Sen började arbetet med startsnöret.
Började med lite blandade småhopp på stället, för att raskt avverka några sprattelgubbar.....
Några knäck på nacken, flåsade upp syrehalten och talkade händerna.....
NU jä......
Choke PÅ.
Och DRA !
Och DRA !
DRA,DRA,DRA,DRA,DRA,DRA,DRA,DRA,DRA,DRA,DRA,DRA,DRA.....dra,dra,dra,dra,dra,dra,dra,dra,dra,dra,dra,dra,dra,dra,dra,dra,dra,dra......dra.....dra.....dra.....dra.....dra.....dra.....dra.....dra.....dra.....dra.....dra..................dra..............................dra...................
*pust och stön*
Vaf..... jaja, det ska ju inte gå lätt.....
Kanske går lättare med lite SOPPA i tanken ? ....idiot....
Tankade upp medan svettpärlorna samlade sig....
På´t igen .....
DRA,DRA,DRA,DRA,DRA,DRA,DRA,DRA,DRA,DRA,DRA,DRA,DRA.....dra,dra,dra,dra,dra,dra,dra,dra,dra,dra,dra,dra,dra,dra,dra,dra,dra,dra......dra.....dra.....dra.....dra.....dra.....dra.....dra.....dra.....dra.....dra.....dra..................dra..............................dra...................
*HOST*
Den lever tänkte jag !!!
Drog ett par till och stängde av choken.
Hostade lite mer och startade sen så fint.....men dog direkt.
Justerade L skruven och började om.
Till slut gick den riktigt fint !
Svarade rappt och fint på gasen, men blev orolig på låga varv.
Lite mer justering och sen ut för några testrepor utanför.
Kan inte påstå att den känns starkare bara för förgasaren, men den varvar mer nu. Kanske lite rappare än original, men måste testa mer för att veta säkert.....
Har däremot stora problem att få den att dra soppa ur tanken som den ska.
Den går en stund för att sen vilja dör på låga varv - precis som monstertrucken jag har med Partnermotorn !!!
Om den går som den ska och svarar fint på gasen är den nära omöjlig att få igång..... men det ska till mer testning innan jag ger upp.....