Rovan 5b 'Baja-maja'
Re: Rovan 5b 'Baja-maja' -nu med knäckt chassiplatta!
Jag tror att om du ringer pay-pal så får du pengarna till baka..
HPI BAJA 5B SS.Nu Kraken class1 True Scale Kit, Styr med Sanwa MT-4S
- Rallyfinnen
Jag har fyllt i någon typ av 'dispyt' på pay-pal nu.
Detta är säljarens hemsida:
http://www.nitroblaze.co.uk/index.aspx? ... 29396&rw=1" onclick="window.open(this.href);return false;
Verkar ju seriöst, så jag vet inte riktigt vad jag ska tro.. Skickade in en fråga via hemsidan också.
Kan ju vara någon som kapat kontot också kanske?
Detta är säljarens hemsida:
http://www.nitroblaze.co.uk/index.aspx? ... 29396&rw=1" onclick="window.open(this.href);return false;
Verkar ju seriöst, så jag vet inte riktigt vad jag ska tro.. Skickade in en fråga via hemsidan också.
Kan ju vara någon som kapat kontot också kanske?
- Rallyfinnen
Nu ska det vara löst med pay-pal.
Tydligen har inte säljaren levererat som utlovat, så därför har han fått anmärkningar. Enligt pay-pal så är pengarna återförda nu.
Nu beställde jag en KM istället. Dyrare bil, men den har en 29cc motor med pipa och en massa alu, mer jag kan använda, och mer jag kan sälja av

Tydligen har inte säljaren levererat som utlovat, så därför har han fått anmärkningar. Enligt pay-pal så är pengarna återförda nu.
Nu beställde jag en KM istället. Dyrare bil, men den har en 29cc motor med pipa och en massa alu, mer jag kan använda, och mer jag kan sälja av

- J.A racing
- Rallyfinnen
- Rallyfinnen
Re: Rovan 5b 'Baja-maja'
Nu har jag grejat lite med baja-majan. Har bytt till hpi-servot, och bytt drev i hitec-servot, så jag kan ha det i reserv om hpi-servot havererar i vimmerby.
Diffen är väldigt trög på den, men jag vet inte om jag orkar/hinner riva isär den innan vimmerby, så den kanske får vara som den är. I övrigt borde det vara lite generell service, laddning och packa ihop lite grejern kvar nu.
Diffen är väldigt trög på den, men jag vet inte om jag orkar/hinner riva isär den innan vimmerby, så den kanske får vara som den är. I övrigt borde det vara lite generell service, laddning och packa ihop lite grejern kvar nu.
- Rallyfinnen
Nu är man tillbaka från Vimmerbyträffen! Mycket trevlig tillställning!
Bilen höll bra förutom styrservot (hpi) som gick till slut, men jag hann köra nästan 4 tankar (och det var långsam bana så soppan räckte lääänge!), så man ska väl inte klaga! Den var dessutom var enda klonen i topp tre på varvtids-rejset, och för det vann jag en HPI-keps!
Ska nog byta servot och köra lite i havaijihålan senare idag, måste få gasa av mig lite efter smygkörningen på banan!
Bilen höll bra förutom styrservot (hpi) som gick till slut, men jag hann köra nästan 4 tankar (och det var långsam bana så soppan räckte lääänge!), så man ska väl inte klaga! Den var dessutom var enda klonen i topp tre på varvtids-rejset, och för det vann jag en HPI-keps!
Ska nog byta servot och köra lite i havaijihålan senare idag, måste få gasa av mig lite efter smygkörningen på banan!
Den gick ju skit bra din baja... 
- Rallyfinnen
Kan man ju säga...Rallyfinnen wrote:ja, den går att köra på 1/10 gaspådrag också
- Rallyfinnen
Bilen har väl funkat för bra senaste tiden, för idag var det dags för krångel..
Jag och bjuggen var i havaijihåla och körde lite idag igen.
Först gick dragstarten, och jag fick åka och hämta en annan, efter lite körning slutade den andra dra in snöret, och jag fick fixa till den. Efter lite mer körning hände något med kopplingen så den låg på konstant.. Då fick det räcka..
Får väl plocka isär och fixa till så det går att köra nästa helg igen.
Jag och bjuggen var i havaijihåla och körde lite idag igen.
Först gick dragstarten, och jag fick åka och hämta en annan, efter lite körning slutade den andra dra in snöret, och jag fick fixa till den. Efter lite mer körning hände något med kopplingen så den låg på konstant.. Då fick det räcka..
Får väl plocka isär och fixa till så det går att köra nästa helg igen.
Vad har du för koppling i bilen?
HPI BAJA 5B SS.Nu Kraken class1 True Scale Kit, Styr med Sanwa MT-4S
- Rallyfinnen
Jag kör standardkoppling. Tycker det funkat helt ok. FS kopplingsbackarna har faktiskt hållit bättre än Zen original verkar det som. FS dragstarterna har också funkar bra.
Nu har jag beställt kopplingsbackar och två dragstarter. Hoppas det löser problemen.
Nu har jag beställt kopplingsbackar och två dragstarter. Hoppas det löser problemen.
- Rallyfinnen
Nu är det bekräftat, det var bara kopplingsfjädern som hade gått av! Plockade isär det och kollade ifall det skulle varit något katastrofalt. Dessutom var kopplingen slut, så jag bytte backarna.
Jag kollade lite på KM kopplingsklockan, och konstaterade att den är svarvad i ett stycke! Ingen svetsad skit där inte!
Naturligvis tar jag den istället, eftersom jag läst att dom svetsade brukar ge sig. Dessutom är den svetsade inte 100% rak, så det känns bättre att ha en svarvad.
Bra tips för den som ska byta kopplingsklocka, köp en KM! Billigt och bra!
Jag kollade lite på KM kopplingsklockan, och konstaterade att den är svarvad i ett stycke! Ingen svetsad skit där inte!
Naturligvis tar jag den istället, eftersom jag läst att dom svetsade brukar ge sig. Dessutom är den svetsade inte 100% rak, så det känns bättre att ha en svarvad.
Bra tips för den som ska byta kopplingsklocka, köp en KM! Billigt och bra!
- Rallyfinnen
Idag skruvade jag ihop bilen igen, så nu ska den vara klar för morgondagens körning!
Hoppas många kommer, vädret ser ut att bli bra också!
Kopplingen jag beställde har ingen beläggning på, bara metall mot metall.. Måste vara tillverkningsfel, jag kan inte tro dom menar man ska köra metallmot metall, det måste ju slita hårt som fan på kopplingsklockan!
Hoppas många kommer, vädret ser ut att bli bra också!
Kopplingen jag beställde har ingen beläggning på, bara metall mot metall.. Måste vara tillverkningsfel, jag kan inte tro dom menar man ska köra metallmot metall, det måste ju slita hårt som fan på kopplingsklockan!