Förstår det, hur ser det ut nu?Freddan__ wrote:Svetsar avgassystem åt SAAB som försörjning. Så man följer SAAB affären rätt noga just nu.
Jobbar & studie tråden.
- sideburn80
Re: Jobbar & studie tråden.
För tillfället så är jag arbetslös, men jag jobbade som byggnationstekniker hos en påbyggare innan.
För er som inte vet vad en "påbyggare" gör så kan jag med en förenklad version förklara lite snabbt.
Jag byggde kundanpassade arbetsfordon, det var allt från vanliga servicebilar med edströmsinredningar till att konstruera tippflak på lätta & mellan tunga lastbilar upp till 6,5T.
Det roligaste med det jobbet var den kreativa delen när man fick komma på egna lösningar & designa egna byggen med vägledning av kundens önskemål. Kortfattat så byggde vi allt som kunden önskade & sen om det gick & inte gick att bygga spelade ingen roll det var bara att lösa , "för kunden har ju alltid rätt" .
Innan det så har jag arbetat som industri reparatör sen -94 . Med allt vad det innebär.
För er som inte vet vad en "påbyggare" gör så kan jag med en förenklad version förklara lite snabbt.
Jag byggde kundanpassade arbetsfordon, det var allt från vanliga servicebilar med edströmsinredningar till att konstruera tippflak på lätta & mellan tunga lastbilar upp till 6,5T.
Det roligaste med det jobbet var den kreativa delen när man fick komma på egna lösningar & designa egna byggen med vägledning av kundens önskemål. Kortfattat så byggde vi allt som kunden önskade & sen om det gick & inte gick att bygga spelade ingen roll det var bara att lösa , "för kunden har ju alltid rätt" .
Innan det så har jag arbetat som industri reparatör sen -94 . Med allt vad det innebär.
MCD UltimateCarbon K600 TWIN
Hmm....ditt förra jobb lät intressant tycker jag.
Hur ser utsikterna för nytt jobb ut för dig?
Hur ser utsikterna för nytt jobb ut för dig?
Letar Baja 5B
- madmike83
- Phone Number: 0709998877
Jag är snickarlärling just nu arbetslös lite surt. har lite små jobb som tillex köksrenoveringar och annat smått. åt kompisar hãr hemma så man inte börjar klättra på väggarna
HPI Baja 5b ss konventerad till 5T med zenoah 30,5 pro mod. Woodser kaross
http://www.rccenter.se" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.rccenter.se" onclick="window.open(this.href);return false;
JA det jobbet var riktigt kul emellanåt.
Har eventuellt ett nytt på G.
Känns gött nu när man gått hemma sen i mars..
Klättrar snart på väggarna( bokstavligt talat)..
Har eventuellt ett nytt på G.
Känns gött nu när man gått hemma sen i mars..
Klättrar snart på väggarna( bokstavligt talat)..
MCD UltimateCarbon K600 TWIN
Jag själv går fortfarande i skolan, sista året på gymnasiet med inriktning elteknik ( alltså elektriker).
Är på jakt efter en "ny" bil. Har du någon?
Jag är pumpmontör. Har just skickat iväg 3 kylvattenpumpar för fartygsmotorer. Dom skulle till ett reparationsvarv i Göteborg. Stora finska båtar lagar dom där. Annars bygger jag oftast pumpar för transformatorolja. Dom sitter i alla sorters elkraftverk där ström ska transformeras och olja kylas. Används även i ellok.
HPI Baja 5b SS med OBR/Zenoah 30,5 och Victory ProPipe. Styr med 3PM-2.4G
VVS-Konstruktör... ritar och dimensionerar ventilation, vatten, värme, avlopp osv. Blir dock arbetslös på måndag
Har sökt lite jobb, får se om man får nått i dessa tider...
Det får vi hoppas på!!! Du har ju några alternativ på gång i alla fall!
Tar upp denna gamla tråden! Jobbar natt som trafikledare på ett Åkeri/taxi företag, och som krogvakt på helgerna(när jag orkar)!
Jobbar med skrotåtervinning, kör materialhanterare, hjullastare och truck å tar han om jobbiga privatkunder 
Jonny Hedström
Mcd RR
Mcd RR
-
Ntch in da dirt
ska man leverera och kunna sälja så har kunden alltid rätt ! dock finns det ju alltid jobbiga kunder som är riktiga stolpskott o tror de kan mera om branschen än vad själva leverantören kan.jonny h wrote:Jobbar med skrotåtervinning, kör materialhanterare, hjullastare och truck å tar han om jobbiga privatkunder
sålt av en fg, 3 mcd samt en nutech MME. Nu hägrar större leksaker riktiga fordon som jag själv kan köra .
Extrem lek med elden är kasta bensin på lågorna
T powa wrote:ska man leverera och kunna sälja så har kunden alltid rätt ! dock finns det ju alltid jobbiga kunder som är riktiga stolpskott o tror de kan mera om branschen än vad själva leverantören kan.jonny h wrote:Jobbar med skrotåtervinning, kör materialhanterare, hjullastare och truck å tar han om jobbiga privatkunder
Tattare med rövarlass är ju drömmen
Jonny Hedström
Mcd RR
Mcd RR
-
Ntch in da dirt
jag har haft en sådan vedkund. Stollen mätte av vedlassat o påstod att det var mindre mängd än vad som rymdes i mina säckar. Jag hälsade dock honom att han kunde fortsätta att köpa där han hade handlat förut.jonny h wrote:T powa wrote:ska man leverera och kunna sälja så har kunden alltid rätt ! dock finns det ju alltid jobbiga kunder som är riktiga stolpskott o tror de kan mera om branschen än vad själva leverantören kan.jonny h wrote:Jobbar med skrotåtervinning, kör materialhanterare, hjullastare och truck å tar han om jobbiga privatkunder
Tattare med rövarlass är ju drömmenPassar inte min bedömning av skrotet så kan de åka nån annan stans
sålt av en fg, 3 mcd samt en nutech MME. Nu hägrar större leksaker riktiga fordon som jag själv kan köra .