Musik Tråden
- J.A racing
Re: Musik
Ja hehe!huSSe wrote:näh, så äre inte j.a![]()
tycker det var lite roligt med tanke på vårat namn.
men det hade vart roligt om det hade varit så![]()
snacka om bitterhet isåfall.
PORSCHE GT3 RSR "Projektet".
- huSSe
- Hedersmedlem
- Phone Number: 0706663366
John wrote:Tycker vi gott kan utse den här fina låten till forumets officiella.
Bash hard 0r die trying the more you eat, the hungrier you get.
nytt bygge på G :)
vi finns på Facebook oxå!
haters Hate, Bashers Bash!
nytt bygge på G :)
vi finns på Facebook oxå!
haters Hate, Bashers Bash!
Tänkte testa om det går...
Hehe.. jag vet.... kass jag är.. men det var första gången jag spelade låten..
...
[youtube]<object width="480" height="385"><param name="movie" value=" name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowscriptaccess" value="always"></param><embed src="" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="480" height="385"></embed></object>[/youtube]
Om det funkar vill säga..
// Perkla
Hehe.. jag vet.... kass jag är.. men det var första gången jag spelade låten..
[youtube]<object width="480" height="385"><param name="movie" value=" name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowscriptaccess" value="always"></param><embed src="" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="480" height="385"></embed></object>[/youtube]
Om det funkar vill säga..
// Perkla
MCD Evo 3 Sport
Walbro 990, 29cc Big Bore, Jetpro V2
- Rallyfinnen
Det såg ut att gå på rutin 
Gjort något eget? Man kan ju göra vad som helst med dator idag, jag krånglade lite med cubase för ett antal år sedan, nu är säkert allt 10ggr bättre! Tar vansinnigt mycket tid att hålla på med bara..
Gjort något eget? Man kan ju göra vad som helst med dator idag, jag krånglade lite med cubase för ett antal år sedan, nu är säkert allt 10ggr bättre! Tar vansinnigt mycket tid att hålla på med bara..
Rallyfinnen---->
Musik ligger i släkten min.. alla mina syskon spelar... åxå.. samt många andra.. jag har faktiskt inte gjort så mycket eget.. förrutom en jävla massa riff... alltså sånt som man säkert kan sätta ihop till låtar om man vill, jag är mest inne på 70 och 80 tals hårdrock... sånt jag är uppväxt med kan man säga..
Har en gedigen gitarrsamling på ca 30 elgitarrer... som ligger lite här och där..
Har ett ljudkort som heter Presonus Firebox... som jag köpte för nån månad sen.. men har inte lärt mig det ännu.. tror jag ska ta o sälja det faktiskt... tror inte jag kommer ha tid till att göra musik just nu på ett tag..
När jag spelar blir det mest riff o massa klassiska AC/DC riff o sånt.. för det mesta iaf..
Min ena lillebror spelar mest grejer typ Vai influerat... låter förjävligt bra tycker jag..
Har du gitarr o grejer.. ? vad har du isånna fall.. ?
// Perkla
Musik ligger i släkten min.. alla mina syskon spelar... åxå.. samt många andra.. jag har faktiskt inte gjort så mycket eget.. förrutom en jävla massa riff... alltså sånt som man säkert kan sätta ihop till låtar om man vill, jag är mest inne på 70 och 80 tals hårdrock... sånt jag är uppväxt med kan man säga..
Har en gedigen gitarrsamling på ca 30 elgitarrer... som ligger lite här och där..
Har ett ljudkort som heter Presonus Firebox... som jag köpte för nån månad sen.. men har inte lärt mig det ännu.. tror jag ska ta o sälja det faktiskt... tror inte jag kommer ha tid till att göra musik just nu på ett tag..
När jag spelar blir det mest riff o massa klassiska AC/DC riff o sånt.. för det mesta iaf..
Min ena lillebror spelar mest grejer typ Vai influerat... låter förjävligt bra tycker jag..
Har du gitarr o grejer.. ? vad har du isånna fall.. ?
// Perkla
MCD Evo 3 Sport
- Rallyfinnen
Jag har bara billiga gitarrer som jag fixat och trixat med (som allt annat
)
En gammalEgmond akustisk, och en nyare Squire ak. En mexiko-trato, en squier-strato, en hembyggd elgura och en billig elbas som jag köpte när jag höll på lekte på datorn.
Jag hade också en massa riff som jag hade bandat, och fick för mig att göra något mer av..
Mest åt rock.funk-blues hållet.
Här är ett exempel (hoppas det funkar nu, första gången jag testar detta)
riffl__t.mp3 - 7.34MB
-Äh, funkar inte för mig iallafall..
En gammalEgmond akustisk, och en nyare Squire ak. En mexiko-trato, en squier-strato, en hembyggd elgura och en billig elbas som jag köpte när jag höll på lekte på datorn.
Jag hade också en massa riff som jag hade bandat, och fick för mig att göra något mer av..
Mest åt rock.funk-blues hållet.
Här är ett exempel (hoppas det funkar nu, första gången jag testar detta)
riffl__t.mp3 - 7.34MB
-Äh, funkar inte för mig iallafall..
Låter skitbra.. 
Typ pubmusik... sånt som jag åxå gillar att spela...
Skulle vilja använda mitt ljudkort lite mer... men har inte blivit av...
Har bara gjort några enkla inspelningar med det.. o ljudet blev inte så bra..
Skulle vilja vara mer kreativ inom musiken faktiskt, har tidigare spelat bas i ett punk/rock band här i Sundsvall i ca 10år... samt att jag spelat trummor i tonåren under kanske 5år..
// Perkla
Typ pubmusik... sånt som jag åxå gillar att spela...
Skulle vilja använda mitt ljudkort lite mer... men har inte blivit av...
Har bara gjort några enkla inspelningar med det.. o ljudet blev inte så bra..
Skulle vilja vara mer kreativ inom musiken faktiskt, har tidigare spelat bas i ett punk/rock band här i Sundsvall i ca 10år... samt att jag spelat trummor i tonåren under kanske 5år..
// Perkla
MCD Evo 3 Sport
- Rallyfinnen
Jasså du lyckades få ner filen?
För mig hängde det sig när jag skulle testa om det funka..
Jag har knappt spelat alls senaste åren..man kanske håller i gitarren 5min/månad..
För mig hängde det sig när jag skulle testa om det funka..
Jag har knappt spelat alls senaste åren..man kanske håller i gitarren 5min/månad..
Laddade ner filen...
Då gick det bra..
Japp... men jag har minst 5 gitarrer bakom mig här där jag sitter just nu.. så ofta sitter jag o plinkar samtidigt som jag surfar på nätet.. hehe..
Så är det..
Du ska ju satsa lite mer på musik... tycker jag iaf..
// Perkla
Då gick det bra..
Japp... men jag har minst 5 gitarrer bakom mig här där jag sitter just nu.. så ofta sitter jag o plinkar samtidigt som jag surfar på nätet.. hehe..
Så är det..
Du ska ju satsa lite mer på musik... tycker jag iaf..
// Perkla
MCD Evo 3 Sport
Sånt här gillar jag...
Duktig tjej som i och med denna auditionvideo till Scarlet Sinns blev hon deras nya trummis, typ 17 bast var hon när denna spelades in om jag inte minns fel..
[youtube][/youtube]
Denna är inspelad för nån månad sen.. samma tjej alltså..
[youtube][/youtube]
// Perkla
Duktig tjej som i och med denna auditionvideo till Scarlet Sinns blev hon deras nya trummis, typ 17 bast var hon när denna spelades in om jag inte minns fel..
[youtube][/youtube]
Denna är inspelad för nån månad sen.. samma tjej alltså..
[youtube][/youtube]
// Perkla
MCD Evo 3 Sport