Reely Carbon Fighter 4wd RTR

Alla Offroad-projekt
Locked
Dave
Site Admin
Phone Number: 0706318394

Re: Reely Carbon Fighter 4wd RTR

Post by Dave » 07 Mar 2010, 10:06

Rallyfinnen wrote:Bra gjort av Conrad! Inte illa at det verkligen ingår lite support/garanti för det priset!
Ja, kommer röken så vet man att det slutar fungera. Så länge den är kvar i elektroniken så brukar det fungera, men släpper man ut den så är det kört ;)
Styrservot använde jag aldrig, tyckte det verkade för klent. Tyvärr kör jag med Hitec HS805BB istället.. Bättre än det som levererades med bilen, men inget jag kan rekommendera..
Servon gör en hel del på körkänslan på en rc-bil, reagerar dom snabbt och exakt så är det som en helt annan bil att köra.
Tyvärr är jag för snål för att lägga ut tusenlappar på servon.. :roll:
He he he.....det satt såna 805 i MT´n som jag fick plocka.....och skillnaden mot Reely´s orginal kändes som om jag faktiskt lagt en tuselapp på servot :D

Sponsor

Sponsor

Rallyfinnen

Post by Rallyfinnen » 07 Mar 2010, 10:07

Ok! Bra att du hade reserv då :)
En annan tanke..
Det verkar vara lite problem med härdningen på CF dreven (dom fyra på gearplate), efter några tankar så kunde jag se att dom redan börjat slitas, så jag plockade bort dom och har kört med plast istället. Dreven gick att borra i, så det var ingen vidare härdning i dom.. Jag har inte hört någon annan som haft samma problem, men det kan ju vara värt att hålla koll på.

Dave
Site Admin

Post by Dave » 07 Mar 2010, 10:11

.....glömde ju att ett standard format jumboservo INTE passar i Carbon Fightern utan ett ingrepp med Dremeln....

Formen på orginalservot är en aning ovalt i gavlarna, och längden på servot är kortare.....mycket irriterande när Reely gjort hålet i monteringsplattan för servot helt anpassat för detta servo !

Dessutom är hålbilden kortare på Reely´s servo än ett standard.....

Uselt !

Dave
Site Admin

Post by Dave » 07 Mar 2010, 10:14

Rallyfinnen wrote:Ok! Bra att du hade reserv då :)
En annan tanke..
Det verkar vara lite problem med härdningen på CF dreven (dom fyra på gearplate), efter några tankar så kunde jag se att dom redan börjat slitas, så jag plockade bort dom och har kört med plast istället. Dreven gick att borra i, så det var ingen vidare härdning i dom.. Jag har inte hört någon annan som haft samma problem, men det kan ju vara värt att hålla koll på.
Kanske lite för mycket pulver i dina motorer ;)
Men bra tips ! Ska kolla detta !

Rallyfinnen

Post by Rallyfinnen » 07 Mar 2010, 10:31

Öööhh, för mycket pulver? Jag visste inte att det fanns ett sådant uttryck.. :hmm:
:lol:

Lusse
Phone Number: 0739951152

Post by Lusse » 07 Mar 2010, 11:15

Rallyfinnen wrote:Öööhh, för mycket pulver? Jag visste inte att det fanns ett sådant uttryck.. :hmm:
Jo då , förmycke pulver i oboy'n. Mem inte i en motor!!...
HPI BAJA 5B SS.Nu Kraken class1 True Scale Kit, Styr med Sanwa MT-4S

Dave
Site Admin

Post by Dave » 07 Mar 2010, 11:25

Rallyfinnen wrote:Öööhh, för mycket pulver? Jag visste inte att det fanns ett sådant uttryck.. :hmm:
He he he....jodå....har varit ute för skenande laddtryck på min 850 vilket snabbt visade sig vara just "för mycket pulver"

Dyrare och jobbigare att byta motor i den kan jag säga..... :D

MANNEN
Phone Number: 0709998877

Post by MANNEN » 07 Mar 2010, 14:18

Såg att servot betedde sig märkligt och drog sig mer och mer åt ena hållet.....sen lät det konstigt.....varpå den otäcka vita röken letade sig ut....
det samma hände mig i går så jävla :mad:

Dave
Site Admin

Post by Dave » 18 Mar 2010, 19:23

Har du hittat nåt bra servo att ersätta med ?

Dave
Site Admin

Post by Dave » 18 Mar 2010, 19:51

En sak som jag glömt skriva är att när jag rev ner monstertrucken hittade jag ett inre hjullager som kom ut i lösa delar när jag drog ur drivaxeln.
Tänkte låna ett lager av min CF och plockade ur höger bak.

Lagret var helt låst av grus eller nåt annat skräp.
Likadant på vänster bak !!!
:curse:

Har inte haft isär hjulhubbarna i väntan på andra tätade lager som kom hem igår från kullagergrossisten.se.

Ofattbart dålig kvalitet på orginallagren på CF !!!

Har fortfarande inte sett röken av de nya dämparna och störtbågen som Conrad skulle skicka den 3/3.....får väl se om det dyker upp nåt.....

Rallyfinnen

Post by Rallyfinnen » 26 Mar 2010, 20:41

Hur går det med dina byggen?
Här är en länk till billiga CF-delar som du kanske kan ha användning för:
http://www.rc-car-boxenstop.de/index.php" onclick="window.open(this.href);return false;

Ntch in da dirt

Post by Ntch in da dirt » 26 Mar 2010, 22:13

R F de där digi 4 servona som fanns på den sidan är det äkta multiplex servon de t priset var väl rätt billigt.
sålt av en fg, 3 mcd samt en nutech MME. Nu hägrar större leksaker riktiga fordon som jag själv kan köra .
Extrem lek med elden är kasta bensin på lågorna

Dave
Site Admin

Post by Dave » 26 Mar 2010, 22:43

Rallyfinnen wrote:Hur går det med dina byggen?
Här är en länk till billiga CF-delar som du kanske kan ha användning för:
http://www.rc-car-boxenstop.de/index.php" onclick="window.open(this.href);return false;
Har inte hänt så mycket på sistone.....bilen står utan hjullager bak, men de ligger i påsen bredvid :)

Just nu är det mycket annat som varit på G.....som besiktning av ett par bilar och en släpkärra :D
Denna helgen går åt till att röja ur verkstaden och fixa en vettig mekplats till all skit man håller på med....

Däremot trillade det ner en avi från Posten idag.....verkar som om paketet från Conrad faktiskt har kommit nu....
Ska bli kul att se vad de har skickat.....

Rallyfinnen

Post by Rallyfinnen » 27 Mar 2010, 10:21

Mcd powa wrote:R F de där digi 4 servona som fanns på den sidan är det äkta multiplex servon de t priset var väl rätt billigt.
Ingen aning.. jag tittade inte på servon :) Men motorerna tyckte jag var rätt billiga ;)
Carbon-Dave wrote: Har inte hänt så mycket på sistone.....bilen står utan hjullager bak, men de ligger i påsen bredvid :)

Just nu är det mycket annat som varit på G.....som besiktning av ett par bilar och en släpkärra :D
Denna helgen går åt till att röja ur verkstaden och fixa en vettig mekplats till all skit man håller på med....

Däremot trillade det ner en avi från Posten idag.....verkar som om paketet från Conrad faktiskt har kommit nu....
Ska bli kul att se vad de har skickat.....
Bara att sätta igång nu då :)

Lusse
Phone Number: 0739951152

Post by Lusse » 27 Mar 2010, 20:27

Mcd powa wrote:R F de där digi 4 servona som fanns på den sidan är det äkta multiplex servon de t priset var väl rätt billigt.
Det är inte jumbo servon .Det är standard storlek på dom..
HPI BAJA 5B SS.Nu Kraken class1 True Scale Kit, Styr med Sanwa MT-4S

Locked