Jo jag vet! Säger bara att jag just läste att silicon olja inte är bra för o-ringarna.Lusse wrote:Gaffel olja är inte silikonolja. Detär syntetolja...
Däck och fälgtråden HPI Baja 5B/T
Re: Däck och fälgtråden HPI Baja 5B/T
Letar Baja 5B
Ja det är rätt... 
HPI BAJA 5B SS.Nu Kraken class1 True Scale Kit, Styr med Sanwa MT-4S
Vad är egentligen fördelen med silicon olja vs vanlig dämpar olja? Är det att silicon oljan klara temperatur förändringar bättre?
Letar Baja 5B
- J.A racing
waqr wrote:Vad är egentligen fördelen med silicon olja vs vanlig dämpar olja? Är det att silicon oljan klara temperatur förändringar bättre?
Svar ja vilken tur du hade vi har expert hjälp här idag på jobbet, Sachs/Monroe är här så jag snackade med tyskarna ang detta. Silicon är mer konstant oberoende av värme och dyrare än vanlig stötdämpar olja.
PORSCHE GT3 RSR "Projektet".
Perfekt J.A! Tackar! Gäller tydligen att tajma när man ställer sin frågor 
Letar Baja 5B
Har lagt on-road inspirationen lite på is efter feedbacken.
Får satsa mer helhjärtat på offroad.
Tittade på investera i nya däck/fälgar och är sugen på:
- Desperado fälgar.
- Hostile AT däck.
Vad tror ni om det? (vet om att dessa är 5B dimensioner men utbudet för 5T är dåligt och jag är inte sugen på MXT).
Sett en del som kör bakdimension runt om? För/nackdelar?
Får satsa mer helhjärtat på offroad.
Tittade på investera i nya däck/fälgar och är sugen på:
- Desperado fälgar.
- Hostile AT däck.
Vad tror ni om det? (vet om att dessa är 5B dimensioner men utbudet för 5T är dåligt och jag är inte sugen på MXT).
Sett en del som kör bakdimension runt om? För/nackdelar?
- J.A racing
Inte MXT? dom ärnog dom bästa, men annars är ju RC4WD´s Dunereepers riktigt snygga. En 5T är drevad för dom stora hjulen (190mm).
Vet att 5T är drevad för de stora hjulen, men kan man inte dreva om?
Vad behöver man byta för att utvexling skall fungera med 5B hjul (gärna länka mot produkter hos DDM).
Vad behöver man byta för att utvexling skall fungera med 5B hjul (gärna länka mot produkter hos DDM).
- J.A racing
http://www.davesmotors.com/s.nl/c.88503 ... /id.413/.f" onclick="window.open(this.href);return false; endast detta drev, de första i vxl lådan. Det är 19 orginal på T modellerna för att matcha dom större hjulen. Du har ju Prolines nya http://www.prolineracing.com/products/T ... 20-86.html" onclick="window.open(this.href);return false; dom ska tydligen vara riktigt bra.
- J.A racing
Kolla vad snygga dom är till 5T karossen, mer rätt storlek till den stora bilen.nho1 wrote:Vet att 5T är drevad för de stora hjulen, men kan man inte dreva om?
http://www.rcshortcourse.com/wp-content ... 00x360.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
- huSSe
- Hedersmedlem
- Phone Number: 0706663366
japp det blir sånna. snyggt!
Bash hard 0r die trying the more you eat, the hungrier you get.
nytt bygge på G :)
vi finns på Facebook oxå!
haters Hate, Bashers Bash!
nytt bygge på G :)
vi finns på Facebook oxå!
haters Hate, Bashers Bash!
Okej, jag ger mig. De var snygga.
Kan man använda dessa på Desperados fälgar?
Till frågan om dimension, sett en del som kör bakdimension runt om. Vad anser ni om det?
Kan man använda dessa på Desperados fälgar?
Till frågan om dimension, sett en del som kör bakdimension runt om. Vad anser ni om det?
När man läser runt på hpibajaforum.com så verkar många tycka hostile däcken är en klass för sig. Någon som har erfarenhet om Pro-Line Trencher däcken och hur hållbara de är?
- J.A racing
Proline Trencher är rätt nya och de som kört med dessa verkar ju gilla dom, du ville ju inte ha MXT. Men som sagt Hostile är i en klass för sig när det gäller grepp och livslängd de e helt riktigt. Det var där för jag vart förvånad när du började med "inte MXT"nho1 wrote:När man läser runt på hpibajaforum.com så verkar många tycka hostile däcken är en klass för sig. Någon som har erfarenhet om Pro-Line Trencher däcken och hur hållbara de är?
Har också läst att MXT är bäst, men gillar inte deras utseende (vet att det är kosmetiskt, men ändå).
Dessutom skriver många att Trenchers är mer allround medan MXT är mer lämpade för gräs och löst underlag. Kör man på mer packat underlag tex grusväg verkar faktiskt Trencher vara bäst.
Frågan var mer huruvida Trenchers kommer hålla. MXT verkar många tycka är slitstarka, hur är det med Trenchers? Om det inte är nån jätteskillnad blir det nog trenchers med split six fälgar.
Annan fråga, såg att DDM säljer trenchers med splix six fälgar och foams i paket. Någon som har koll på kvaliteten på dessa foams? Många verkar rekommendera zero growth foams men de är ju så himla dyra..
Dessutom skriver många att Trenchers är mer allround medan MXT är mer lämpade för gräs och löst underlag. Kör man på mer packat underlag tex grusväg verkar faktiskt Trencher vara bäst.
Frågan var mer huruvida Trenchers kommer hålla. MXT verkar många tycka är slitstarka, hur är det med Trenchers? Om det inte är nån jätteskillnad blir det nog trenchers med split six fälgar.
Annan fråga, såg att DDM säljer trenchers med splix six fälgar och foams i paket. Någon som har koll på kvaliteten på dessa foams? Många verkar rekommendera zero growth foams men de är ju så himla dyra..