Tittar lite på alternativ just nu.
Under de år jag kört ls har jag även tidigare märkt att efter ca 2 säsongers körande(med mycket "mileage") på träffar mm brukar mina bilar nå en punkt när väldigt många olika grejer börjar vara slutkörda, inte bara de vanliga slitsgedelarna typ drivpinnar o lager utan även länkarmar, drev, alla kulor, skruvar mm. Just mcdn har rätt många och sammanlagt dyra sånna delar och därför funderar jag lite kring att skippa vinterrenoveringen och köpa en ny roller istället och använda befintlig som reservdelsbil. Jag vet att det finns andra här som gör så, t.ex ett visst kålmårdstroll.
En specifik sak som t.ex jag har problem med på befintlig bil är att hexarna/extenders på 3 av 4 hjul sitter stenhårt stumt på axlarna trots att jag försökt få loss dem på flera sätt. Jag har tidigare varit med om att de fastnar både på denna och andra mcd men detta är extremt nu. Har även tidigare sett att kraften i maskinen på denna bil gör att sprintarna/drivpinnarna trycker hålen i axlarna ovala och deformerar alltså då hela axeln som hexen sitter på. detta blir först ett problem när man ska ta av hexarna då det är HELT stumt, bara en av dem har jag fått loss och det var med så mkt våld att extendern är förstörd.
Intressant nog verkar DH inte ha detta problem trots liknande konstruktion, högre vikt och mer effekt(sämre metall i mcds axlar??)
Om jag inte bygger på en ny roller eller inte så behövs det alltså 3 nya hjulaxlar, hjullager och hubbar.
Kanske prioriterar andra projekt före därför.
Men allra först ska jag sätta allt på ett kort med denna och försöka slå mitt personbästa hastighetsrekord. Denna gång med mer agressiva motorinställningar och högre drevning.
130km/h är målet nu i vinter. Det ska jag försöka innan jag renoverat då risken att det blir plockepinn denna gång är hög.
Skickat från min SM-G960F via Tapatalk
MCD RR5-E Petrol KILLER 2.0 !
MCD RR5 2wd
Drakhammarn!
Pocket Losin
+ En massa annan "Mini RC", B.la Arrma Nero Bigrock, Mugen 1/8 truggy o buggy, Traxxas summit, Slash 4x4, Xray buggy, + några till!