beta wrote:Jag är inne på ztw bp 300a men motor är jag osäker på. Ska man gå på 57mm eller ska man försöka få dit en 70120? Escet finns ju i kit med en 70120 men har inte hunnit kolla upp den. Det blir till att leta upp en annan motorklämma med om man ska gå upp till en 70-motor. Kanske inte värt det.
Jag funderar på 2x5s, då 12s på det escet verkar vara i överkant.
Dessa är ju gjorda för 2 styrservon, men går att köra med ett också. Men behövs det verkligen så 2x40kg till styrningen? Tycker det borde vara tyngre på offroad men har kanske fel?
Om jag hade varit du så hade jag kört 8s och lite högre kv istället för 10S.
Detta för att 5s accar är ovanliga, i synnerhet med bra c värde och/eller hardcase.
En JÄTTE poäng med 4+4S är att vanliga 1/8 tegelstenar är mkt vanliga och lätta att få tag på. De 20% varvtal du förlorar mellan 8 och 10s är lätt att kompensera med kv och/eller drevning.
En 70 diam motor går inte i den mounten du har utan moddning.
58or har mer än nog vrid. Jag kör 58-113 i min shortcourse och det är mer än tillräckligt även om 70/120n är i en annan liga vad gäller vrid( har en sån i min andra 1/5 el). 70/120 motorerna jag sett är dock inte lika högvarviga, särskilt inte på 8S då de ligger på 6-700 kv.
Servomässigt bör 1 st servo räcka. Du tar bara bort mittavdelaren och filar lite på plattan så får du i t.ex 1 st savöx 0235.
Onroad bör vara mkt lättare för styrservot p.ga att det är mindre hjul (även diameter) och gropar.
Skickat från min SM-G960F via Tapatalk