Lite besviken efter körningen i Sandhem. Bilen har alltid gått väldigt balanserat innan utan några incidenter. Redan när jag tränade kände jag att den var väldigt seg ur kurvorna, inget bra bottendrag alls. Kunde även känna hur jag inte kom lika långt på dubbelhoppet. Jag vet inte riktigt vad detta beror på (kopplingen?). Patrik tipsade om att kolla kolvringen. Bilen börjar bli lite sliten nu efter en och en halv säsong så det blir att plocka ner och gå igenom allt under vintern. Kopparna är helt slut (Håkan tipsade om att bara vända dem). Men det som även var extra surt var att pinionen sinkade mig i två heat som jag inte kunde slutföra, och därmed gav mig två sistaplatser. Jag kände inte att bilen kunde hänga med de snabbaste men en 4-5 plats borde jag nog kunnat knipa. Jag kommer fundera igenom ordentligt vad man kan göra till nästa säsong för att få en kvickare bil, försöka få ner lite vikt, minska roterande massan (lättare däck), etc. Är grymt sugen att buggykonvertera men har nog inte de pengarna just nu.
Jag måste tacka Tesla som hade med sig en 19 pinion som gjorde att jag kunde fortsätta även om den och fick sätta livet till i sista omgången också.
Skickat från min iPhone med Tapatalk