Mikwal´s Kraken
Re: Mikwal´s Kraken
Har hänt lite saker men har inte uppdaterat .Håller på att gå igenom bilen så att den är i toppskick när säsongen börjar.Ny motor + pipa är installerat.BZM 28,5 med en BZM pipa på. Bilder kommer när jag tar mig till garaget igen och resten av grejjerna ramlar in
senaste inköp
PhatDadRC Replacement O-Rings for 6mm Shock Shafts
Threshold High Pressure Seal Kit (Umbrella Seals) for HPI Baja 5B/5T (WITH INSTALL TOOL)
Piston Set for VVC/HD Shocks
Killer RC "Killer Cables" Suspension
X2e Extended Suspension Arms Conversion Kit
Hot Racing shock reservoirs
5T däck
senaste inköp
PhatDadRC Replacement O-Rings for 6mm Shock Shafts
Threshold High Pressure Seal Kit (Umbrella Seals) for HPI Baja 5B/5T (WITH INSTALL TOOL)
Piston Set for VVC/HD Shocks
Killer RC "Killer Cables" Suspension
X2e Extended Suspension Arms Conversion Kit
Hot Racing shock reservoirs
5T däck
Tackar
nu vill man bara + 20 °C och en grym bana att köra på
Jovars, det är inte utan att man går och smågasar med vänster pekfingermikwal wrote:Tackarnu vill man bara + 20 °C och en grym bana att köra på
Snyggt bygge!
Kraken Vekta.5
HPI Baja 5...?
HPI Baja 5...?
[img=http://s12.postimg.org/q3z5cdmp5/20150329_150752.jpg]
Vart en kort testkörning igår
bakre dämparn
Vart en kort testkörning igår
Den här hobbyn/galenskapen kommer göra att jag ha hammnar i lyxfällan eller nåt
har suttit och sneglat på irc big bore dämpare i en vecka nu.Bilen börjar bli tung med allt skräp man har häng på den och bakändan känns tung som tusan.jag mixtrat med olika oljor och körd med olika fjädrar men inget känns som för efter extend kittet.Vad säger ni som kör med big bore ? nöjda och glada? värt att spendera pengar på eller ska jag köpa något åt sambon istället 
- Dave
- Site Admin
- Phone Number: 0706318394
Känner igen problemet, och svaret är kort och gott: IRC Bigbore med HD fjädrar.mikwal wrote:Den här hobbyn/galenskapen kommer göra att jag ha hammnar i lyxfällan eller nåthar suttit och sneglat på irc big bore dämpare i en vecka nu.Bilen börjar bli tung med allt skräp man har häng på den och bakändan känns tung som tusan.jag mixtrat med olika oljor och körd med olika fjädrar men inget känns som för efter extend kittet.Vad säger ni som kör med big bore ? nöjda och glada? värt att spendera pengar på eller ska jag köpa något åt sambon istället
Det går att lösa billigare genom att man köper HD fjädrar till Bigbore dämparna och tillverkar en ny mutter som gör att man man montera en Bigbore fjäder på en HPI dämpare.
Har en bild i min tråd om XV´n
viewtopic.php?f=15&t=7806&start=15
Så kan man ju göra det lär ju lösa min hängiga bakända.Har ju helt nyrenoverade dämpare med umbrella seals och hr rezzar.men man kanske kan spara dom till en ny bil eller sälja domDave wrote:Känner igen problemet, och svaret är kort och gott: IRC Bibore med HD fjädrar.mikwal wrote:Den här hobbyn/galenskapen kommer göra att jag ha hammnar i lyxfällan eller nåthar suttit och sneglat på irc big bore dämpare i en vecka nu.Bilen börjar bli tung med allt skräp man har häng på den och bakändan känns tung som tusan.jag mixtrat med olika oljor och körd med olika fjädrar men inget känns som för efter extend kittet.Vad säger ni som kör med big bore ? nöjda och glada? värt att spendera pengar på eller ska jag köpa något åt sambon istället
![]()
Det går att lösa billigare genom att man köper HD fjädrar till Bigbore dämparna och tillverkar en ny mutter som gör att man man montera en Bigbore fjäder på en HPI dämpare.
Har en bild i min tråd om XV´n
viewtopic.php?f=15&t=7806&start=15
10 w gaffelolja i big bore dämparn är det alldeles för tunt? någon som har testat?
- Dave
- Site Admin
- Phone Number: 0706318394
Har inte testat, men en som är dubbelt så tjock som 10w gaffelolja är också för tunn, så ja, tyvärr...mikwal wrote:10 w gaffelolja i big bore dämparn är det alldeles för tunt? någon som har testat?
Man behöver upp på en 30w eller däromkring.
Det vart en uppsättnig big bore dämpar
gick inte att motstå.