![ThumbsUp :thumbsup:](./images/smilies/thumbsup.gif)
Reglementet:
viewtopic.php?f=55&t=8304
Varför? Jag kör bara på mack bensin. Å då får jag inte vara med ... ?Bränsle = Endast Akrylat med valfri olja.
Nästan alla motorsporter har reglemente som styr ljudnivå idag.fredrikf wrote:Gött med lite datum och regler kring cupen![]()
![]()
Dock lite jobbigt att ha en FAST pipa på 5b och en Dominator på MT
Som utvecklingen av motorsport och modellbränsle ser ut, faller det sig naturligt att vi också ställer krav på oss som utövar denna gren. Vi har därför bestämt att det ska vara akrylat som bränsle.Lusse wrote:Varför? Jag kör bara på mack bensin. Å då får jag inte vara med ... ?Bränsle = Endast Akrylat med valfri olja.
Egentligen skulle vi dragit gränsen vid 28,5cc och en motor motsvarande en Zenoah 290, men 320 har blivit en så pass vanlig motor att vi inte kände att vi kunde utesluta den.fredlund wrote:och det står max 32cc jag kommer förmodligen köra en 32:a reed med +2 vev.. vilket blir 34cc.. får man inte vara med då?
Blir lite tajt när man kör både 2wd och 4wd om det bara är 5 min i mellan heaten.. om det är 10st i varje klass och 5 i varje heat så med lite oflyt kan man ju få flera race i rad, ska man då ha bilen startberedd innan föregående heat är klart. Ska man tanka och fixa lite oxå så måste man ha med dig en mekanikerDet ska startas ett heat var 15e minut, och därför gäller följande:
•Din bil MÅSTE stå startberedd bredvid banan innan föregående race är slut.
•När målgång i föregående heat är klart och alla bilar gått i mål, startar du din bil och rullar ut till startgridden och inväntar start!
Fast nog är det väl alkylat det handlar om? Akrylat är något annatDave wrote:
Som utvecklingen av motorsport och modellbränsle ser ut, faller det sig naturligt att vi också ställer krav på oss som utövar denna gren. Vi har därför bestämt att det ska vara akrylat som bränsle.
Hahahaha!!!Johan-S wrote:
Fast nog är det väl alkylat det handlar om? Akrylat är något annat
Det kan mycket väl bli så att en deltagare kommer att köra både två och tre heat direkt efter varandra.fredrikf wrote:Blir lite tajt när man kör både 2wd och 4wd om det bara är 5 min i mellan heaten.. om det är 10st i varje klass och 5 i varje heat så med lite oflyt kan man ju få flera race i rad, ska man då ha bilen startberedd innan föregående heat är klart. Ska man tanka och fixa lite oxå så måste man ha med dig en mekanikerDet ska startas ett heat var 15e minut, och därför gäller följande:
•Din bil MÅSTE stå startberedd bredvid banan innan föregående race är slut.
•När målgång i föregående heat är klart och alla bilar gått i mål, startar du din bil och rullar ut till startgridden och inväntar start!och en bil vändare
Eller har jag fattat allt helt fel![]()
Hoppas att inte någon blir stött över att jag spånar över upplägget.. iaf absolut inte min mening
Varför gör ni det? vad är syftet med att blanda? I alla andra tävlingar kör man klasserna i "omgångar". Dvs först kör man alla 2wd heat sen kommer 4wd och sen börjar det om i ett rullande schema... det ger ju folk som vill köra fler klasser en bättre chans? Visst hamnar man i sista 2wd och första 4wd är det ingen skillnad men risken blir ju mindre som jag ser det i alla fall?Eftersom vi blandar varannat heat 2wd och 4wd
Users browsing this forum: No registered users and 2 guests