Lasse K. Electric Fg Buggy.
Re: Lasse K. Electric Fg Buggy.
Jag är sugen på ett utlåtande på dom bromsarna sen.. verkar riktigt bra!
Min väger 12,5 kg körklar..Lasse Karlsson wrote:Hej, fin bil du har, gillar karossen (och putsen:) kommer troligen att skaffa samma kaross till min elbil.Robban.z wrote:Kul med en FG till på forumet och riktigt snyggt jobb du gjort på den. Ska bli riktigt skoj att se den köras när det blir dags..
För övrigt så glömde jag att väga min bil innan ombyggnaden, som den står idag körfärdig med 1 st 8 cells batteri i o buggykaross på samt mycket alu i bakvagn men org fram (bara styrservo bytt fram) så väger den 9,4kg, vad väger din 4wd bil?
kanske nån mer som vägt sin bil?
Mvh
Lasse
Mvh Robban
Traxxas E-Maxx
Team Losi LST2
Team Magig G4
Turnigy Trailblacer BL 1/6
Associated SC10 4x4 Mamba pro
mm mm
Team Losi LST2
Team Magig G4
Turnigy Trailblacer BL 1/6
Associated SC10 4x4 Mamba pro
mm mm
-
Lasse Karlsson
- Phone Number: 0738395718
Hej, monterade bromsarna igår och tänkte testa i dag, men på eftermiddan kom det givetvis snö, så det blev inget köra i dag.
Monteringen gick bra, förutom att jag fick köpa slagar/kopplingar o hjullager på Tools/Momentum, men passformen o kvalitén på delarna från Elcon kan jag inte klaga på!
Skickar några bilder så länge!
Monteringen gick bra, förutom att jag fick köpa slagar/kopplingar o hjullager på Tools/Momentum, men passformen o kvalitén på delarna från Elcon kan jag inte klaga på!
Skickar några bilder så länge!
-
Lasse Karlsson
Bilder från monteringen!
Mvh
Lasse
Mvh
Lasse
- huSSe
- Hedersmedlem
- Phone Number: 0706663366
riktigt grymma bromsar det där.
vet du om dom fungerrar bra i sand och grus
körning?
körning?
Bash hard 0r die trying the more you eat, the hungrier you get.
nytt bygge på G :)
vi finns på Facebook oxå!
haters Hate, Bashers Bash!
nytt bygge på G :)
vi finns på Facebook oxå!
haters Hate, Bashers Bash!
-
Lasse Karlsson
Hej huSSe, i annonsen så beskrivs bromsarna som mer eller mindre heltädade, men jag tror att det kommer att komma in damm/sand, men inte i nån stor mängd, det är lite öppet vid navet och en springa mellan stora kåpan och innerdelen. Är ganska säker att det kommer att fungera mycket bra utan strul om man öppnar upp o blåser rent då o då.huSSe wrote:riktigt grymma bromsar det där.
körning?
Förhoppningsvis så kan jag köra lite dom kommande dagarna om det inte snöar mer.
Mvh
Lasse
Hej Lasse.
Att jag har missat detta. Ser ut som ett riktigt bra bygge.
Har du fått den senaste Mamba XL2?
Jag skruvade faktiskt ihop min bil i helgen för att göra ett försök på att knäcka 100km/h gränsen.
Men har inte haft tid att köra något.
Detta kommer jag att följa:)
/Martin
Jag skruvade faktiskt ihop min bil i helgen för att göra ett försök på att knäcka 100km/h gränsen.
/Martin
"Go Big or Go Home"
HPI Baja 5B SS "Eletric", 8S
HPI Baja 5B SS "Eletric", 8S
-
Lasse Karlsson
Hej Martin, bilen börjar att funka riktigt bra med XL2, drivlinan känns helt ok, men som sagt så är ju fästet ganska kasst den här tiden på året....Maot09 wrote:Hej Lasse.
/Martin
Har kört en hel del mest för att testa ut frambromsarna från Elcon som är kanon, var tvungen att köra ca 1 timme innan "bettet" var som jag hade hoppats på, men efter det så tror jag inte att det finns så mycke att förbättra med frambromsarna, men det verkar trixigt att balansera fram/bakbromsarna men jag jobbar på det!
Kul projekt du har på gång, klart värt att följa!!
Vi hörs. Mvh Lasse
-
Lasse Karlsson
Hej, längesen jag uppdaterade min FG tråd.
Har hunnit med ganska mycket bashande med FG´n utan några större problem, men idag brann fartreglaget upp efter ca 2 min lungt körande på grusväg!!
Beställde en wv baja kaross till den igår från RC-car.de, så den lär jag få gott om tid att måla;)
Här kommer en bild på fartreglaget.
MVH
Lasse
Har hunnit med ganska mycket bashande med FG´n utan några större problem, men idag brann fartreglaget upp efter ca 2 min lungt körande på grusväg!!
Beställde en wv baja kaross till den igår från RC-car.de, så den lär jag få gott om tid att måla;)
Här kommer en bild på fartreglaget.
MVH
Lasse
-
Lasse Karlsson
Hej, längesen jag uppdaterade min tråd.
Fick tillbaka fartreglaget från Castle för ca 2 veckor sen, har hunnit med att köra ca 10 accar o det verkar lovande än så länge, kör på fabriksinställningarna än så länge.
Har monterat en strömbrytare mellan batteri o fartreglaget så man slipper gnistor osv när man ansluter batteriet (stömbrytare från Mekonomen, samma som till folkrace o rally bilar)
Sen så har jag fått på VW karossen o lite roligare hjul.
Håller tummarna att det allt funkar bra nu.....
Fick tillbaka fartreglaget från Castle för ca 2 veckor sen, har hunnit med att köra ca 10 accar o det verkar lovande än så länge, kör på fabriksinställningarna än så länge.
Har monterat en strömbrytare mellan batteri o fartreglaget så man slipper gnistor osv när man ansluter batteriet (stömbrytare från Mekonomen, samma som till folkrace o rally bilar)
Sen så har jag fått på VW karossen o lite roligare hjul.
Håller tummarna att det allt funkar bra nu.....
-
Lasse Karlsson
Tråden kan låsas, eftersom bilen har blivit en "onroad" bil. Kommer att lägga upp en tråd där istället.
//Lasse
//Lasse