Välkommen rätt!
Har själv testat ett rätt bra gäng pipor och jag skulle säga att pipan avgör karaktären helt och hållet på bilen. Visst påverkar portning och cc lite men pipan gör mest.
Om du har möjlighet tycker jag du ska åka och besöka nån med pipan du funderar på att köpa och se själv hur det funkar.
Jag är en sån som inte vill åka fort utan jag vill att det ska kasta iväg bilen från stillastående.
Om bilen gör 65 eller 90 har ingen som helst betydelse.
Det går bara sönder mer prylar om det går fort

Jag gillar den bakhängda VRC pipan på min 5B. Den ger lagom botten och lagom topp för den bilen, men på min 5T som är betydligt större och tyngre sitter det en bakhängd V2 Dominator odämpad med separat ljuddämpare.
Hade ett kort tag en VRC Propipe och har aldrig varit mer besviken på en pipa.
Visst, det varvar ordentligt och ger hög effekt men passar inte min körning alls.
Och köp gärna en odämpad pipa, men se till att du kan montera en separat ljuddämpare sen.
Kan vara fränt när ljudet skär genom märg och ben när man kör själv, men det uppskattas inte alltid när man kör på bana eller ihop med andra.
Ska erkännas att det finns en fördel med en odämpad pipa och det är att det är lättare att hålla koll på ditt eget motorvarv när du kör med andra.....men köp en dämpad pipa.