MCD Evo 3 sport (Projekt)
Re: MCD Evo 3 sport (Projekt)
Ska kolla in det med järnia och se..
M4 stoppskruv.. 
MCD Evo 3 Sport
Walbro 990, 29cc Big Bore, Jetpro V2
- Dave
- Site Admin
- Phone Number: 0706318394
Re: Sv: MCD Evo 3 sport (Projekt)
Om det finns plats och inte ställer till med obalans brukar jag undvika stoppskruvar så mycket som möjligt...
Väldigt lätt att dra dem runda, speciellt om de är limmade.
Då kan det vara riktigt skönt att ha en bultskalle att dra med polygrip eller liknande...

Då kan det vara riktigt skönt att ha en bultskalle att dra med polygrip eller liknande...
Re: Sv: MCD Evo 3 sport (Projekt)
Det ligger nåt i det faktiskt.. ska se om det finns plats för skalle.. då kanske man satsar på det istället..Dave wrote:Om det finns plats och inte ställer till med obalans brukar jag undvika stoppskruvar så mycket som möjligt...
MCD Evo 3 Sport
Idag har jag lagat min MCD.. funkar fin fint nu, det visade sig att det som orsakade dom mesta problemen var att dom som sitter ute vid hjulen, dom där fyrkants blocken med två stoppskruvar i.. dom satt löst på 3 av hjulen, därför orkade den inte drivas framåt, jag hade bort allt och rengjorde och satte fast så det sitter riktigt nu.. körde en sväng tidigare idag.. åkte sen till morsan och hon testkörde nog mer än jag själv körde.. hon voltade den åxå.. ja den landade på hjulen igen så det var ingen fara.. 
Körde på gräs dock.. inte så roligt och väldigt blött...:S men bättre än inget iaf.
Filmade det hela.. när hon körde alltså...
Körde på gräs dock.. inte så roligt och väldigt blött...:S men bättre än inget iaf.
Filmade det hela.. när hon körde alltså...
MCD Evo 3 Sport
Får vi se.....
HPI BAJA 5B SS.Nu Kraken class1 True Scale Kit, Styr med Sanwa MT-4S
Yes.. det får ni.. här kommer det lilla jag spelade in medans morsan körde..
http://youtu.be/lKFDH4HamMQ
http://youtu.be/lKFDH4HamMQ
MCD Evo 3 Sport
Testade en handfull olika för att få själva spelaren här i inlägget.. men misslyckades, testade även embed koden men inget funkade.. länk duger kanske.. inte lika rolig dock.. fattar inte hur man får till spelaren här i tråden dock.
MCD Evo 3 Sport
Tack..Mats B wrote:[youtube][/youtube]
MCD Evo 3 Sport
Tänkte höra vilka batterier som är bäst att använda till sändaren.. det ska ju sitta 8 stycken AA batterier i den.. ska man ha uppladdninsbara eller bara vanliga icke uppladdningsbara ?
Kanske dags att justera om förgasaren åxå, den går ganska fett eftersom jag ställde den så när jag körde in den.. det blir lixom kletigt ur ljuddämparen.. oljigt svart klet.. den går nog för fett.. kanske att jag blandat lite för mycket olja i soppan åxå.. ?
Är ju ingen expert på det här med att justera förgasare direkt..
Kanske dags att justera om förgasaren åxå, den går ganska fett eftersom jag ställde den så när jag körde in den.. det blir lixom kletigt ur ljuddämparen.. oljigt svart klet.. den går nog för fett.. kanske att jag blandat lite för mycket olja i soppan åxå.. ?
Är ju ingen expert på det här med att justera förgasare direkt..
MCD Evo 3 Sport
- huSSe
- Hedersmedlem
- Phone Number: 0706663366
Ta upp stiftet så ser du hur den ser ut.
Bash hard 0r die trying the more you eat, the hungrier you get.
nytt bygge på G :)
vi finns på Facebook oxå!
haters Hate, Bashers Bash!
nytt bygge på G :)
vi finns på Facebook oxå!
haters Hate, Bashers Bash!
Ska ta och göra det i helgen.. en grundinställning på förgasaren skulle nog vara en bra idé, har inte justerat den nåt sen jag gjorde det sist, alltså när jag nyss monterat den där Cylindern som det står Rovan på..huSSe wrote:Ta upp stiftet så ser du hur den ser ut.
MCD Evo 3 Sport