1.5 rc

Här diskuterar vi allt om RC som inte finns som egen kategori
Robban.z

Re: Sv: 1.5 rc

Post by Robban.z » 12 Jan 2013, 15:49

Robban wrote:Är väl många här som har gått igenom dom flesta märken och kommit fram till att det faktiskt är så att HPI bilarna håller helt enkelt bättre, och går bättre på fler underlag än nåt annat. Samt att utbudet av options är bra mkt bredare än nåt annat. Är väl inget att börja grina om? Är juh rena fakta.
Det är säkert som du säger att det är en bra allround bil men jag tycker fortfarande det är roligare med ett forum där alla känner sig välkomna oavsett vilket fabrikat man kör o så känns inte detta forum just nu...
O du Robban detta är inget jag grinar om.. Ge faan i såna töntiga kommentarer..
Traxxas E-Maxx
Team Losi LST2
Team Magig G4
Turnigy Trailblacer BL 1/6
Associated SC10 4x4 Mamba pro
mm mm

Sponsor

Sponsor

Robban
Phone Number: 0732300322

Post by Robban » 12 Jan 2013, 15:57

Jag får inte den känslan? Tycker alla får den hjälp dom vill ha. Skillnaden är juh att dom flesta kör juh hpi så att det faller sej naturligt att man svarar på frågor ang dom. Jag tycker du grinar jo.. varför kunde du inte bara föreslå en fg eller vad det nu är som du skall föreslå? Och tala om vad DU tycker är bra på den modellen osv? Istället för att sprida dålig stämning?

I denna tråden handlar det juh om att tala om vad man tycker om den bilen man själv kör för att den nya människan skall få en uppfattning innan han går och köper sej en. Och sen är det då 8 av 10 hpi här.. det är juh inte rocketsience direkt att det då blir många förslag och vilka fördelar dom har? Eller?

Robban.z

Post by Robban.z » 12 Jan 2013, 16:11

Robban wrote:Jag får inte den känslan? Tycker alla får den hjälp dom vill ha. Skillnaden är juh att dom flesta kör juh hpi så att det faller sej naturligt att man svarar på frågor ang dom. Jag tycker du grinar jo.. varför kunde du inte bara föreslå en fg eller vad det nu är som du skall föreslå? Och tala om vad DU tycker är bra på den modellen osv? Istället för att sprida dålig stämning?

I denna tråden handlar det juh om att tala om vad man tycker om den bilen man själv kör för att den nya människan skall få en uppfattning innan han går och köper sej en. Och sen är det då 8 av 10 hpi här.. det är juh inte rocketsience direkt att det då blir många förslag och vilka fördelar dom har? Eller?
Lägg ner då du inte fattar vad jag menar. Det enda du vill är som vanligt att bara tjafsa massa skit......
Traxxas E-Maxx
Team Losi LST2
Team Magig G4
mm mm

Robban

Post by Robban » 12 Jan 2013, 16:13

Haha ok!

Robban.z

Post by Robban.z » 12 Jan 2013, 16:14

Robban wrote:Haha ok!

:clap: :clap:
Traxxas E-Maxx
Team Losi LST2
Team Magig G4
mm mm

Robban

Post by Robban » 12 Jan 2013, 16:17

Åter till ämnet.

Om du får chansen så åk hem till Dave och kör skiten ur nån av hans bajor! Sen ka du juh kolla om du har nån annan i närheten som kanske har nån fg eller mcd som du ka prova.

Men jag står fast vid att den som ger mest nöje är en baja från hpi. Med risk för att vara sponsrad av Hpi... ;)

nho1
Phone Number: 0702436912

Re: 1.5 rc

Post by nho1 » 12 Jan 2013, 16:19

blackwater wrote:Vad rekomendera du för bilar då/märke?
Hej,
Mitt personliga råd är att :
1) Kolla vilka fabrikat som återförsäljare i närheten säljer. Viktigt att det finns lättillgängliga återförsäljare som är kunniga och har reservdelar hemma. Du vill inte bli stående flera veckor pga att du inte får tag i delar.
Alla återförsäljare sponsrade på det här forumet är kanon!
2) Kolla vilka fabrikat som eventuella personer kör i närheten. Du kommer ha mer roligt om ni är fler som kör och som du kan få hjälp och tips av.

Jag skulle själv rekommendera något av de mer välkända fabrikaten (MCD, FG, Losi, HPI tex). Alla dessa är bra!
Kanske mer om du vill fundera på om du skall köra 2WD eller 4WD. 4WD roligare att köra, men fler komponenter som kan bråka och som kräver underhåll. Generellt tycker jag själv dessutom 4WD är mer förlåtande att köra, 2WD svårare att bli bra med.

Så kolla vilken sponsor här på forumet som ligger närmast, ring den och bolla frågor och tankar med! :thumbsup:

Robban.z

Post by Robban.z » 12 Jan 2013, 16:23

Men jag står fast vid att den som ger mest nöje är en baja från hpi. Med risk för att vara sponsrad av Hpi... ;)[/quote]

Du är rolig du Robban.. :D
Traxxas E-Maxx
Team Losi LST2
Team Magig G4
mm mm

Robban

Post by Robban » 12 Jan 2013, 16:26

Förlåt.. kunde inte låta bli. ;)

Robban.z

Post by Robban.z » 12 Jan 2013, 16:28

Ber om ursäkt blackwater att jag rörde till din tråd med mitt inlägg.. Det var lite :ot:
Traxxas E-Maxx
Team Losi LST2
Team Magig G4
mm mm

Dave
Site Admin
Phone Number: 0706318394

Post by Dave » 12 Jan 2013, 16:51

Robban.z wrote:Är det inte bättre att detta forum döps om till HPI Baja forum snart.. Är forumet sponsrat av HPI eller vad handlar detta om.. Alla som är sugna på LS bil kanske inte vill köpa just HPI utan något annat fabrikat för att dom gillar kanske någon annan stil på bil eller kaross.. Men ställer en nybörjare frågan på detta forum så tvingas han mer eller mindre in på just HPI. Jag tycker personligen det är riktigt trist att det ska vara så för det finns många andra bra bilar som funkar riktigt bra för dom flesta........
Blir säkert många sura miner kring detta inlägg men jag är så trött på att det alltid är på det här viset på det här forumet.. :mad:

Forumet är till för alla, och det är inte lätt som nybörjare att hitta rätt i djungeln.
Personligen kan jag bara hänvisa till mina egna erfarenheter, och misstag.
Under åren har man sett alla möjliga och omöjliga fabrikat och bilar, och jag kan inte råda en nybörjare att köpa en bil som jag själv inte vet fungerar, och som vi kan hjälpa till med här.
Vi som kör HPI såg oss fullständigt slaktade på banan i Karlskoga av Losin. Brutal maskin som funkar väldigt bra !
Den är dyrare och svår att hitta begagnad till vettiga pengar för en nybörjare.
Vi har också sett att många som väljer udda märken eller kloner dyker upp väldigt entusiastiska till körningar och träffar, men som senare försvinner och ledsnar på att skruva. Hade dom istället valt en annan bil, kanske dom istället hade byggt upp intresset under tiden, och hållt entusiasmen levande.

En HPI Baja man köper begagnad för ~5000:- för att komma igång och lära sig, är inte förlorade pengar så länge man inte planterar den i en stolpe och säljer den som skrot.....
Man får en väldigt bra grund att stå på, 80-90% av folket som hänger här kan hjälpa till med problem och felsökning.
Känner man att det inte var rätt grej, kan man enkelt sälja den vidare.
Kör man sönder på bashet finns det folk som har delar med sig.

Alla har ju möjligheten att välja fritt, och jag kan inte rekommendera en bil som jag själv inte kan hjälpa till med.

Hade Blackwater frågat efter en bil att köra grusplan eller gräsmatta med, är valet mycket svårare eftersom det klarar nästan alla bilar utan problem. Nu var det grustag som nämndes, och då blir rekommendationen därefter.
Beklagar att du tagit illa vid dig Robban.z, men lägg istället fram dina tips och råd på ett sätt som gör att man hjälper nybörjare till ett riktigt beslut.

Jag kan hålla med om att det ser illa ut när vi bara propsar på att alla ska köra HPI, men jag och många med mig vet att det är en bra bil. Dock håller jag med dig om att det finns gott om andra fabrikat och modeller som också fungerar bra, men som nybörjare står man mer ensam då.

Vi håller ju på med det här tramset för att det är kul !
:thumbsup:

blackwater

Post by blackwater » 12 Jan 2013, 17:14

D e lungt Robban.z

Jag läser och tar in all info.
Det kommer ju inte bara bli grustagskörning utan både gräs och asfalt också.
Jag är nog inne på begagnat ändå!
Har sett en hpi baja 5b 2.0 svart på 7500kr på blocket.
Vad tror ni om den?

Robban.z

Post by Robban.z » 12 Jan 2013, 17:37

Traxxas E-Maxx
Team Losi LST2
Team Magig G4
mm mm

Robban.z

Post by Robban.z » 12 Jan 2013, 17:42

Bra skrivet av dig Dave tycker jag.. Du förstog mer hur jag menade även om jag överdrev en hel del i inlägget, ursäkta för det.. Men jag fick igång Robban iallafall :dance: ..!! O missförstå mig inte, jag känner mig välkommen här även om jag kör FG. Men visst vore det skoj med fler fabrikat på banorna i sommar..!!??
Traxxas E-Maxx
Team Losi LST2
Team Magig G4
mm mm

Dave
Site Admin
Phone Number: 0706318394

Post by Dave » 12 Jan 2013, 17:53

Robban.z wrote:Den ser grymt fin ut iallafall..
http://www.blocket.se/vastmanland/Baja_ ... ?ca=14&w=3
Behöver nog vara en rejäl hög med options på den bilen om han ska få 7500:-
:sunglasses:

Denna annons är ett klockrent exempel på nån som fått tag på fel bil för hans körning.
Köper nytt för dyra pengar och sen ska den säljas 2 månader senare, och då får man bara en bråkdel av priset.....
:doh:

Hade han köpt en begagnad för 5000:- hade han fått tillbaka de slantarna nu...... :thumbsup:

Post Reply