Maltes FG onroadresa!
- J.A racing
Re: Malte - Den tyska fördärvstråden..
Jag har ju ett sådant här vevhus över ifrån Husses 5B, kanske kan bli en bra motor till min BMW?

Gäller bara att få tag på en pipa som kan matcha motorn oxå. Cylinder finns det ju ett gäng tillverkare av, OBR/ESP/Bartolone och TS egna givetvis som jag har på en annan reedmotor. Får fundera lite på om man skall gå på 34mm eller 36mm med.
Min OBR Reed är ju på renovering efter en sommars körning så kanske dom få skicka med en extra cylinder?
Gäller bara att få tag på en pipa som kan matcha motorn oxå. Cylinder finns det ju ett gäng tillverkare av, OBR/ESP/Bartolone och TS egna givetvis som jag har på en annan reedmotor. Får fundera lite på om man skall gå på 34mm eller 36mm med.
Min OBR Reed är ju på renovering efter en sommars körning så kanske dom få skicka med en extra cylinder?
Finns lite dåligt med pipor till den 4wd varianten tyvärr.
VRC David har tillverkat sådana förr, så det är väl inte det största problemet. Det är värre att få tag på honom.... 
Det är väl mer eller mindre omöjligt eller?
Det går i perioder, men nu var det ett tag sedan jag fick svar av honom..S 500 R wrote:Det är väl mer eller mindre omöjligt eller?
Säg gärna till om du får det!Malte wrote:Det går i perioder, men nu var det ett tag sedan jag fick svar av honom..S 500 R wrote:Det är väl mer eller mindre omöjligt eller?
- J.A racing
Ja han är lite knepig att nå via mejl, jag ringde istället det var lättare. Det finns pipor på Pitstop shop, en till FG 4x4 onroad vrc.
Pro till onroad görs bara på beställning och då får man ta den direkt via David.
PORSCHE GT3 RSR "Projektet".
- Rallyfinnen
36mm, ingen ide att ta mindre när du inte behöver följa några regler! Varvar den en aning mindre så är det bara att anpassa utväxlingen lite.Malte wrote:
... Får fundera lite på om man skall gå på 34mm eller 36mm med.
Det kan nog gå att kapa lite i en befintlig baja sidopipa och få den att passa på denna också, du har väl några på lager?
Men du får nog köra dämpat på denna, inte så populärt med extremt högljudda bilar på banorna.
Känns som att Malte & Stefan kommer köra i en egen klass....Nämligen Mini Super Saloon .....

No limits BOYS
No limits BOYS

MCD UltimateCarbon K600 TWIN
Har du en länk??J.A racing wrote:Ja han är lite knepig att nå via mejl, jag ringde istället det var lättare. Det finns pipor på Pitstop shop, en till FG 4x4 onroad vrc.Pro till onroad görs bara på beställning och då får man ta den direkt via David.
- J.A racing
Nej det går inte att länka dit.S 500 R wrote:Har du en länk??J.A racing wrote:Ja han är lite knepig att nå via mejl, jag ringde istället det var lättare. Det finns pipor på Pitstop shop, en till FG 4x4 onroad vrc.Pro till onroad görs bara på beställning och då får man ta den direkt via David.
PORSCHE GT3 RSR "Projektet".
008130, Victory RC, Killer-S Exhaust (FG 4WD), Set.J.A racing wrote:Nej det går inte att länka dit.S 500 R wrote:Har du en länk??J.A racing wrote:Ja han är lite knepig att nå via mejl, jag ringde istället det var lättare. Det finns pipor på Pitstop shop, en till FG 4x4 onroad vrc.Pro till onroad görs bara på beställning och då får man ta den direkt via David.
http://www.pitstop-shop.nl/nl/dept_786.html
Euro: 179,00
Såg den, men det står att den är till en 26cc.
Det står väl inte specifikt att den bara är till 26cc, däremot att den skulle ge 5,2hk med den kombinationen....S 500 R wrote:Såg den, men det står att den är till en 26cc.