Först av allt vet jag inte riktigt vart jag ska lägga denna projekt tråden men jag provar här.
Också vet jag inte heller om ett sånt här projekt är välkommet på detta forum? Det vore kul om det blev omtyckt iaf.
Hur som helst så har jag suttit ett par veckor och jobbat på ett spel om LSR då med Hpi baja 5sc som stjärna. Tanken är att spelet ska släppas till Android och IOS(Iphone bla), även en datorversion och kanske webläsare, vi får se vad som händer helt enkelt. Man ska köra runt på diverse påhittade banor(kanske någon riktig också?) på antingen tidtagning, basha, mot datastyrda motståndare kanske, utforska några öppnare lekbanor och förhoppningsvis om jag lyckas online-läge mot kompisen med varsin telefon genom Wi-Fi.
I skrivande stund så har jag fått till en modell och aningen enklare fysik som är väldigt problematisk just nu. jag kan köra runt banan problem fritt men när nån kompis provar så skenar bilen iväg på diverse konstiga sätt, kanske för att de är vana vid fullgas direkt från start i spel som colin mcrae. Men det är tyvärr änsålänge inte användarvänligt utan krävs lite träning. jag bifogar lite bilder på projektet här och även en länk till en film där jag spelar min konstiga "test" bana. Hör gärna av er med ideér och förslag och rätta till vad som skulle kunna behöva ändras:)
MVH!!