Dagens körning på Tunarp Bashland (Sandhem)

Lägg upp dina och andras filmer här
huSSe
Hedersmedlem
Phone Number: 0706663366

Re: Dagens körning i Sandhålan, Sandhem

Post by huSSe » 21 Jun 2012, 07:19

Tänk att jag visste att det existerar rc groupidsar.
Bash hard 0r die trying the more you eat, the hungrier you get.
nytt bygge på G :)
vi finns på Facebook oxå!
haters Hate, Bashers Bash!

Sponsor

Sponsor

Dave
Site Admin
Phone Number: 0706318394

Post by Dave » 21 Jun 2012, 23:41

BajaGute wrote:Jag har fått massiva förfrågningar på när det eventuellt kan bli en ny träff i sandhålan, vilket jag personligen tror handlar mestadels om publikfrågor, i vilket fall så kanske det kan vara på plats att prata med markägaren oxå så att denne kan titta förbi och se vad vi "ställt till med" och leker med i hans sandhög :sunglasses:
När detta ska ske vet jag ej men lite bättre förberedelser för "korvvagnen" och lite reklam på den lokala anslagstavlan borde sitta fint med, givetvis får ju vi som ska köra bestämma om det ska bli en publikattraktion eller ej.
Dessutom har jag en liten fundering på att starta det hela som en "klubb" på riktigt för vi kan faktiskt få bidrag av tex studieförbundet vuxenskolan om vi är fler än X antal vid varje träff, men då måste vi sätta ihop en styrelse osv osv ja de finns nog fler här på forumet som känner till de olika grejerna med en "klubb/förening"

Bla bla bla de va bara lite tankar boys 'n da wood :D
Tror vi ska hålla det utan en förening, för annars blir det bara krångligt, och de stackars slantarna man kan få i bidrag är det långt ifrån värt med alla papper och skit som ska ordnas.....
Är ju bättre att ta "10:-" av åskådarna, och sen kränga en massa käk till dem istället !
:thumbsup:

....men nu är det lite Image här....

Dave
Site Admin

Post by Dave » 22 Jun 2012, 23:16

Itasha, vi saknar filmen från din polares kamera !
:lol2:

Itasha

Post by Itasha » 23 Jun 2012, 10:59

Dave wrote:Itasha, vi saknar filmen från din polares kamera !
Har inte hunnit greja så mycket med det än. Tyckte inte filmerna blev så jättebra, han verkar inte riktigt ha upptäckt alla rattar och spakar på stativet så vinkeln var lite låst ibland.. :lol2:
Är inte hemma denna helgen men ska se om jag kan klippa ihop något bra när jag kommer hem. :wip:

Itasha

Post by Itasha » 26 Jun 2012, 21:02

[youtube][/youtube]

Sådär, laddat upp en av filmerna. Orkade inte redigera något utan det är raw, med en filmare som verkar prova sig fram bland knapparna och rattarna under videon. :lol2:

Dave
Site Admin

Post by Dave » 26 Jun 2012, 22:07

Alltid kul med film !!!
:rock2: :rock2: :rock2:

Fick ju med ditt ras på Mavericken där också.....väldigt märkligt !

Malte

Post by Malte » 26 Jun 2012, 22:47

Stackars Fallen, nu har han blivit dubbelt överkörd stackaren! Bra film!

Fallen
Phone Number: 0733555515

Post by Fallen » 27 Jun 2012, 21:04

japp en 1/5 på näven är allt en bra dag :rock2:
Nä en repris på träffen men inte med bil på näven
FG Sportline 08 McLaren F1 GTR Med Sanwa mt4
HPI Baja 5B SS Med Spektrum dx3s
Inferno Neo race Med Spektrum dx3s
Inferno GT2 Radio Med Spektrum dx3s
m.m

Brad
Phone Number: 0702825993

Post by Brad » 09 Jul 2012, 01:36

fattar inte varför jag inte gjorde en längre film, första gången man kör på sandhem banan.
[youtube][/youtube]
Hpi baja 5t kraken big bore edition

hatar runddragna skruvar

Dave
Site Admin

Post by Dave » 09 Jul 2012, 06:38

Alltid kul med film !
Bilen din går ju kanonfint, även om du hade vissa problem med greppvältande emellanåt.
Köra kan du ju också, så du blir giftig nästa gång vi kör, det är klart !

:rock2:

Brad

Post by Brad » 09 Jul 2012, 20:42

Dave wrote:Alltid kul med film !
Bilen din går ju kanonfint, även om du hade vissa problem med greppvältande emellanåt.
Köra kan du ju också, så du blir giftig nästa gång vi kör, det är klart !

:rock2:
jodå den duger tycker jag :thumbsup: , dom nya däcken va helt sjukt grepp i, men tror det kan lösas med mera camber. ja hyfsat bra går det, har börjat lära mig bilen :drive: :thumbsup:

hatar runddragna skruvar

Dave
Site Admin

Post by Dave » 10 Jul 2012, 18:55

Och lite mer film !
Tyvärr gick hälften av filmen inte att använda eftersom inställningarna nån pappskalle (läs undertecknad) hade gjort som visade sig göra bilen nästan svart i vissa lägen.

[youtube][/youtube]
Last edited by Dave on 11 Jul 2012, 06:06, edited 1 time in total.

Itasha

Post by Itasha » 10 Jul 2012, 20:35

Bra video, kul att se en liten duell! :thumbsup: I vanliga fall är det så många som kör så man har svårt att hålla reda på vad som befinner sig var.

Lätt att det blir tokigt när man ska börja använda massa nya inställningar utan att ha testat noga innan, speciellt den där lömska vitbalansen. :wip: Spelade du in interlaced video? Ser nästan ut som att den är det, fast utan att någon korrekt linjedubbling gjorts av spelaren/redigeringsprogrammet. Eller så är det någon slags digital artefakt från komprimering som kommit in någonstans i kedjan. Kan inte minnas att det sett ut så på dina andra inspelningar nämligen. :hmm:

Dave
Site Admin

Post by Dave » 10 Jul 2012, 21:42

Itasha wrote:Bra video, kul att se en liten duell! :thumbsup: I vanliga fall är det så många som kör så man har svårt att hålla reda på vad som befinner sig var.

Lätt att det blir tokigt när man ska börja använda massa nya inställningar utan att ha testat noga innan, speciellt den där lömska vitbalansen. :wip: Spelade du in interlaced video? Ser nästan ut som att den är det, fast utan att någon korrekt linjedubbling gjorts av spelaren/redigeringsprogrammet. Eller så är det någon slags digital artefakt från komprimering som kommit in någonstans i kedjan. Kan inte minnas att det sett ut så på dina andra inspelningar nämligen. :hmm:
Första problemet med min ContourHD kamera är att filerna är .MOV format som Sony Vegas inte hanterar.
(har inte hittat nåt vettigt program som hanterar .MOV)
Om man däremot döper om filerna till .MP4 funkar det i Vegas, men bilden blir förskjuten 1,2 sekunder.
På grund av den dåliga ljusinställningen, fick jag ändra både gamma och kontrast/ljus för att få den möjlig att ens urskilja vad som händer.
När filen sen är genererad, ska den ytterligare en gång komprimeras av YT, vilket kanske kan påverka kvaliteten en aning....

Brad

Post by Brad » 10 Jul 2012, 21:51

Första problemet med min ContourHD kamera är att filerna är .MOV format som Sony Vegas inte hanterar.
(har inte hittat nåt vettigt program som hanterar .MOV)
Om man däremot döper om filerna till .MP4 funkar det i Vegas, men bilden blir förskjuten 1,2 sekunder.
På grund av den dåliga ljusinställningen, fick jag ändra både gamma och kontrast/ljus för att få den möjlig att ens urskilja vad som händer.
När filen sen är genererad, ska den ytterligare en gång komprimeras av YT, vilket kanske kan påverka kvaliteten en aning....
jag vet inte hur bra sony vegas är nu alls, men om man har full version av avs så funkar den formatet, testade precis :thumbsup:

hatar runddragna skruvar

Post Reply