Bränsle + Fugge
Bränsle + Fugge
Tänkte vi skulle hjälpa Dave lite på traven med sitt 990 problem. Om vi alla kan skriva vad vi kör för typ av soppa (Aspen, macksoppa, oktan) samt förgasare.
Och om man har trassel med att starta motorn. Och hur man isåfall löste det.
Själv kör jag OK/Q8 Akrylat som är på 95 oktan. Blandar med 4% panolinolja.
Och om man har trassel med att starta motorn. Och hur man isåfall löste det.
Själv kör jag OK/Q8 Akrylat som är på 95 oktan. Blandar med 4% panolinolja.
Re: Bränsle + Fugge
Macksoppa?waqr wrote:990 förgasare med 95 oktan + Elf olja. Funkar klockrent
inga problem för mig köra med aspen blå+ blanda 4,5% panolinolja för min 990.
Eller jag har brukar macksoppa 98 oktan+blanda 4,5% panolinolja.
lättstartade min motorer
Eller jag har brukar macksoppa 98 oktan+blanda 4,5% panolinolja.
lättstartade min motorer
Last edited by Burnout on 24 Apr 2012, 11:15, edited 2 times in total.
Kör med en WT-813 tillsammans med Aspen 4T (blå dunk) och 3,5% Panolin "Eco-olja".
Jag har även kört med Aspens 2T 2% (orange dunk) och spätt på så att man kommer upp i 3,5% olja med Husqvarnas motorsågsolja (i 1DL-burk).
Ska även testa Triborons alternativa olja i sommar...
Motorn går bra. Dock så verkar 3,5% olja vara för mycket i t.ex. min båt då det kommer ut en hel del icke förbränt och slabbar ner...
EDIT: Har även en WT-668, som körts med samma soppa-brandning. Båda har varit relativt lättstartade.
Jag har även kört med Aspens 2T 2% (orange dunk) och spätt på så att man kommer upp i 3,5% olja med Husqvarnas motorsågsolja (i 1DL-burk).
Ska även testa Triborons alternativa olja i sommar...
Motorn går bra. Dock så verkar 3,5% olja vara för mycket i t.ex. min båt då det kommer ut en hel del icke förbränt och slabbar ner...
EDIT: Har även en WT-668, som körts med samma soppa-brandning. Båda har varit relativt lättstartade.
Glöm inte att fylla i huruvida ni anser motorerna svårstartade! 
akrylat och 4% 990 startar kanske på tio drag?
Kör macksoppa 95okt och 4,5% Castrol. Pumpa, dra tre gångermed gas i botten, sen startar den på 5-6 ryck..
Billös expertkommentator..
- J.A racing
990 som jag ger några pump på blåsan och gasen, sen är den igång på 4-5 ryck när den är kall och på första när den är varm.
Blå Aspen med 4,5% Panolin
Blå Aspen med 4,5% Panolin
PORSCHE GT3 RSR "Projektet".
-
Ntch in da dirt
Jag har Alltid kört aspen bensin först 2 t med ett tillägg 1dl aspens egna olja på 5 l. Sedan köpte jag blå aspen dunk o blandade själv. Alla mina motorer har startat på 3 ryck. Nu ska jag börja köra på panolin olja jag får se vad det ger.
När jag körde med drill startern så gick motorn efter 1,5 varv ca o det va på 813 fugge .
När jag körde med drill startern så gick motorn efter 1,5 varv ca o det va på 813 fugge .
sålt av en fg, 3 mcd samt en nutech MME. Nu hägrar större leksaker riktiga fordon som jag själv kan köra .
Extrem lek med elden är kasta bensin på lågorna
Extrem lek med elden är kasta bensin på lågorna
- huSSe
- Hedersmedlem
- Phone Number: 0706663366
motor mmr super fifty.
fugge Walbro WJ105
soppa aspen blå 4%
ut med choken
dra en gång
av med choken
dra engång
igång
fugge Walbro WJ105
soppa aspen blå 4%
ut med choken
dra en gång
av med choken
dra engång
igång
Bash hard 0r die trying the more you eat, the hungrier you get.
nytt bygge på G :)
vi finns på Facebook oxå!
haters Hate, Bashers Bash!
nytt bygge på G :)
vi finns på Facebook oxå!
haters Hate, Bashers Bash!
Jag kör på Shell 99oktan med 4% motul olja. 990 förgasare. Går i gång på kanske 5-6 drag..BZM motor.
HPI BAJA 5B SS.Nu Kraken class1 True Scale Kit, Styr med Sanwa MT-4S
990, aspen men 4,5% olja (tror det är statoil olja) Har 2 st bilar med 990 fugge, ingen är svårstartad.
De kanske blir det nu bara för att jag skriver här
De kanske blir det nu bara för att jag skriver här
Baja 5b ss X 2
Baja 5b
Baja 5t
FG sportline x 2
Baja 5b
Baja 5t
FG sportline x 2
jag kör på mack soppa 95 å castrol TTs olja, 3%,Drar ett eller 2 drag med chok så startar den om man hinner dra av choken eller så får man dra ett till utan chok så ä den igång,
men ser att många av er värkar köpa på mkt mer olja så man kanske skulle tassa upp till 4% nu när man trimmat lite,
fast 4% tycker jag låter mkt, tar mig igen en jämförelse från crossens värld, en 125cc motor varvar ju upp mot 16-17000 varv trimmad, å där kör vi på 2-2,5% så varför så mkt olja?
men ser att många av er värkar köpa på mkt mer olja så man kanske skulle tassa upp till 4% nu när man trimmat lite,
fast 4% tycker jag låter mkt, tar mig igen en jämförelse från crossens värld, en 125cc motor varvar ju upp mot 16-17000 varv trimmad, å där kör vi på 2-2,5% så varför så mkt olja?