Ang skuren BZM tråd på HBF

Allt som rör Zenoah & CY motorer
Post Reply
Ntch in da dirt

Ang skuren BZM tråd på HBF

Post by Ntch in da dirt » 18 Mar 2012, 21:34

Skulle va intressant och se hur väl ventilerad karossen har varit på bilen som den satt på! Jag upplevde att min förra reedcace luktade bränt i bland när jag körde den fast jag hade öppnat upp den täta RR karossen rejält.
Så på nuvarande bil ska Jag ha ett 60 mm stort hål i bakrutan på bubbla karossen
samt 6x 20 mm hål i framruta samt öppna sidorutor.
Sedan får vi se hur bra det håller att en motor pajat i det landet behöver inte innebära att alla är skit för det.
sålt av en fg, 3 mcd samt en nutech MME. Nu hägrar större leksaker riktiga fordon som jag själv kan köra .
Extrem lek med elden är kasta bensin på lågorna

Sponsor

Sponsor

Dave
Site Admin
Phone Number: 0706318394

Re: Ang skuren BZM tråd på HBF

Post by Dave » 18 Mar 2012, 22:41

Har läst den tråden ikväll, och kan bara beklaga hur MMR sköter saker och ting.....
Säger inte att killen som hade skrotat motorn är utan skuld, men MMR är allt annat än professionella i sina uttalanden och bemötanden med kunderna.
Vore väl mycket bättre att dom bara hade praktiserat "STFU" och löst problemet vid sidan av......

S 500 R
Hedersmedlem

Post by S 500 R » 18 Mar 2012, 22:49

Stfu :hmm:
☆Styr med: Sanwa M11X och MT-4☆
ÄNTLIGEN klar med min 5b
nu finns vi på facebook oxå, RcBash.se

Dave
Site Admin

Post by Dave » 18 Mar 2012, 23:30

S 500 R wrote:Stfu :hmm:
Shut The F**k Up.....
;)

waqr
Phone Number: 0709998877

Post by waqr » 19 Mar 2012, 07:13

Ja, det vore ju en skam att säga att MMR är ett kundorienterat företag...
Letar Baja 5B

S 500 R
Hedersmedlem

Post by S 500 R » 19 Mar 2012, 07:48

Dave wrote:
S 500 R wrote:Stfu :hmm:
Shut The F**k Up.....
;)
Aha :thumbsup:
☆Styr med: Sanwa M11X och MT-4☆
ÄNTLIGEN klar med min 5b
nu finns vi på facebook oxå, RcBash.se

J.A racing

Post by J.A racing » 19 Mar 2012, 09:36

Oj det lät ju inget roligt de där......
PORSCHE GT3 RSR "Projektet".

Burnout

Post by Burnout » 19 Mar 2012, 12:30

Jag fattar inte hur mmr överlever sånt saker som gått sönder och folk blir sur.
Hoppas klarar min motorn bzm.
Om går sönder den och så jag blir galen! :mad:

Dom har kass kundservice och leveranstid.!

OBR har kanon kundservice och snäll Sean! :worship:

tomso

Post by tomso » 26 Mar 2012, 23:40

Hvor mange av dere i Sverige bruker BZM motor?? Og hvor manger er det som har hatt eller har problemer med den.
Min erfaring med MMR er nok ganske lik Husses erfaring. Jeg var utrolig sur for at det tog så lang tid for å få motoren min, men da den endelig kom, og etter at jeg fikk testet den så er alt det glemt.

Jeg vil bare si at etter det har jeg fått et mye bedre intrykk av MMR. I dette tilfelle med motoren til Sayaaf er det flere ting som kan ha skjedd. Men for dere som har fulgt med litt på HpiBajaForum og kjenner til forholdet mellan Sayaaf, og MMR, så var dette ventet. Etter hva jeg har lest så har Sayaaf hatt endel problemer med både BZM 50`n og Micro motoren.. Men hver gang motoren hans har blitt sendt til MMR har den blit repartet gratis. Til og med da 50`n var full av sand tok MMR dette på sin kappe.. Han har fått mange deler gratis tilsendt også. Men problemet som dere har nevt her er jo at MMR er veldig trege. Kan i perioder være vanskelig å få kontakt med, osv. Sayaaf har også måtte betale for frakten selv alle ganger han sendt motoren til MMR, så det forklarer muligens litt hvorfor Sayaaf er så forbannet.
I det tilfelle her hvor motoren ser ut til å ha varmskjært seg har MMR tilbudt han gratis reperasjon, eller ny motor. De ville også betale for frakten. Noe Sayaaf ikke ville. Hvorfor ikke?? Motoren ser knusktørr ut. Og selv om Sayaaf hevder han har vasket sylinderen, burde det være litt oljefilm i veivhuset.. Kan jo se ut som han kan ha kjørt uten olje i bensinen.
Hvor mange motorbyggere ville ha tilbydt ham ny motor, når de vet hvordan motoren blir kjørt, og hvilket miljø den blir kjørt i.. antagligvis ingen.. Så i mine øyne har MMR gjort det riktig, og kan ikke gjøre noe mere for Sayaaf.
Det ligger nog mye mye mere bakom dette her enn det som kommer fram.. Så det kan være derfor Gareth er så arogant.. Mest sansynelig ble denne motoren kjørt i filler med vilje for å sette MMR i dårlig lys.
Har mailet litt med Gareth i det siste i forbindelse med en Micro motor som jeg har, og fått mye hjelp av Gareth.
SÅ jeg føler jeg får grei service av MMR. F.eks så ønsket jeg pris på nye reed ventiler til min Super 50. Kjekt å ha et sett i reserve. Skickade en mail, og fikk til svar at de sender et sett til meg gratis, sammen med det jeg trenger av pakninger. Synes det er topp service jeg.
HPI Baja 5B SS - Oneill Brothers Racing 30.5 Pro Mod - VRC Pro Pipe - Futuba PK4TS\ESP 30.5 - VRC BB pipe
HPI Baja 5T- MMR Super MX Pro 50

Ntch in da dirt

Post by Ntch in da dirt » 27 Mar 2012, 17:44

I sverige är det så tror jag det bara är 6 stycken som har bzm ännu. 4 stycken som ägs av privatpersoner och två som är återförsäljare . Den ända som jag har hört haft problem Är Husse med sin 50 cc.
sålt av en fg, 3 mcd samt en nutech MME. Nu hägrar större leksaker riktiga fordon som jag själv kan köra .
Extrem lek med elden är kasta bensin på lågorna

Dave
Site Admin

Post by Dave » 27 Mar 2012, 18:18

tomso wrote:Hvor mange av dere i Sverige bruker BZM motor?? Og hvor manger er det som har hatt eller har problemer med den.
Min erfaring med MMR er nok ganske lik Husses erfaring. Jeg var utrolig sur for at det tog så lang tid for å få motoren min, men da den endelig kom, og etter at jeg fikk testet den så er alt det glemt.

Jeg vil bare si at etter det har jeg fått et mye bedre intrykk av MMR. I dette tilfelle med motoren til Sayaaf er det flere ting som kan ha skjedd. Men for dere som har fulgt med litt på HpiBajaForum og kjenner til forholdet mellan Sayaaf, og MMR, så var dette ventet. Etter hva jeg har lest så har Sayaaf hatt endel problemer med både BZM 50`n og Micro motoren.. Men hver gang motoren hans har blitt sendt til MMR har den blit repartet gratis. Til og med da 50`n var full av sand tok MMR dette på sin kappe.. Han har fått mange deler gratis tilsendt også. Men problemet som dere har nevt her er jo at MMR er veldig trege. Kan i perioder være vanskelig å få kontakt med, osv. Sayaaf har også måtte betale for frakten selv alle ganger han sendt motoren til MMR, så det forklarer muligens litt hvorfor Sayaaf er så forbannet.
I det tilfelle her hvor motoren ser ut til å ha varmskjært seg har MMR tilbudt han gratis reperasjon, eller ny motor. De ville også betale for frakten. Noe Sayaaf ikke ville. Hvorfor ikke?? Motoren ser knusktørr ut. Og selv om Sayaaf hevder han har vasket sylinderen, burde det være litt oljefilm i veivhuset.. Kan jo se ut som han kan ha kjørt uten olje i bensinen.
Hvor mange motorbyggere ville ha tilbydt ham ny motor, når de vet hvordan motoren blir kjørt, og hvilket miljø den blir kjørt i.. antagligvis ingen.. Så i mine øyne har MMR gjort det riktig, og kan ikke gjøre noe mere for Sayaaf.
Det ligger nog mye mye mere bakom dette her enn det som kommer fram.. Så det kan være derfor Gareth er så arogant.. Mest sansynelig ble denne motoren kjørt i filler med vilje for å sette MMR i dårlig lys.
Har mailet litt med Gareth i det siste i forbindelse med en Micro motor som jeg har, og fått mye hjelp av Gareth.
SÅ jeg føler jeg får grei service av MMR. F.eks så ønsket jeg pris på nye reed ventiler til min Super 50. Kjekt å ha et sett i reserve. Skickade en mail, og fikk til svar at de sender et sett til meg gratis, sammen med det jeg trenger av pakninger. Synes det er topp service jeg.
Det är alltså DU som får all support från MMR !

:lol2:

waqr
Phone Number: 0709998877

Post by waqr » 28 Mar 2012, 07:12

Dave wrote:
Det är alltså DU som får all support från MMR !

Letar Baja 5B

tomso

Post by tomso » 28 Mar 2012, 23:25

Ja kanksje det.. :) Men som sagt så kjøpte jeg min Super 50 samtidig med Husse, så jeg kjenner til frusterasjonen deres.
HPI Baja 5B SS - Oneill Brothers Racing 30.5 Pro Mod - VRC Pro Pipe - Futuba PK4TS\ESP 30.5 - VRC BB pipe
HPI Baja 5T- MMR Super MX Pro 50

Post Reply