Tänkte starta en "projekt" tråd så jag får tummen ur nån gång.
Detta är väl egentligen inget jätte projekt mer typ "laga det du kör sönder latmask" tråd.
Köpte den här räsern av Mats B för nåt år sedan. Körde en del med den å det va skitkul men sista gången jag va ute blev det bara 1min körning sen gav en spindel upp.
Efter det har den bara stått i källarn å sett ledsen ut.
Massa 1:1 bilar har kommit imellan och det har inte blivit av att jag har beställt några delar.
Original är det en Hummer men karossen lyckades jag döda rätt bra så jag köpte en ny Jeep kaross av en snubbe här på forumet. Den ligger fortfarande omålad och nya dekaler finns till.
Bilen va jätte fin när jag köpte den då Mats bevisligen är ungefär 100% mera putskille än vad jag är
Nu har den fått lite ärr efter att ha åkt på alla möjliga och omöjliga håll med och utan kaross men det är ju sånt som är så jäkla kul!
Så här ser den ut idag.

Tanken är nu att fixa spindeln och skivbromsen fram samt få till kaross och karossfästen.
Behöver även nedre skruven och den lilla konade biten till spindeln då dom ligger någonstans ute i vaggeryds natur.

De bakre kaross fästena har jag köpt och bytt ut då de inte är samma på Hummer vs Jeep.
Saknar dock biten mellan fästena,måste få fram ett artnr på den.

Kanske finns det någon som har en original FG Jeep här,hur ser era karossfästen ut och vart sitter hålen i karossen?
mina hål i karossen sitter för långt fram så jag får göra nya (där fingret är). Måste även köpa de främre kaross fästena då mina gått av.

Så om någon vill hjälpa till att få fram artnr så vore jag hemskt tacksam,har kollat på rc-car-online och hittat spindlarna men blir bara vimsig på resten.