Vilket väder vi fick !!!
Glada gasare bashade i timmarna 6 och vi gav inte upp förrän bilarna inte rullade mer.....ja Malte -den amatören- klarade inte att köra sönder sin 5T alls idag.....men min slutade rulla när jag körde av kopplingsfjädern.
Tyvärr var det nog inte bara fjädern som gick av, för vevaxeln snurrar väldigt lätt 180° och stannar med ett metalliskt klingande i vevhuset......kan vara en vevstake som givit upp.....men det ger sig längre fram !
Ska dock inte klandra Malte för att han blev tvungen att åka hem med en hel bil, för han försökte verkligen skrota den......ordentligt......
Tror faktiskt att den värsta klotningen i min LS historia fastnade på ena videokameran.....när Malte håller stummt utför slänten i typ 50 knyck......fattar inte att bilen höll !!!
Stort tack till Fredrik som fixat detta till en kanondag !
Dessvärre lär han ju få göra om det till våren igen
Skitkul dag verkligen, och vi testade flera nya tävlingsmoment, bland annat ställde vi upp 4 konor i fyrkant och startade 2 och 2 mitt emot varann......sen jagades det tills någon var upphunnen och omkörd eller nån välte en kon.
Verkligen hur kul som helst ! Och snabba race blev det !
Var väl som mest 5-6 varv innan nån klotade eller körde på en kona, men ett par race blev längre och där det faktiskt slutade med att man blev omkörd eller lyckades köra om nån.....
Malte och jag hade några riktigt sköna fighter !!!
Det kördes också dragrace med 4 och 5 deltagare samtidigt, och vanligt jagande runt en rejält lång bana......
Klockren dag helt enkelt !!!