Det här tycker jag är lite intressant med att OBR mfl inte skulle få sälja till Sverige?! Kan det rent juridiskt fungera att man kan reglera marknaden på detta vis?! Vad är då vitsen med internet handel?! Ex så har OBR ofta sina motorer på ebay. Får jag inte köpa dem då på auktion då?!J.A racing wrote:Jo för att han får ej leverera till Sverige egentligen och konkurera med RCR´s andra återförsäljare. Sen var det bara på motorerna han hade i lager, sen var det ordinarie pris. Jag gjorde ett smyg inlägg på en Promod 23´a med hans logga i bilden. Just för att se om någon skulle se det.
PROMOD från Nederländerna?
Re: PROMOD från Nederländerna?
- J.A racing
Jag vet faktiskt inte men RC racing har ensamrätt på OBR i Europa och har sina distributörer i bl.a. Norge, Sverige och Holland mm. Det är nog Jan-Erik som bäst kan svara på hur det ligger till. 
PORSCHE GT3 RSR "Projektet".
Om du köper dom på e-bay så är det inga problem. Men du får inte köpa direkt från OBR.Stelunex wrote:Det här tycker jag är lite intressant med att OBR mfl inte skulle få sälja till Sverige?! Kan det rent juridiskt fungera att man kan reglera marknaden på detta vis?! Vad är då vitsen med internet handel?! Ex så har OBR ofta sina motorer på ebay. Får jag inte köpa dem då på auktion då?!J.A racing wrote:Jo för att han får ej leverera till Sverige egentligen och konkurera med RCR´s andra återförsäljare. Sen var det bara på motorerna han hade i lager, sen var det ordinarie pris. Jag gjorde ett smyg inlägg på en Promod 23´a med hans logga i bilden. Just för att se om någon skulle se det.
HPI BAJA 5B SS.Nu Kraken class1 True Scale Kit, Styr med Sanwa MT-4S
TGN säljer också OBR. Både som longblock och kompletta motorer. Bara att beställa 
Billös expertkommentator..
Jag tycker TGN har sådan fruktansvärd fraktkostnad bara...Bjuggen wrote:TGN säljer också OBR. Både som longblock och kompletta motorer. Bara att beställa
Jo. Dyrt och långsamtS 500 R wrote:Jag tycker TGN har sådan fruktansvärd fraktkostnad bara...Bjuggen wrote:TGN säljer också OBR. Både som longblock och kompletta motorer. Bara att beställa
Men Swerc tar ju grejer från dom!Bjuggen wrote:Jo. Dyrt och långsamtS 500 R wrote:Jag tycker TGN har sådan fruktansvärd fraktkostnad bara...Bjuggen wrote:TGN säljer också OBR. Både som longblock och kompletta motorer. Bara att beställa
-
Ntch in da dirt
Har inte ni fattat att **** har köpt rättigheterna till den nordiska marknaden har man pengar så har man ,fel enligt mig men så går det till i affärsvärden nu förtiden.Jag tycker det är som ett dolt monopol men menStelunex wrote:Det här tycker jag är lite intressant med att OBR mfl inte skulle få sälja till Sverige?! Kan det rent juridiskt fungera att man kan reglera marknaden på detta vis?! Vad är då vitsen med internet handel?! Ex så har OBR ofta sina motorer på ebay. Får jag inte köpa dem då på auktion då?!J.A racing wrote:Jo för att han får ej leverera till Sverige egentligen och konkurera med RCR´s andra återförsäljare. Sen var det bara på motorerna han hade i lager, sen var det ordinarie pris. Jag gjorde ett smyg inlägg på en Promod 23´a med hans logga i bilden. Just för att se om någon skulle se det.
sålt av en fg, 3 mcd samt en nutech MME. Nu hägrar större leksaker riktiga fordon som jag själv kan köra .
Extrem lek med elden är kasta bensin på lågorna
T powa wrote:Har inte ni fattat att **** har köpt rättigheterna till den nordiska marknaden har man pengar så har man ,fel enligt mig men så går det till i affärsvärden nu förtiden.Jag tycker det är som ett dolt monopol men menStelunex wrote:Det här tycker jag är lite intressant med att OBR mfl inte skulle få sälja till Sverige?! Kan det rent juridiskt fungera att man kan reglera marknaden på detta vis?! Vad är då vitsen med internet handel?! Ex så har OBR ofta sina motorer på ebay. Får jag inte köpa dem då på auktion då?!J.A racing wrote:Jo för att han får ej leverera till Sverige egentligen och konkurera med RCR´s andra återförsäljare. Sen var det bara på motorerna han hade i lager, sen var det ordinarie pris. Jag gjorde ett smyg inlägg på en Promod 23´a med hans logga i bilden. Just för att se om någon skulle se det.
Men HALLÅ T Powa.
Han har inte köpt rättigheten , Det ÄR Egons produkt som OBR portar på "legotillverkning" så att säga.
Och däemed så kan han reglera vart den får säljas & av vem.
& det Stellan syftade på var vad jag förstog på en ny motor Från ONB på Ebay & då får han inte köpa den där heller.
MCD UltimateCarbon K600 TWIN
Gäller enbart Pro mod. Full mod och Race mod är OBRs egna produkter. Men **** reglerar även den marknaden 
Jo där får han köpa på Ebay. Dom har inga restriktioner alls.ONB på Ebay & då får han inte köpa den där heller.
-
Ntch in da dirt
Jag hade för mig att ingen svensk fick köpa någon ur obr sortiment direkt från dem men jag kan ju ha fel. Utom att allt skulle gå genom swed rc eller genom rcr.
Att pro modden är hans egna produkt det vet jag mycket väl men alla andra obr s motorer där ingen har någon legotillverkning på så borde vem som helst få köpa fritt uan att någon åf är med att petar idet det är så mitt resonemang går ut på.
Att pro modden är hans egna produkt det vet jag mycket väl men alla andra obr s motorer där ingen har någon legotillverkning på så borde vem som helst få köpa fritt uan att någon åf är med att petar idet det är så mitt resonemang går ut på.
sålt av en fg, 3 mcd samt en nutech MME. Nu hägrar större leksaker riktiga fordon som jag själv kan köra .
Han har skaffat sig rättigheterna till hela ONB sortiment i Skandinavien, som han delar med rc-shopar i Sverige.T powa wrote:Jag hade för mig att ingen svensk fick köpa någon ur obr sortiment direkt från dem men jag kan ju ha fel. Utom att allt skulle gå genom swed rc eller genom rcr.
Men vem bryr sig .Man kan köpa ONB sortiment på annat vis.
-
Ntch in da dirt
jo genom att köpa genom de som länkades till och det är kanske bra för att få dumpade priser.Lusse wrote:Men vem bryr sig .Man kan köpa ONB sortiment på annat vis.