PROMOD från Nederländerna?
PROMOD från Nederländerna?
Kollade in KRCs webshop och såg att dom hade PROMOD-motorer till anmärkningsvärt bra pris?
Kan det stämma?
http://www.krc-racing.com/product/4-bol ... rc-racing/
499.95 EUR = 4,588.95 SEK, och vad jag vet så klarar vi ju oss utan moms från Nederländerna...
EDIT: Holländsk shop var det ju, inte brittisk.
Kan det stämma?
http://www.krc-racing.com/product/4-bol ... rc-racing/
499.95 EUR = 4,588.95 SEK, och vad jag vet så klarar vi ju oss utan moms från Nederländerna...
EDIT: Holländsk shop var det ju, inte brittisk.
- Dave
- Site Admin
- Phone Number: 0706318394
Re: PROMOD från England?
Ouch......
Med Euron på 8:83 nu så....
4425:- för en OBR PROMod och 1500:- för en VRC PROPipe så börjar det ju liknan nåt.....
Med Euron på 8:83 nu så....
4425:- för en OBR PROMod och 1500:- för en VRC PROPipe så börjar det ju liknan nåt.....
Re: PROMOD från Nederländerna?
Inte klarar vi väl oss utan moms?! Du betalar väl Hollänsk moms på 19% tror jag det är.. MEn om det stämmer är det ju kanon.. Bara handla...
Momsen är väl inkluderat i priset på deras hemsida gissar jag på eftersom det är riktat till privatpersoner.Tullverket.se wrote:"Om du beställer varor via Internet från ett annat EU-land räknas det som inrikeshandel. Du behöver inte betala någon tull och momsen betalar du i avsändarlandet. Om du beställer varor från ett land utanför EU, från ett så kallat tredje land, måste du betala både tull och moms."
Hmm...
John wrote:Momsen är väl inkluderat i priset på deras hemsida gissar jag på eftersom det är riktat till privatpersoner.Tullverket.se wrote:"Om du beställer varor via Internet från ett annat EU-land räknas det som inrikeshandel. Du behöver inte betala någon tull och momsen betalar du i avsändarlandet. Om du beställer varor från ett land utanför EU, från ett så kallat tredje land, måste du betala både tull och moms."
Hmm...
Stämmer helt korrekt, Du betalar moms i det land du handlar i, Momssatsen skiljer sig mellan olika länder. Vanligtvis är momsen inräknad i priset, men kolla alltid en xtra gång. Finns vissa handlare som inte skriver ut priset inkl moms.
Kunde inte låta bli, så det blev att jag beställde en OBR FULL MOD 30.5cc till Baja-majan! Frakten var gratis dessutom! 
Totalt så hamnade det på 3700 SEK.
Totalt så hamnade det på 3700 SEK.
Grymt...John wrote:Kunde inte låta bli, så det blev att jag beställde OBR FULL MOD 30.5cc till Baja-majan! Frakten var gratis dessutom!
Här finns en lathund gällande vilken moms i respektive land.
http://www.momsfinans.com/momstabell.php
Grymt bra priser!!
- huSSe
- Hedersmedlem
- Phone Number: 0706663366
har dom inga twinnar??
Bash hard 0r die trying the more you eat, the hungrier you get.
nytt bygge på G :)
vi finns på Facebook oxå!
haters Hate, Bashers Bash!
- Dave
- Site Admin
- Phone Number: 0706318394
Köp en twin från Miniracingteknik för 6000:- och två såna PROModar så har du ju en värsting 10000:- billigarehuSSe wrote:har dom inga twinnar??
- J.A racing
Har ni inte sett det förrän nu? Det är Marcel som har Woodster Lidz som även driver Krc racing. Han är återförsäljare för RCR och har en drive på dessa motorer nu till ungefär halva priset.
PORSCHE GT3 RSR "Projektet".
Och varför har du inte sagt något om det förstän nu.J.A racing wrote:Har ni inte sett det förrän nu? Det är Marcel som har Woodster Lidz som även driver Krc racing. Han är återförsäljare för RCR och har en drive på dessa motorer nu till ungefär halva priset.
- huSSe
- Hedersmedlem
- Phone Number: 0706663366
fan undra om man ska slå till på en 30 kubikare till mcd:n.??
Bash hard 0r die trying the more you eat, the hungrier you get.
Varför inte, men då får du nog mejla dom eftersom motorerna är slut på lagret! Jag knyckte deras sista FULLMOD.huSSe wrote:fan undra om man ska slå till på en 30 kubikare till mcd:n.??
- J.A racing
Jo för att han får ej leverera till Sverige egentligen och konkurera med RCR´s andra återförsäljare. Sen var det bara på motorerna han hade i lager, sen var det ordinarie pris. Jag gjorde ett smyg inlägg på en Promod 23´a med hans logga i bilden. Just för att se om någon skulle se det. 
PORSCHE GT3 RSR "Projektet".