Fimpat några saker för att det blev för avancerat med 5 aktiva kanaler inkl servomonterad 180 graders roterande fpv drönarkamera på taket(för att kunna backa i fpv läge) . Nu bara 4 kanaler och därmed fast kamera.
Istället lagt en MASSA(5 timmar minst) tid på att få ordning på ESCt.
Efter en hel del frustration (100tals omstarter) inkl ett gashäng på bordet som helt rensade bordet på prylar(vilket nog ändå behövdes...) p.ga hjärnsläpp vid kalibrering börjar jag äntligen att jag förstår mig på hur detta esc funkar och ska ställas in för olika situationer. Det kunde dock blivit dyrt i och med att min laptop skickas tvärs över hobbyrumet.
Men den verkar ha överlevt.
Problemet har varit att få det att funka med både Motorbroms och back.
Antingen har esc slagit i backen innan bilen stannat eller så har det inte bromsat alls. Får inte timingen att lira och jag börjar tänka att enda sättet att få esc bromsen att funka bra är att ta bort backen. Alternativt så får jag istället ställa upp drag brake, ta bort den vanliga bromsen och lära mig att körmässigt använda dragbraken som broms. Men detta gäller förstås bara högfarts körning typ bana eller snabbare bash.
I långsam körning och terräng är esct VÄLDIGT bra körbarhetsmässigt som det är nu både framåt och bakåt.
Börjar dock på riktigt tänka att ztw ett BÄTTRE esc än mgm för bana och "vanlig" bash/frikörning.

Skickat från min SM-G960F via Tapatalk