Vad gör DU just nu?
Re: Vad gör DU just nu?
Gör kapacitetsprov på Berendsens i Angered.
Just nu berömmer jag mig för att vara en god medborgare.
Sambon hade besök av en man idag som legitimerade sig från bransskyddsinspektionen eller nåt sånt.
"Bor du ensam här?"
"Näe, min sambo kommer snart, tar nog 3-5min bara för han har just slutat jobba"
"Okej, då återkommer jag för jag vill att ni båda ska vara hemma"
Han återkom inte.....
När jag kom hem så berättade hon..
Jag ringde då brandkåren för att höra om dom har några såna jönsar ute och svaret blev NEJ, och så jobbar vi inte. Vi besöker inte privatpersoner i deras lägenheter.
Sambon ringde då och tipsade även polisen om läget och dom tackade.
Skulle iväg och hämta paket på macken nyss och när jag kom ut till vägen där bilen står så fick jag syn på en kille som stämde exakt med donnans signalement. Han betedde sig skumt plus att han gick i T-shirt i 7 grader och regn.
Ringde poliseriet igen för att tipsa vidare och uppgav regnummer på bilen som han försvann i. Fick som svar efter en stund att bilen är reggad på nån mysko brandfirma... men det är ju i stockholm dom hör hemma sa hon sen. Vad gör dom 50 mil hemmifrån, ända där nere sa polisan!? Hon tyckte helt klart att det var mysko och patrullbilarna i stan skulle stoppa dom om dom stötte på bilen.
Googlade lite och hittade en del om folk som utger sig för att vara från brandskyddsinspektionen. I vissa fall vill dom bara försöka sälja grejjer, i andra fall rekar dom lägenheterna eller plockar på sig det dom kan när dom blir insläppta... lurigt skit.
Det var dagens goda gärning då, och som tack för det så kom mina Pro-line Trenchers på split six tullfritt idag
Sambon hade besök av en man idag som legitimerade sig från bransskyddsinspektionen eller nåt sånt.
"Bor du ensam här?"
"Näe, min sambo kommer snart, tar nog 3-5min bara för han har just slutat jobba"
"Okej, då återkommer jag för jag vill att ni båda ska vara hemma"
Han återkom inte.....
När jag kom hem så berättade hon..
Jag ringde då brandkåren för att höra om dom har några såna jönsar ute och svaret blev NEJ, och så jobbar vi inte. Vi besöker inte privatpersoner i deras lägenheter.
Sambon ringde då och tipsade även polisen om läget och dom tackade.
Skulle iväg och hämta paket på macken nyss och när jag kom ut till vägen där bilen står så fick jag syn på en kille som stämde exakt med donnans signalement. Han betedde sig skumt plus att han gick i T-shirt i 7 grader och regn.
Ringde poliseriet igen för att tipsa vidare och uppgav regnummer på bilen som han försvann i. Fick som svar efter en stund att bilen är reggad på nån mysko brandfirma... men det är ju i stockholm dom hör hemma sa hon sen. Vad gör dom 50 mil hemmifrån, ända där nere sa polisan!? Hon tyckte helt klart att det var mysko och patrullbilarna i stan skulle stoppa dom om dom stötte på bilen.
Googlade lite och hittade en del om folk som utger sig för att vara från brandskyddsinspektionen. I vissa fall vill dom bara försöka sälja grejjer, i andra fall rekar dom lägenheterna eller plockar på sig det dom kan när dom blir insläppta... lurigt skit.
Det var dagens goda gärning då, och som tack för det så kom mina Pro-line Trenchers på split six tullfritt idag
Vilka människor det finns!
- huSSe
- Hedersmedlem
- Phone Number: 0706663366
lusse hær kan du se !ulu wrote:Hittade inslaget på tv4play: http://www.tv4play.se/nyheter_och_debat ... id=1102969
Kan du inte lägga ut fler goa recept? Har provat de flesta och dom är ju kalasbra!
Bash hard 0r die trying the more you eat, the hungrier you get.
nytt bygge på G :)
vi finns på Facebook oxå!
haters Hate, Bashers Bash!
nytt bygge på G :)
vi finns på Facebook oxå!
haters Hate, Bashers Bash!
Tack..huSSe wrote:lusse hær kan du se !ulu wrote:Hittade inslaget på tv4play: http://www.tv4play.se/nyheter_och_debat ... id=1102969
Kan du inte lägga ut fler goa recept? Har provat de flesta och dom är ju kalasbra!
HPI BAJA 5B SS.Nu Kraken class1 True Scale Kit, Styr med Sanwa MT-4S
får köpa kokboken 218kr 
Glor på bönderna.. vilka stjärnor Ann-Katrins karlar är 
- J.A racing
Signad då eller?jebogren wrote:får köpa kokboken 218kr
PORSCHE GT3 RSR "Projektet".
- J.A racing
Ja de kan man ju sägamarkusb wrote:Glor på bönderna.. vilka stjärnor Ann-Katrins karlar är
PORSCHE GT3 RSR "Projektet".
Klart kan ni få den signad av migJ.A racing wrote:Signad då eller?jebogren wrote:får köpa kokboken 218kr
- MrKnopfler
- Phone Number: 0705919847
Helt otippatwaqr wrote:Lagar stekt potatis med falukorv och ägg
"A car is just fast enough when you stand in front
of it in the morning and are afraid to unlock it."
-Walter Röhrl
of it in the morning and are afraid to unlock it."
-Walter Röhrl
- MrKnopfler
- Phone Number: 0705919847