Robban´s 5ive-T
Re: Robban´s 5ive-T
Jag har en ny dragstart liggandes. Pris 500kr. Har man råd med Losi och 50cc så kostar det. 
- KaptenMagnus
- Phone Number: 0709475583
Andas Robban andas. Imorgon är en ny dag fortsätt då istället. Ta en glass och kaffe så känns det lite bättre. Det är inte så att filtret är för tätt så den inte får tillräckligt med luft?
Bättre att fråga och verka dum än att inte fråga och förbli dum.
- Dave
- Site Admin
- Phone Number: 0706318394
Re: Sv: Robban´s 5ive-T
Malte wrote:Jag har en ny dragstart liggandes. Pris 500kr. Har man råd med Losi och 50cc så kostar det.
Låter lite skumt att den inte vill gå med filtret eftersom dom kör med det även på 70cc...
Tycker att den borde gå för magert om den vill "tjôva" sig på fullgas.
Den varvar ju inget alls om den går för fett, men den går ju att köra även om den fyrtaktar så blänslet sprutar ur pipan.
Tror nålarna sitter tvärtom på fuggen och lite drygt 2 varv på lågfart och 1 varv på högfart ska vara grundinställning....
Ska se om det går att läsa på min vilken som är vilken av nålarna.
Nej.. Nya tag. Provade idag igen. Gjorde iordning en dragstart som huset va helt på. I med rcr snöra som jag hade låg. 3 drag och snöret gick av. Den slår bakåt i ett vist läge motorn. Har jag då startern i "ut" läge så smack och snöret är av.. Hehe.. Lurigt.. Dom håller juh inte för en vanlig motor, att tro att den skulle hålla bättre med denna maskin är juh inte speciellt troligt.
Har kollat runt på nätet idag efter nån ersättare till den vanliga startern. Men det finns inte mkt som jag tror går att få dit. Tänk va bra det hade vart om jag hade en svarv. Då hade jag kunnat fixa så V2 starten gick dit.. Men det krävs lite funderande. Och misslyckade försök. Finns juh en ballare start till RCMAX motorn. Men den går inte dit på en med det vevhuset som sitter på min.
Dave? Kan du beskriva hur du gör när du startar din?
Jag låter den greppa innan jag drar. Men hur fan jag än gör så antingen går snöret av eller så exploderar plast pawlen i mitten på starten.. Störande..
Har kollat runt på nätet idag efter nån ersättare till den vanliga startern. Men det finns inte mkt som jag tror går att få dit. Tänk va bra det hade vart om jag hade en svarv. Då hade jag kunnat fixa så V2 starten gick dit.. Men det krävs lite funderande. Och misslyckade försök. Finns juh en ballare start till RCMAX motorn. Men den går inte dit på en med det vevhuset som sitter på min.
Jag låter den greppa innan jag drar. Men hur fan jag än gör så antingen går snöret av eller så exploderar plast pawlen i mitten på starten.. Störande..
- Dave
- Site Admin
Jajjamensan!Robban wrote:
Ok. Det va en bra förklaring! 
- Dave
- Site Admin
Jag har inte alls de problemen med kompressionen som du har.
Chokar, rycker 2-3ggr och fäller tillbaka choken, och rycker igång den.
Chokar, rycker 2-3ggr och fäller tillbaka choken, och rycker igång den.
Nackdelen med super modellen..
Får bygga elstart!
Får bygga elstart!
Dit med en pawl i aluminium och ett startsnöre gjort av en vajer....
Bil: HPI Baja 5b/T SS(Bash and Trash)
Bil: HPI Baja 5b (The Leftover)
Båt: Faluga 120 26cc Zenoah
Radio: Futaba 4pl
Quadcopter:Hobbyking SK450
Bil: HPI Baja 5b (The Leftover)
Båt: Faluga 120 26cc Zenoah
Radio: Futaba 4pl
Quadcopter:Hobbyking SK450
Har kört med alu pawlen dom senaste gångerna. Problemet med den är att den sliter på svänghjulet. Och det ska tillägas att det är MYCKET mindre yta som dragstarten har att ta på, på svänghjulet.
Nåt måste göras om jag inte skall bli ruinerad.
Nåt måste göras om jag inte skall bli ruinerad.
Undrar om det skulle gå med en sån här modell?
http://www.freeprawnracing.co.uk/zenoah ... eg195.html

http://www.freeprawnracing.co.uk/zenoah ... eg195.html
Vad är det för dragstarten på den idag? Har ju några sådana liggandes som du länkade till o. Du behöver några mått
Det är juh vanlig standard start som sitter på CY och ZEN original. Har du ett helt sånt kitt med prylen som ska sitta på motorn med? Är det samma bultdelning på dom där som CY startarna?
Det är 5 cm mellan skruvarna bara
Är dom så satans små alltså?