Malte heter jag och bor i Vänersborg.
Har lekt lite med både el och metanol senaste året men nu är det väl tid att gå över till lite större leksaker!
Efter noggrant övervägande så blev det en Baja 5T som jag köpte via Ulu på Telecenter, får tacka för en smidig affär.
Bilen tog min gode vän Bjuggen med hem efter träffen i Vimmerby, tror bestämt han blev lite sugen han med..
Ambitionen med bilen är som namnet på tråden anger är att bygga ihop en rolig bil som skall bli så bulletproof som möjligt och erbjuda mycket nöje i Hawaiihåla där den nog kommer att nyttjas mest. Det blir nog inget tokryck med uppgraderingar i början, utan allt eftersom det rasar. Det som återstår att köpa för första versionen av min 5T är en uppsättning däck som greppar bra i grushålan samt en lite mera effekt i befintlig motor. Mottager gärna tips på dessa två utmaningar.
Nu dax för det roliga, Bilder!

Som ett barn på (h)julafton! F-n vilken stor kartong!

Lika bra att föreviga den i detta skicket, den är bara ny en gång!

Och enda gången den kanske får vistas i ett vardagsrum....

Lika vacker snett framifrån!

Och ovanifrån.

Dax att lyfta av karossen.

Och att sätta torxmejseln i bilen, hade köpte outwears ifrån KLG några dagar innan.

Se så fint det blev när det vart monterat.

En glad och mycket hjälpsam Bjuggen med ett leende på läpparna!

Fick ett litet paket ifrån DDM dagarna innan leverans oxå, innehöll ett nytt slutet kopplingshus.

Hmm, är det verkligen menat att det skall se ut så här efter en timme?
^

Badhorsie skall man ha!

Och dryck när man blir törstig. Inte undra på att stötdämparna hamnade upp och ner..

Monterat och klart!

En Dominatorpipa för 5T köpte jag till DDM deal of the daypris. Ser trevlig ut! Och låter nog som en hel orgel!

Och kromet det glänser, för sista gången innan den får smaka smisk i grushålan?

Monterat och klart! Tycker det ser fränt ut!

Och även från sidan så blir man lite småkär!

Och så här ser det ut med karossen på!

Dax för provstart! Tur jag mätte bagaget innan jag köpte bilen..

Då drar vi i dragstarten!

Tur att inte friidrottskillarna var där när vi lånade deras hemmaplan..

Första rundan körd. Den lät gött! Tack för lånet av fotbollsplanen Nossebro IF! hjulspåren bjuder jag på!

En nöjd 5T och en nöjd Malte bakom kameran!
Fortsättning följer om det finns intresse!