Bygga sandrail?
- Rallyfinnen
Bygga sandrail?
Jag funderar ju på att bygga störtbåge till rallybilen, men är lite sugen på att bygga ett helt chassi i rör också..
Någon som har bra tips, och lite inspirationsläkar till diverse byggen?
Någon som har bra tips, och lite inspirationsläkar till diverse byggen?
- huSSe
- Hedersmedlem
- Phone Number: 0706663366
Re: Bygga sandrail?
finns en dansk som bygger en grym rally bil.
han har länk här på forumet.
ska du ha inspiration så gå in på hbf forumet,
där finns många fina rail byggen.
han har länk här på forumet.
ska du ha inspiration så gå in på hbf forumet,
där finns många fina rail byggen.
Bash hard 0r die trying the more you eat, the hungrier you get.
nytt bygge på G :)
vi finns på Facebook oxå!
haters Hate, Bashers Bash!
nytt bygge på G :)
vi finns på Facebook oxå!
haters Hate, Bashers Bash!
- Rallyfinnen
Nu hoppas vi på en rejäl byggtråd! 
- Rallyfinnen
Det får vi se.. Jag ska försöka börja med att kränga ihop en båge till rallybilen. Behövs nog lite övning innan man ger sig på något mer avancerat!
- sideburn80
Detta blir kul att se, har själv för flera veckor sedan beställt matrial till rör-chassie men det bör väl komma hem någon gång.. Ska bli kul att prova på, ska själv testa miga ihop mitt men tittade på ett par tig´ar igår, men dom är ju så dyra
Hur ska du gå till väga? Vet du hur buren och chassiet ska se ut?
Hur ska du gå till väga? Vet du hur buren och chassiet ska se ut?
- sideburn80
Tänkte förresten göra det enklare för mig och utgå från orginal-chassiet som man kan skruva buren på.
Det är ju snyggare med helburschassie men tror att det kan vara enklare att göra på det här viset som första gång som hobby-svetsare man är.
Åsikter?
Det är ju snyggare med helburschassie men tror att det kan vara enklare att göra på det här viset som första gång som hobby-svetsare man är.
Åsikter?
Jag hade nog valt att göra som du, bygga buren på originalchassit först för att testa lite.
Gjorde en halvbur till min 4x4 slash och det är inte helt lätt att pussla ihop rörstumparna så det blir något vettigt av det.
Klär du buren med plast så ser det inte tokigt ut alls även att den är byggd på chassit.
Gjorde en halvbur till min 4x4 slash och det är inte helt lätt att pussla ihop rörstumparna så det blir något vettigt av det.
Klär du buren med plast så ser det inte tokigt ut alls även att den är byggd på chassit.
- sideburn80
Jag gjorde ju ett test med en båge till t´n förut och jag tyckte inte heller att det var det lättaste, men det är lite roligt samtidigt med lite utmaning, skiter det sig har man ju i alla fall testatmarkusb wrote:Jag hade nog valt att göra som du, bygga buren på originalchassit först för att testa lite.
Jo jag funderade på det du nämde om plasten där, fast rören ska synas i stort sett endå, som på hbz buren fast helt annorlunda design om du/ni förstår
Du ska ha karossen över och klippa ut i bak för att visa buren eller klä den med plast/plåt bitvis?
Eller typ en sand rail som denna?

En liknande denna var det jag påbörjade till slashen. Klädde bara taket sen skyfflades projektet åt sidan.
Eller typ en sand rail som denna?

En liknande denna var det jag påbörjade till slashen. Klädde bara taket sen skyfflades projektet åt sidan.
- sideburn80
Jo en sån där typ av sandrail jag tänkt försöka mig på, bara jag får mina rör någon gång... sist jag träffade mekanikern sa han nästa vecka igen, jaja ingen panik men man har ju inget tålamod
Imorgon hoppas jag att jag får tuben till svetsen fylld i alla fall.
Imorgon hoppas jag att jag får tuben till svetsen fylld i alla fall.
- sideburn80
Kan man inte få se en bild på buren till slashen?
Annars är ju detta sjukt läckert! Något sådant skulle jag kunna tänka mig att provbygga framöver.

- sideburn80
Det där är sjukt snyggt. svetsar du med TIG svets eller?