MCD Evo 3 sport (Projekt)
Re: MCD Evo 3 sport (Projekt)
Blir nog en jäkla skillnad.. jag tror inte heller på en 26 i en 4wd... behövs mer.
Nu när jag fick dit pipan så kommer den ju upp i andra varv än tidigare.. men den är endå ganska seg o har lixom inget klipp från början... eller hur man nu ska säga.. kanske behöver en annan kopplingsfjäder åxå... har ingen aning...
MCD Evo 3 Sport
Walbro 990, 29cc Big Bore, Jetpro V2
- huSSe
- Hedersmedlem
- Phone Number: 0706663366
jag har en sprillans ny röd 8000 rpm fjäder.
som bara ligger o dräller.
som bara ligger o dräller.
Bash hard 0r die trying the more you eat, the hungrier you get.
nytt bygge på G :)
vi finns på Facebook oxå!
haters Hate, Bashers Bash!
Husse---> Är den fjädern bra för mig tror du.. ? alltså vad gör den som är så mycket bättre än den jag har.. ? kanske gör den så bilen sticker iväg bättre.. ?
Om en sån fjäder passar min bil och motorn bra.. så skulle det vara skitbra att kunna sätta i en sån i samband med att jag ska byta cylle...
Vad ska du ha för den husse.. ?
Om en sån fjäder passar min bil och motorn bra.. så skulle det vara skitbra att kunna sätta i en sån i samband med att jag ska byta cylle...
Vad ska du ha för den husse.. ?
MCD Evo 3 Sport
Den gör ju att bilen sticker senare! Så då kommer den ju få lite mer fart när den väl drar.
- huSSe
- Hedersmedlem
- Phone Number: 0706663366
den kommer passa ännu bättre när du får till
den andra motorn oxå.
så det är en bra uppdatering. sen behåller ju du
den gamla oxå om du vill byta?
jag behöver ju inte den fjädern för jag kommer
köra med elcon justerbar koppling i min hellräser.
den andra motorn oxå.
så det är en bra uppdatering. sen behåller ju du
den gamla oxå om du vill byta?
jag behöver ju inte den fjädern för jag kommer
köra med elcon justerbar koppling i min hellräser.
Bash hard 0r die trying the more you eat, the hungrier you get.
OK.. jag ska fundera lite på saken.. skulle tro att en sån fjäder passar bättre för körning på stora ytor.... då tillslaget för att den ska gå iväg är ganska högt samt att den kommer gå lite snabbare på toppvarv...
Har sett att det finns lite olika fjädrar att välja på, kanske finns nån annan som passar mig bättre för lite blandad körning....
Har sett att det finns lite olika fjädrar att välja på, kanske finns nån annan som passar mig bättre för lite blandad körning....
MCD Evo 3 Sport
- J.A racing
Snabbare kommer den ju inte gå bara för att du ändrar inkopplings varvtal. Det den gör är att den kopplar in då motorn har ett högre vrid moment, så det skulle nog sitta som handen i handsken med en 8000 fjäder i din bil. 
PORSCHE GT3 RSR "Projektet".
Ja jag vet inte... kanske skulle vara bra med en sån fjäder i min kärra... verkar ju vara många som kör med dom... 
MCD Evo 3 Sport
- madmike83
- Phone Number: 0709998877
Eller så gör du som jag funderar på rep drift till bilen billigt o bra ett snöre på dollarstore sen fäster du det fram sen springer du med bilen

HPI Baja 5b ss konventerad till 5T med zenoah 30,5 pro mod. Woodser kaross
http://www.rccenter.se" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.rccenter.se" onclick="window.open(this.href);return false;
Ja men faan det var ju en skitbra idé... men snöre har jag själv... så det slipper jag köpa...
, slipper man oroa sig för olika delar o grejer, bara att springa så fort som man vill att bilen ska gå..

MCD Evo 3 Sport
madmike83 wrote:Eller så gör du som jag funderar på rep drift till bilen billigt o bra ett snöre på dollarstore sen fäster du det fram sen springer du med bilen![]()
![]()
![]()
Har tagit en närmare titt på mina drev nu... o dom ser inte så fina ut kan jag säga, värst drabbade är dom inre, tur att jag fick 2 av husse som ingick i den superdeal jag gjorde på motorn.. o dom är exakt samma storlek åxå som dom som sitter där.. bra att ha i reserv...
Men ståldrev skulle ju vara skitbra... hittar bara inget bra i samma storlek som sitter på bilen som standard, lite klent på swedrc åxå tycker jag... hmm... vette faan vart man ska hitta ett bra sortiment på metalldrev till MCD...
Men ståldrev skulle ju vara skitbra... hittar bara inget bra i samma storlek som sitter på bilen som standard, lite klent på swedrc åxå tycker jag... hmm... vette faan vart man ska hitta ett bra sortiment på metalldrev till MCD...
MCD Evo 3 Sport
Innovative hobby har nästan allt hemma till MCD. Kolla här så kanske du hittar något:
http://www.largescalerc.com/transmissionandgears.aspx" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.largescalerc.com/transmissionandgears.aspx" onclick="window.open(this.href);return false;
Letar Baja 5B
Ja dom verkade ha en hel del grejer, dreven har ju med utväxling att göra åxå.. så klart man måste ju vara säker vad man ska ha innan man köper... jag gillar ju orginaldrevningen än så länge... vet inte vad som kan passa bäst med annan cylle osv...
MCD Evo 3 Sport