MCD Evo 3 sport (Projekt)
-
Ntch in da dirt
Re: MCD Evo 3 sport (Projekt)
Det finns ju fabriks tillverkade drevskydd till v4 a . Dock vet jag inte hur de passar till gear platen på våra äldre bilar.
sålt av en fg, 3 mcd samt en nutech MME. Nu hägrar större leksaker riktiga fordon som jag själv kan köra .
Extrem lek med elden är kasta bensin på lågorna
Extrem lek med elden är kasta bensin på lågorna
- huSSe
- Hedersmedlem
- Phone Number: 0706663366
jo men då äre ju ståldrev oxå ??
Bash hard 0r die trying the more you eat, the hungrier you get.
nytt bygge på G :)
vi finns på Facebook oxå!
haters Hate, Bashers Bash!
Jahapp, då har man beställt 29cc Bigbore cylinder, en ny killswitch (Med gummiskydd)... det var dom viktiga grejerna.. sen till kanske lite onödiga grejer.. köpte även ett kromkit och en liten Dekal som ska sitta på startkåpan..
Jag tänkte att det kan vara fränt att ha kromade kåpor... lite trist med svart tycker jag..
Så nu blir det förmodligen en bil som kommer gå ganska bra hoppas jag, med trimcylle och en Jetpropipa..
Känns bra iaf..

Jag tänkte att det kan vara fränt att ha kromade kåpor... lite trist med svart tycker jag..
Så nu blir det förmodligen en bil som kommer gå ganska bra hoppas jag, med trimcylle och en Jetpropipa..
Känns bra iaf..
MCD Evo 3 Sport
Walbro 990, 29cc Big Bore, Jetpro V2
- madmike83
- Phone Number: 0709998877
kommer bli grymt det tror jagPerkla wrote:Jahapp, då har man beställt 29cc Bigbore cylinder, en ny killswitch (Med gummiskydd)... det var dom viktiga grejerna.. sen till kanske lite onödiga grejer.. köpte även ett kromkit och en liten Dekal som ska sitta på startkåpan..
Känns bra iaf..![]()
hoppas du kan vara med på körningen om nån vecka som vi planera
HPI Baja 5b ss konventerad till 5T med zenoah 30,5 pro mod. Woodser kaross
http://www.rccenter.se" onclick="window.open(this.href);return false;
Hoppas åxå att det kommer blir grymt bra... men är lite osäker på hur man ska köra in dessa motorer... stillastående, köra lungt.. eller både och.. ? fortfarande 4% oljeblandning under inkörningsprocessen.. ?
Ja funkar bilen bra och går stabilt så kan jag vara med på nån körning jag åxå...
Ja funkar bilen bra och går stabilt så kan jag vara med på nån körning jag åxå...
MCD Evo 3 Sport
- madmike83
- Phone Number: 0709998877
jag körde min motor på tomgång lite över en tankPerkla wrote:Hoppas åxå att det kommer blir grymt bra... men är lite osäker på hur man ska köra in dessa motorer... stillastående, köra lungt.. eller både och.. ? fortfarande 4% oljeblandning under inkörningsprocessen.. ?
sen körde ja lungt en och halv tank sen gasa ja på
jag kör 4,5 pprocent blandnig tror ja det är till promodden
så kor du med den där orginal pipan under inkörning
så du inte få in massa olja i pipan du köpt det gjorde ja
HPI Baja 5b ss konventerad till 5T med zenoah 30,5 pro mod. Woodser kaross
Ok.. då går jag det åxå, köra på timgång i lite mer än en tank (Kommer att ta en evighet), samt köra lungt ett par tankar till, sen byta till jetpropipan... samt köra med 4.5% oljeblandning.... tror jag blir bra...
Ska blir kul som faan..

Ska blir kul som faan..
MCD Evo 3 Sport
Kul, du kommer säkert bli supernöjd
Du lär märka en ganska stor skillnad mot original.
Letar Baja 5B
- huSSe
- Hedersmedlem
- Phone Number: 0706663366
ser ju bra ut det där, kommer bli en jävla skillnad!Perkla wrote:Jahapp, då har man beställt 29cc Bigbore cylinder, en ny killswitch (Med gummiskydd)... det var dom viktiga grejerna.. sen till kanske lite onödiga grejer.. köpte även ett kromkit och en liten Dekal som ska sitta på startkåpan..
Känns bra iaf..![]()
Bash hard 0r die trying the more you eat, the hungrier you get.
Nu kommer plast drevena garanterat gå!
Ja annars skulle jag bli ordentligt förvånadS 500 R wrote:Nu kommer plast drevena garanterat gå!
Handbyggd Dodge WC52 1:6
Jag skulle nog åxå tro att plastdreven inte kommer hålla så värst länge faktiskt, beror kanske lite på vilket underlag man kör på åxå... men mer kraft i motorn talar ju för att dreven inte kommer att hålla så länge.... hehe
Återstår att se...
Återstår att se...
MCD Evo 3 Sport
Dom kan jag nästan garantera att dom är körda..
Blir att investera i metalldrev då... har inte riktigt bra koll på vart man köper sånna
... har kollat lite men inte hittat nåt vettigt.... lika så gearplate...
MCD Evo 3 Sport
Hos SwedRC köper du det... dom kostar väl 1500:- paret... så det är 3000:- i bara metalldrev.Perkla wrote:Blir att investera i metalldrev då... har inte riktigt bra koll på vart man köper sånna... har kollat lite men inte hittat nåt vettigt.... lika så gearplate...