Ehhh, njaee ehhh... det snurrar för mycket i mitt huvud. Är grymt nöjd med motorn jag har. Men är ännu mer nöjd med min MP9E. Jag har sett siffror på 6,7 hk för en ProMod 27. Vilket då även borde finnas i min 30,5 men med mer vrid.
Denna elmotor, som iofs är "Kinaskit" ger 7kw. Vilket ger ca 9,5 hk. Det är en riktigt lågvarvig (180kv) motor som medger högre spänning. Tänkte mig 44,4V som i sin tur ger nästan 8k rpm. Om man då tar bort växellådan så har man eliminerat och frigjort diverse drev och vinkelväxel. Dessa drev kan användas till detta, som en vanlig 1/8 buggy. Gör man detta lite smart så borde man kunna använda växellådans olika kombinationer för att ändra utväxling.
Vikten bör ungefär landa på densamma. Men vridmomentet lär vara 7 resor värre.....
Maximalt Amperetal bör landa på ca 160A. Fartreglaget pallar 200A kontinuerligt, och är åxå Kinaskit.
Ackarna är , ja förutom Kinaskit, på 6s, 5ah och 40C kontinuerligt.
Kinaskit är ju förståss ett ord med dubbel mening. Har kört dessa Turnigy ackar i olika utföranden. Och är grymt nöjd.
Motorn har fått skapligt bra omdöme , förutom lagren. Men dessa bör gå att byta.
Reglaget är ett oprövat kort. Har sett ett antal dylika konverteringar på nätet. Ingen till detta låga pris dock. Här får man hela kittet för priset av en Lehner motor. Bara detta borde avskräcka.....

Kommentarer, synpunkter och erfarenheter mottages tacksamt....