jag ska visst darra av rädsla inför dessa hotelser.
Om vad som är Off Topic och behovet av fler fora
--------------------------------------------------------------------------------
Hej Cappe,
Jag har inga problem med kritik. Sköter man ett forum med av vår storlek hör det till vardagen att man får såväl beröm som kritik. Det går aldrig att göra alla nöjda. Vi som sköter det sätter upp reglerna och de som inte kan hålla sig inom reglerna har inget här att göra. Att tro att det betyder att jag har något emot large scale är bara obegåvat. Det är nästan så det roar mig att se vilken uppfattning en del har om mig, särskilt med tanke på hur extremt få av dem/er som känner mig. Jag antar att detta svar dyker upp på RCBash. I så fall vill jag bara uttrycka ett önskemål om att det gör så i helt oförvanskat skick.
Det är två saker jag tycker är trist med hur RCBash kom till och vad som hänt sedan ni kom igång:
1. Det är väldigt trist att några av våra medlemmar tyckte era trådar var skräp och att ni tog illa vid er av det.
2. Att resultatet av omröstningen ni skapade efter att ni kommit igång blev att en majoritet av de som svarade tyckte det var skönt att ni var borta. Att de var glada att slippa er tycker jag är riktigt beklagligt.
Det är trist och det är än mer trist att flera av er tog illa vid er när allt ni gjorde var att berika rsb.se med intressanta projekttrådar. Med så många medlemmar är det alltid någon som blir avundsjuk eller bara tycker det just du håller på med är ointressant. Kom ihåg att flera av er som kör large scale tycker att de mindre bilarna bara är små leksaker för småpojkar medan ni minsann kör de manliga bilarna. Samma tråkiga attityd, bara omvänt, eller hur? Jag tycker RC-Sverige är för litet för att det ska behöva bli vi-och-dom med revirpinkande, men är folk inte mognare än så kan vi inte göra så mycket åt det. Rsb.se har betydligt fler besökare per dygn än RCBash, vilket gör att era bilar och projekt inte alls får samma exponering längre som tidigare. Den exponeringen bidrar också till att inspirera andra att prova på biltypen, vilket motverkar ert syfte med att visa upp vad ni gör och kör. Så vad just den biten beträffar blev ert nya forum ett kliv ur rampljuset in i skuggan. Detta har ni märkt eftersom flera av er kommer tillbaka hit för att annonsera eller bara påminna alla om vart ni tog vägen.
Är det någon som tjänat på RCBash är sannolikt grundarna eftersom era annonsintäkter bör överstiga kostnaderna för ett forum av er storlek. Man kan ta rätt bra betalt för en banner. Men visst man får mer om den syns för fler. Rsb.se har valt att inte vara vinstmaximerande trots otaliga erbjudanden från annonsörer, såväl seriösa som oserösa.
Väljer någon/några att starta ett eget forum är det upp till dem. RCBash är långt ifrån det första nya forum som någon av våra medlemmar har startat. Vi brukar låta folk meddela att de startat nya forum. Att däremot kontinuerligt använda vårt forum för att ragga medlemmar är inget vi accepterar. Varför ska vi utgöra andras marknadsföringsplattform? Den medlemsraggningen får man sköta på egen hand. Vi är heller inte ute och fiskar medlemmar på andra fora. Men det är en komplimang, att det är just här som det är så viktigt för de nya fora att synas och berätta om sin existens. Dels i trådar och dels via PM till folk.
Personligen önskar jag RCBash lycka till. En del av er har ett bredare RC-intresse vilket gör att ni även fortsatt lär figuera här. Det om min syn på RCBash.
Avslutningsvis ett par ord om dina raderade inlägg i tråden om billigaste large scale-bilen. Din liknelse med att jag kan tipsa om en butik är inte relevant. Se det istället såhär; om du vore ICA-handlare och skulle kräva att få ha dina reklamskyltar inne i en Coopaffär. Den liknelsen är mer träffande och då förstår du säkert att det blir lite tröttsamt när det enda några av er gör är att skriva att man ska titta på rcbash för svar. Ha gärna RCBash-länken i signaturen, det säger vi inget om, men skriver du ett inlägg i en tråd ska inlägget vara ett svar på frågan tråden handlar om. Dina två inlägg handlade inte om billiga large scale-bilar utan om vad du tror att jag personligen tycker om large scale eller vet om det. Såväl jag som Bodie har kört large scale i flera år. Jag tycker biltypen är fantastiskt kul, men efter flera år blir det lite trist att bara harva runt i grustag. Det är synd att Large Scale Offroad varit en SBF-klass i fyra år nu utan att en enda tävling har arrangerats. Det är vad jag tycker om large scale, en jättekul klass som inte får det erkännande den förtjänar av klubbarna. De vill fokusera på 1:8 Offroad, vilket kräver mycket mer underhåll och sannolikt också blir dyrare under en säsong.
Nu raderade jag ditt inlägg i tråden igen. Behöver jag göra det en gång till stänger jag av dig i samma veva eftersom du trots upprepade påminnelser envisas med att dra trådar off topic. Egentligen skulle du ha fått en varning redan nu, men jag gör istället så att jag sparar den. gör du något nytt övertramp blir det dubbelt då, vilket medför en tidsbegränsad avstängning.
Trevlig helg,
Andreas
Admin rsb.se
Skicka ett privat meddelande till Mouton
Skicka e-post till Mouton
Besök Moutons hemsida!
Hitta alla inlägg av Mouton
Lägg till Mouton på din kompislista
View Gallery Uploads
Radera det här meddelandet
Radera meddelandeFör att radera det här meddelandet, bocka i rutan nedan och tryck sedan på knappen 'Radera det här meddelandet'.
Radera det här meddelandet
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 19:20.
-- English (US) -- Svenska Kontakta oss - Remoted - Fjärrstyrd Hobby - Arkiv - Topp
Programvara från: vBulletin® Version 3.6.8
Copyright ©2000 - 2010, Jelsoft Enterprises Ltd. © 2008 Remoted