Waqr`s Baja SS
Re: Waqr`s Baja SS
HEHEHE... nä, men jag har inte fått in en sten... utan tänderna är borta helt enkelt.. men jag kanske har dåliga drev... nu är det ju inget problem längre 
Tog en liten sväng förra helgen på grusplanen trots skitväder. Var hur kul som helst. Dock inte lika kul att tvätta efteråt
(undra om man kan hyra Mr Rustler
)
Har även tyckta att den drivit lite dåligt den sista tiden så jag tog isär kopplingen för att se hur den mådde. Man kan säga att den var hyfsat slut
Inte konstigt att den slirat lite den sista tiden. Drev lite bättre efter bytet
Passade samtidigt på att montera mina nyinköpta Hostile drev (18/56) Ska bli spännande att se om man märker någon större skillnad med denna drevning. Hoppas det för som det är nu så varvar den ur direkt med Domniator pipan.

Har även tyckta att den drivit lite dåligt den sista tiden så jag tog isär kopplingen för att se hur den mådde. Man kan säga att den var hyfsat slut

Last edited by waqr on 19 Nov 2009, 21:08, edited 1 time in total.
Letar Baja 5B
- J.A racing
Jag trodde bara det var gamla gubbar som slirar på kopplingen?
Man har ju läst att dom tar slut väldigt fort om man kör i sand utan att ha kapslad koppling, hur många liter har din gått? Jag var förvånad att min var som ny nu när jag satte dit mitt TR kitt.
Man har ju läst att dom tar slut väldigt fort om man kör i sand utan att ha kapslad koppling, hur många liter har din gått? Jag var förvånad att min var som ny nu när jag satte dit mitt TR kitt.
PORSCHE GT3 RSR "Projektet".
Inte så många liter 10-12 kanske max.....
Jo, jag har också hört att de slits fort så vid nästan kopplingsbyte blir det förmodligen en TR plate. Men konstigt att din var som ny.....Kör du mest på gräs eller?
Jo, jag har också hört att de slits fort så vid nästan kopplingsbyte blir det förmodligen en TR plate. Men konstigt att din var som ny.....Kör du mest på gräs eller?
Letar Baja 5B
- J.A racing
Jag kör på blandat gräs, jord och grus inte i nån renodlad sandgrop. 
Ok....har nog själv kört ca 8-10 liter på grusplan och resterande i grusgrop dvs inte speciellt många tankar i grusgropen. Hmm....lite skumt är det men du måste helt enkelt ha en mer kopplingsbevarande körstil 
Letar Baja 5B
- sideburn80
Efter samma litrar du kört hade jag kört sönder 4-5st drev, lagret där och till sist gick den lilla skruven i klockan av.
Men inge problem efter jag satte dit kopplings-kåpan från TR.
Men inge problem efter jag satte dit kopplings-kåpan från TR.
Ajdå....det lät inget bra. Men bra att det lösts sig när du monterat TR platen. Peppar peppar men mina drev har faktiskt klarat sig bra
(än så länge)
Letar Baja 5B
- sideburn80
Okej, vad bra. Brukar ha lite mer otur än andra oxåwaqr wrote:Ajdå....det lät inget bra. Men bra att det lösts sig när du monterat TR platen. Peppar peppar men mina drev har faktiskt klarat sig bra(än så länge)
- J.A racing
lite skumt är det men du måste helt enkelt ha en mer kopplingsbevarande körstilwaqr wrote:Ok....har nog själv kört ca 8-10 liter på grusplan och resterande i grusgrop dvs inte speciellt många tankar i grusgropen. Hmm....lite skumt är det men du måste helt enkelt ha en mer kopplingsbevarande körstil
Fullgas= minimalt kopplings slir
Då så kom äntligen min GBE Sidebleed idag. Den är riktigt FET
Blir montering imorgon kväll. Lägger ut lite bilder på skönheten:

Letar Baja 5B
Grattis, bilder och film när den sitter monterad.. vart köpte du den?!
Tackar! Klart det blir bilder och film framöver
Jag köpte den via Daves.
Letar Baja 5B
- J.A racing
Jo, första intrycket är att den är grymt solid. Ska nog mycket till innan nåt bucklar till dennaJ.A racing wrote:Den verkar rejäl, riktiga utblås också.
Letar Baja 5B