Jag har lovat att ta hand om disken ikväll så får jag beställa för mina föräldrar.
Ny motor för under 2000:-
Re: Ny motor för under 2000:-
Jag frågade efter pris på CY F270 o länkade den från DDM och fick priset 1550+ frakt på 200:-. Men då jag ska ha lite annat blir det ganska mycket billigare att köpa från DDM även om jag åker på tull.
Jag har lovat att ta hand om disken ikväll så får jag beställa för mina föräldrar.
Ett steg närmare fattighuset men fan det e sommar snart då kommer jag tjäna pengar. 
Stampede 4x4
Rustler
Ibland saknar jag min HPI Baja även om den var dyrare i drift än min flickvän...
Rustler
Ibland saknar jag min HPI Baja även om den var dyrare i drift än min flickvän...
Nu har det gått några dagar. Vad gjorde du nu och hur mycket kostade det. Priset på motorn t.e.x ?
In the moment when I truly understand my opponent, understand him well enough to defeat him, then in that very moment I also love him.
Beställde en CY F270 då jag läst mycket gott om den, samt att den har +2mm vev och turligt nog var Deal of the Day på DDM. Den är på Arlanda så jag får den väl senast tisdag antar jag. Väntar också på en andra order från DDM med drivaxlar då jag lyckats böja mina ganska grovt.mnemonic wrote:Nu har det gått några dagar. Vad gjorde du nu och hur mycket kostade det. Priset på motorn t.e.x ?
Blev lite mer saker så till slut landade det på 380$ inkl frakt.
Enligt folk som kör liknande setuper hade jag kunnat köra 19/55 också så hade jag vetat det hade jag beställt ett till set drev men om det blir läge kan jag kanske prova någon annans 19/55 drevning.

Stampede 4x4
Rustler
Rustler
Ja det var ju inte så blodigt ändå
Få se vad tullj***** blir då.
In the moment when I truly understand my opponent, understand him well enough to defeat him, then in that very moment I also love him.
- Dave
- Site Admin
- Phone Number: 0706318394
Tullen på $380 (Svensk moms 25%) blir ungefär 650:- + 100:- i hanteringsavgift om det är Posten som levererar paketet.mnemonic wrote:Ja det var ju inte så blodigt ändåFå se vad tullj***** blir då.
Nja, tullen räknas väl på varuvärdet och inte varor+frakten? Då blir det 334$ *0.25 = 84$ vilket är runt 530:-. Sen plussar du på 100:- för postens avgifter så mellan 600-650 i tull moms räknar jag på.Dave wrote:Tullen på (Svensk moms 25%) blir ungefär 650:- + 100:- i hanteringsavgift om det är Posten som levererar paketet.mnemonic wrote:Ja det var ju inte så blodigt ändåFå se vad tullj***** blir då.
Edit: Den här ordern har gått. Frankrike -> local FedEx facility på Arlanda -> Tendered to authorized agent for final delivery. Men min andra order från DDM verkar ha hoppat över steget "local FedEx facility". Kan jag hoppas på att slippa tull kanske?
Stampede 4x4
Rustler
Rustler
Tullen beräknas på totalbeloppet inklusive frakt...
Om du har FedEx som speditör så slipper du garanterat INTE tull & moms..
Dom betalar den åt dig i förskott & sen får du en räkning på posten en vecka eller två efter du fått paketet....
Det missas aldrig av FedEx Sen lägger dom på 100:- för besväret att de behövde lägga ut tullbeloppet åt dig ...men du slipper de 100:- som posten annars tar för att hantera försändelsen i Sverige..
Fördelen med FedEx är att man faktiskt får grejerna snabbt tackvare att de faktiskt fixar tullen åt en på ett snabbt sätt..
Dom betalar den åt dig i förskott & sen får du en räkning på posten en vecka eller två efter du fått paketet....
Det missas aldrig av FedEx Sen lägger dom på 100:- för besväret att de behövde lägga ut tullbeloppet åt dig ...men du slipper de 100:- som posten annars tar för att hantera försändelsen i Sverige..
Fördelen med FedEx är att man faktiskt får grejerna snabbt tackvare att de faktiskt fixar tullen åt en på ett snabbt sätt..
MCD UltimateCarbon K600 TWIN
Det va som fanMats B wrote:Tullen beräknas på totalbeloppet inklusive frakt...
Stampede 4x4
Rustler
Rustler
Hur länge sen är det du beställde motorn?MrSvahn wrote:Det va som fanMats B wrote:Tullen beräknas på totalbeloppet inklusive frakt...
Fördelen med FedEx är att man faktiskt får grejerna snabbt tackvare att de faktiskt fixar tullen åt en på ett snabbt sätt..Jo att Fedex e snabba kan jag hålla med om, beställde drivaxlar i fredags och enligt planeringen får jag dem imorgon, samtidigt som motorn o det i den första ordern.
Beställde förra fredagen (1/3) men det var strul med morsans ICA-kort så DDM fick inte godkänt från banken förrän i tisdags så de skickade den då.pepi wrote:Hur länge sen är det du beställde motorn?MrSvahn wrote:Det va som fanMats B wrote:Tullen beräknas på totalbeloppet inklusive frakt...
Fördelen med FedEx är att man faktiskt får grejerna snabbt tackvare att de faktiskt fixar tullen åt en på ett snabbt sätt..Jo att Fedex e snabba kan jag hålla med om, beställde drivaxlar i fredags och enligt planeringen får jag dem imorgon, samtidigt som motorn o det i den första ordern.
Är lite förvånad att ena ordern tar en vecka och den andra några dagar bara då det är samma fraktsätt...
Stampede 4x4
Rustler
Rustler