DDM vs svenska butiker
-
RC Maffian
- Phone Number: 0735063122
Re: DDM vs svenska butiker
Förklaring;
Du valde förskottsinbetalning.
Då skickar vi sakerna när vi ser att pengarna kommit in på bankgirot.
Om du gör en inbetalning på måndag - då kan vi se detta på tisdag kväll. (om vi har tur så strax efter kl 16.00 ibland senare)
Då skickas grejerna på onsdag.
Jag skickar inga varor längre förrän jag ser att pengarna kommit in - vi har blivit blåsta för många gånger pga att vi litar på folk. Jag gör inte om det igen oavsett vad.
Alla ordrar som kommer in innan kl 15.00 skickas samma dag om varorna finns på lager och betalningsmetoden är postförskott eller faktura via Klarna.
Om du gör en inbetalning på måndag - då kan vi se detta på tisdag kväll. (om vi har tur så strax efter kl 16.00 ibland senare)
Jag skickar inga varor längre förrän jag ser att pengarna kommit in - vi har blivit blåsta för många gånger pga att vi litar på folk. Jag gör inte om det igen oavsett vad.
Alla ordrar som kommer in innan kl 15.00 skickas samma dag om varorna finns på lager och betalningsmetoden är postförskott eller faktura via Klarna.
Förstår inte hur man kan klaga på de svenska handlarna
Jag vet att alla forumets sponsorer gör det absolut mesta dom kan för att hålla en så hög servicenivå det bara går. Att sedan jämföra dom mot ex DDM är ju inte riktigt relevant då DDM har helt andra förutsättningar vad gäller lagerhållning och volymer. Vad gäller priser så skiljer det faktiskt inte något nämnvärt om man granskar flertalet delar, vilket är ganska imponerande med tanke på ovan nämnda volymskillnad kontra ex DDM.
Personligen handlar jag så mycket det går från våra svenska handlare och det är väldigt sällan leveranstiden är längre än 1-2 dagar. Sen är det ju också sunt förnuft att inse att ju mer vi handlar av våra svenska handlare desto större lager och bättre priser kan dom hålla
Jag vet att alla forumets sponsorer gör det absolut mesta dom kan för att hålla en så hög servicenivå det bara går. Att sedan jämföra dom mot ex DDM är ju inte riktigt relevant då DDM har helt andra förutsättningar vad gäller lagerhållning och volymer. Vad gäller priser så skiljer det faktiskt inte något nämnvärt om man granskar flertalet delar, vilket är ganska imponerande med tanke på ovan nämnda volymskillnad kontra ex DDM.
Personligen handlar jag så mycket det går från våra svenska handlare och det är väldigt sällan leveranstiden är längre än 1-2 dagar. Sen är det ju också sunt förnuft att inse att ju mer vi handlar av våra svenska handlare desto större lager och bättre priser kan dom hålla
Letar Baja 5B
- huSSe
- Hedersmedlem
- Phone Number: 0706663366
mycket bra skrivet waqr! 
Bash hard 0r die trying the more you eat, the hungrier you get.
nytt bygge på G :)
vi finns på Facebook oxå!
haters Hate, Bashers Bash!
nytt bygge på G :)
vi finns på Facebook oxå!
haters Hate, Bashers Bash!
Kan säga det igen,har inget att göra med att dom är lite dyrare.det förstår jag till 100%.
Det tråden handlade om var leveranstider.
Felet jag gjorde var att välja förskottsbetalning vilket brukar gå lika fort som klara/postförskott.
Nu har ju RcMaffian blivigt blåsta på detta sätt och måste avvakta pengarna,räcker inte att skicka slippen från banken som innan.
Nästa gång ska jag välja klarna så går det ju fortare
Dessutom tycker jag inte att Rc Maffian är dyra.
Hoppas på en fortsatt bra kontakt med Er på Rc Maffian.
ha det gott
Det tråden handlade om var leveranstider.
Felet jag gjorde var att välja förskottsbetalning vilket brukar gå lika fort som klara/postförskott.
Nu har ju RcMaffian blivigt blåsta på detta sätt och måste avvakta pengarna,räcker inte att skicka slippen från banken som innan.
Nästa gång ska jag välja klarna så går det ju fortare
Dessutom tycker jag inte att Rc Maffian är dyra.
Hoppas på en fortsatt bra kontakt med Er på Rc Maffian.
ha det gott
I onsdags em skickade jag en förfrågan till Andreas på Swedrc om däcken jag ville köpa fans hemma och om det gick o få dom innan helgen, fick svar innom en timme och att om jag la ordern och betalade senast onsdagkväll så skulle mitt paket dimmpa ner innan helgen. Fredag fm fick jag sms från DHL att mitt paket fans att hämta på min DHL utlämning, helt OK i min mening
Jag har handlat från RC Maffian, Swedrc och Kullagergrossisten och vart mer än nöjd med servicen
Jag har även handlat en heldel från US(bil, mc delar) och ibland känns det som man bara hinner klicka på betalknappen så ligger grejerna i lådan men även att det tagit en månad el mer för ett litet skitpaket att levereras.
//Göran
Jag har handlat från RC Maffian, Swedrc och Kullagergrossisten och vart mer än nöjd med servicen
Jag har även handlat en heldel från US(bil, mc delar) och ibland känns det som man bara hinner klicka på betalknappen så ligger grejerna i lådan men även att det tagit en månad el mer för ett litet skitpaket att levereras.
//Göran
HPI BAJA 5SC SS
- Lotus
- Phone Number: 0709998877
RC Maffian wrote:Förklaring;
Samma gäller oss. Vi har vid ett flertal tillfällen blivit blåste av folk som gjort sin bank-slipp i Photoshop, så man törs tyvärr inte chansa längre.
Ett fåtal individer (as) som sabbar för alla er som sköter sig.
-
Ntch in da dirt
För min del är det nästan uteslutet med us köp numera då jag har blivit drabbad av stat o tull avg var ända gång jag jag tar grejor därifrån Blir knappast någon vinning på det då ju. Så de svenska butikerna lär få Mer beställningar framöver på reservdelar!
Last edited by Ntch in da dirt on 21 Mar 2012, 18:15, edited 1 time in total.
sålt av en fg, 3 mcd samt en nutech MME. Nu hägrar större leksaker riktiga fordon som jag själv kan köra .
Extrem lek med elden är kasta bensin på lågorna
Extrem lek med elden är kasta bensin på lågorna
Ntch in da dirt wrote:För min del är det nästan uteslutet med us köp numera då jag har blivit drabbad av stat o tull avg var ända gång jag gång jag tar grejor därifrån Blir knappast någon vinning på det då ju. Så de svenska butikerna lär få Mer beställningar framöver på reservdelar!
http://www.largescaleracing.se
info@largescaleracing.se
070-7910586
Nu kan jag även erbjuda mina kunder körning på våran offroad bana.
info@largescaleracing.se
070-7910586
Nu kan jag även erbjuda mina kunder körning på våran offroad bana.
- J.A racing
Är det ingen mer än mig som saknar möjligheten att pröjsa via Paypal och ett riktigt kortbetalnings alternativ i webshoparna, liknande som tex rc car och DDM mm har? Det har ju inget direkt med hur stor man är eller inte att göra, samt att se om varan finns i lager eller inte.
PORSCHE GT3 RSR "Projektet".
Visst är Paypal ruskigt smidigt men Klarna funkar lika bra tycker jag...
Kanske inte så lysande om man skulle råka ha en betalningsanmärkning förstås...
Personligen så tycker jag att det smidigaste ( & billigast) är om man är ordentlig & sköter det snyggt & får grejena mot vanlig faktura, Kör jag alltid när det är möjligt.
Jag vill passa på att tacka berörda handlare för förtroendet .
Nämner inte vilken handlare det är då det kan uppstå tjafs & tjat OM det nu råkar vara så att alla inte får den förmånen..
Kanske inte så lysande om man skulle råka ha en betalningsanmärkning förstås...
Personligen så tycker jag att det smidigaste ( & billigast) är om man är ordentlig & sköter det snyggt & får grejena mot vanlig faktura, Kör jag alltid när det är möjligt.
Jag vill passa på att tacka berörda handlare för förtroendet .
Nämner inte vilken handlare det är då det kan uppstå tjafs & tjat OM det nu råkar vara så att alla inte får den förmånen..
MCD UltimateCarbon K600 TWIN
Mail eller tele kontakt är alltid trevligt!
Jag brukar säga till dom svenska säljarna att invänta pengar på deras konto innan dom skickar så att JAG slipper få ett surt mail eller samtal om att dom inte fått betalt, att skicka slipp från banken är ingen 100% garanti har jag surt fått erfara från annat håll
så den skickar jag aldrig.
Paypal funkar klockrent för handel utomlands dels för att inte blanda in min privata bank med (peppar peppar) oseriösa handlare!
Klarna har jag inte testat då jag inte behövt det än så länge
All credz till de svenska handlarna som gett MIG bra affärer än så länge
(ingen nämnd ingen glömd)
Jag brukar säga till dom svenska säljarna att invänta pengar på deras konto innan dom skickar så att JAG slipper få ett surt mail eller samtal om att dom inte fått betalt, att skicka slipp från banken är ingen 100% garanti har jag surt fått erfara från annat håll
Paypal funkar klockrent för handel utomlands dels för att inte blanda in min privata bank med (peppar peppar) oseriösa handlare!
Klarna har jag inte testat då jag inte behövt det än så länge
All credz till de svenska handlarna som gett MIG bra affärer än så länge
(ingen nämnd ingen glömd)