Bra nät finns hos mekonomen, hagmans alu nät för fusk reparationer av plåt.gcbossen wrote:Själva portningen går ju inte att patentera/skydda, vilket betyder att de är fritt fram. Tjänar pengar gör man i och med att 99,9 % av köparna inte besitter hantverket att få till det själva (även om de har en bild att jämföra med).
Jag har naturligtvis rätten på min sida, precis som forumet har rätten på sin sida.... Men problematiken är intressant, speciellt om moderatorerna är sponsrade...
Tillbaka till tråden: Tillpassning verkar inte behövas....om jag läser mellan raderna;)
Har ni tips på material till nätmodda vevhuset. Ett mycket finmaskigt nät av metall alltså?
OBR 30,5 cylinder
Re: OBR 30,5 cylinder
Kyosho Sand Skipper -81 BL Edition
MCD Cheetah
HPI Blitz
MCD Cheetah
HPI Blitz
Tack, funkade perfekt!
Baja 5T OBR 30,5 VRC BigBore
Baja 5T G320 Dominator
3PM-X
Baja 5T G320 Dominator
3PM-X
Inkörningsproblem
Ska ju köra 3/4 dels tank på tomgång enl Egon och sedan byta tändstift. Efter kanske halv tank så stannar den hela tiden. Den gurglar och spottar mycket. Jag ställde in en hög tomgång samt nålning på feta sidan från början. Jag har tagit ut stiftet och rengjort det men hjälper inte. Ska jag byta redan nu eller vad? Eller nåla lite högre... Min tolkning av vad Egon skivit är att den sotat igen.
Baja 5T G320 Dominator
3PM-X
Baja 5T G320 Dominator
3PM-X
Prova med att byta stiftet..
jag brukar köra in mina med 6 stift sen byter jag till ridium..
MAD 2 STROKE TUNER from FINLAND
Byte stift! Nu starta den på en gång. Jag justerade upp L-nålen lite så den inte sotar igen. Den står och går utanför just nu. Gamla soppan men Biltema olja. Nu ska jag iväg och tanka ny dunk och blanda med Panolin! 4% även med Portat va?Miiku77 wrote:Prova med att byta stiftet..
Baja 5T G320 Dominator
3PM-X
Baja 5T G320 Dominator
3PM-X
det är bra att byta stift eftär inkörningen..
Jag brukar använda 4,5% de 3-4 första tankarna och sen 4% olja..
Har rekt bra med 4% har jag märkt..
Men vill du va sekär så kör på 4,5-5%
Jag brukar använda 4,5% de 3-4 första tankarna och sen 4% olja..
Har rekt bra med 4% har jag märkt..
Men vill du va sekär så kör på 4,5-5%
MAD 2 STROKE TUNER from FINLAND
motorn går bra men jag undrar om jag kan få ut mer ur den genom mer nålning. Har märkt innan på WT-990 att H-nålen inte gör någon skillnad förän man skruvar på ordentligt... Hur vet man att man skruvat för långt? Är ett kvarts varv absolut max??? Just nu varvar den bara lite mer än min G290.
Baja 5T G320 Dominator
3PM-X
Baja 5T G320 Dominator
3PM-X
Du måste följa efter med låg nålen också.För på toppen så öppnar båda nålarna.Om du förstår vad jag menar.
HPI BAJA 5B SS.Nu Kraken class1 True Scale Kit, Styr med Sanwa MT-4S
inte riktigt.... men lågen håller jag lite över lägsta så att säga.... H-märker jag ingen skillnad på som innan på G290. Men sen skruvade jag lite till och då kom den rejält. Men i manualen står det att man kan skada motorn... Så länge man inte märker något kan man skruva på eller? (tills nåt händer?)
Baja 5T G320 Dominator
3PM-X
Baja 5T G320 Dominator
3PM-X
-
Ntch in da dirt
En måttlig 2 takts motor ska fyrtakta lite på fullt gaspådrag då är det ungefärlig rätt inställning !
sålt av en fg, 3 mcd samt en nutech MME. Nu hägrar större leksaker riktiga fordon som jag själv kan köra .
Extrem lek med elden är kasta bensin på lågorna
Då går den fett.T powa wrote:En måttlig 2 takts motor ska fyrtakta lite på fullt gaspådrag då är det ungefärlig rätt inställning !
-
Ntch in da dirt
oki då har jag lärt mig nått nyttLusse wrote:Då går den fett.T powa wrote:En måttlig 2 takts motor ska fyrtakta lite på fullt gaspådrag då är det ungefärlig rätt inställning !
sålt av en fg, 3 mcd samt en nutech MME. Nu hägrar större leksaker riktiga fordon som jag själv kan köra .
När det inte händer nått på h-skruven försök att öppna l-skruven lite. Inte för mycket.Skruvarna får kanske vridas en mm som max.( om man ser till spåret som man vrider på.)gcbossen wrote:inte riktigt.... men lågen håller jag lite över lägsta så att säga.... H-märker jag ingen skillnad på som innan på G290. Men sen skruvade jag lite till och då kom den rejält. Men i manualen står det att man kan skada motorn... Så länge man inte märker något kan man skruva på eller? (tills nåt händer?)
du menar en mm i taget!? inte totalt. Med öppna menar du fetare eller?
Baja 5T G320 Dominator
3PM-X
Baja 5T G320 Dominator
3PM-X
Om du ut går från en grund inställning. Så stänger man nålarna.Stryper flödet av bensin.Men du stänger max en mm per gång. Det kan vara till o med mindre.gcbossen wrote:du menar en mm i taget!? inte totalt. Med öppna menar du fetare eller?