Men nu har jag lite frågetecken som behöver rätas!
Antingen är jag ute o cycklar men jag får inte dit motorn (Zenoah 290) för den ligger på kardan axeln och ska ner ytterligare ca 5 mm!
Gör jag något fel eller är det meningen att man ska gnaga bort material på undersidan av vevhuset för att få ner motorn, och hur mycket ska man isåfall ta bort?
Visserligen är det en 29 kubiks motor men måtten är väl dom samma på alla motorer av denna typ eller?
Om det nu är så kan man ju undra hur dom konstruerat bilen , för dom måste ju veta om detta problem menar jag, kanske skicka med en liten instuktion på hur man bör göra tex!
Sedan undrar jag över diffarna, vad är det snabbaste/enklaste sättet att öppna diffhusen för att komma åt diffarna?
Jag tänkte börja med att köra den som ren banbil först, för att senare ställa om bilen till drift.
vad är det i diffarna från fabrik? om jag behöver byta oljan i dom, vad rekomenderar ni? (för bankörning)
Finns det någon ungefärlig setup för lite lättare drift men att det fortfarande går att köra någorlunda snabbt på bana?
Alltså en universal setup,inte ren drift eller ren banbil utan lite av varje?