betas xr5 max drift edition
Re: betas xr5 max drift edition
Provade en sista gång utan kaross, vilket var dumt då den ger en del downforce och sidstabilitet så plötsligt släppte det och den åkte sidledes in i en lyktstolpe. Som tur var så träffade den side guard så resten av bilen klarade sig, men mgm som var monterat på side guard slets av och landade någon meter bredvid bilen. Efter en stund så hittade jag kondensator-packet som hör till. Kontakterna på motorn blev krökta och 3/6 lipos flög iväg och landade på vägen, helt uppfläkta med lipocellerna uppvikta som solfjädrar, otroligt nog ingen lipo-brand.
Har låtit bilen stå ett tag sedan dess men tog igår och kopplade in 2*6s på lipo och kollade funktionen. Esc och motor mår bra. Så jag behöver bara skaffa en ny side guard.
Sen beslutsångest. Hälften av 6s accarna är borta, så det blir 8s ett tag. Drevningen är för hög för mgm, ztw med 70120 kanske hanterar det bättre. Kan även glra den lättare och bara köra xlx2, då med 58113 1050kv och låg drevning eller 70120kv med högre drevning. Får fundera lite på detta, Karl har ju fått vara snabbast lite väl länge nu.
Re: betas xr5 max drift edition
Semester och regn, då är man i garaget. 2a växlen till x-snap, 35/50 trillade ur svarven.
Fick 3d printa en hållare till dremlen till svarven så jag kunde slipa ner tänderna då svarven inte klarar av härdat stål. Går sakta men blev bra.
Fick 3d printa en hållare till dremlen till svarven så jag kunde slipa ner tänderna då svarven inte klarar av härdat stål. Går sakta men blev bra.
Re: betas xr5 max drift edition
Nu får det se till att torka upp så man kan prova.
Re: betas xr5 max drift edition
Ute med nyladdade batterier och 10s denna gången redo för att slå rekord.
Bilen rullade 3 meter sen kom det där härliga fräsande ljudet och doften.
Bilen rullade 3 meter sen kom det där härliga fräsande ljudet och doften.
Re: betas xr5 max drift edition
Misstänker att ena kablen från esc till batteripack satt dåligt, den var iaf av när jag fick av karossen. Men har inte bemödat mig med att kolla närmare än så idag. Esc är skrot iaf. Det andra av de här ztw 300a som gett upp nu.
Re: betas xr5 max drift edition
Re: betas xr5 max drift edition
Går över mgm escet lite då det får bli det som åker i igen. Behöver fixa strömbrytare, byta kablar på kondensatorpacket och har en ny hållare i skrivaren. Inte helt hundra på den än.
Börjar iaf med att byta kablar.
Börjar iaf med att byta kablar.
- Dave
- Site Admin
- Posts: 11661
- Joined: 11 Feb 2010, 21:10
- Phone Number: 0706318394
- Location: Falköping
Re: betas xr5 max drift edition
Tröttsamt och dyrt att hålla på och elda såna på löpande band bara...
Re: betas xr5 max drift edition
Jo, det finns roligare saker att lägga 450€ på. Nu behöver jag inte skaffa nytt denna gången då jag har både mgm och xlx2 att välja på istället.
Har faktiskt börjat överväga att göra av med bilarna, jag har sett såna där coola gräcmaskiner på 30-40kg med riktig hydrualik som verkar himla coola och rör sig mer i min hastighet.
Har faktiskt börjat överväga att göra av med bilarna, jag har sett såna där coola gräcmaskiner på 30-40kg med riktig hydrualik som verkar himla coola och rör sig mer i min hastighet.
Re: betas xr5 max drift edition
Så, då lever den med mgm igen. Den lägger i 2an ganska sent, med denna motorn och 8s så blir varvet för lågt för att växla alls. Lehner motorn ligger här på bänken och flirtar med högre varv, får se när om jag orkar byta. Har ju haft sönder en sån här 70120 motor på 12s förr, händer kanske igen.
Who is online
Users browsing this forum: No registered users and 2 guests