Nynäshamns RC

LS offroadbanor runt om i Sverige
Jonash
Posts: 14
Joined: 05 Jun 2016, 19:01

Re: Nynäshamns RC

Post by Jonash » 05 Jun 2016, 23:52

stefan_valen wrote:Finns det någon kvar i sthlm:s området som kör large scale?
jo då det finns ls åkare i stockholm jag och lasse på hobbyfabriken ser ifram imot en bana där vore riktigt kul med en bana utan för stockholm

Sponsor

Sponsor
 

stefan_valen
Posts: 221
Joined: 27 Oct 2015, 22:37
Location: Nynäshamn

Re: Nynäshamns RC

Post by stefan_valen » 16 Jun 2016, 21:47

Kul att höra att det finns några LS åkare i sthlms området. :thumbsup:
Nu börjar det iaf hända saker, haft stora problem med dräneringen då arrendet inte används på 25 år och då var det åkermark.
Eftersom jag gör allt själv och inte som förening tar det lite längre tid.
Har Iaf fått tag på en ny sponsor st vikas Allservice som har klippt gräset samt kört med jordfräs så nu börjar marken bli jämn efter alla tovor och diken som kommit fram genom åren.
Nu på lördag kommer jag att möta upp en kranbil som skall titta och förhoppningsvis köra byggboden på plats.
Sen kommer både lördag samt söndag ägnas åt att köra däck från firman till banan och det väntade banbygget kommer att inledas :happy:
Attachments
2016-06-16 21.31.53.jpg
2016-06-16 21.33.05.jpg
2016-06-16 21.34.01.jpg
Heineken baja g320rc
Losi 5ive g320rc såld
Elcon imp4ct xl MRS 26cc


stefan_valen
Posts: 221
Joined: 27 Oct 2015, 22:37
Location: Nynäshamn

Re: Nynäshamns RC

Post by stefan_valen » 19 Jun 2016, 12:22

Jämt och fint
Attachments
2016-06-19 12.20.28.jpg
2016-06-19 12.20.44.jpg
Heineken baja g320rc
Losi 5ive g320rc såld
Elcon imp4ct xl MRS 26cc

User avatar
Doorcracker
Posts: 291
Joined: 26 Jun 2011, 08:26
Phone Number: 0707102103
Location: Bromma

Re: Nynäshamns RC

Post by Doorcracker » 19 Jun 2016, 12:50

Schyssta grejer

Skickat från min SM-N910F via Tapatalk

Jonash
Posts: 14
Joined: 05 Jun 2016, 19:01

Re: Nynäshamns RC

Post by Jonash » 19 Jun 2016, 14:42

Doorcracker wrote:Schyssta grejer

Skickat från min SM-N910F via Tapatalk
Jonas här fina bilder kommer och bli riktigt kul med en bana där jag har varit å flygit på flygklubben där förut så jag vet om anläggningen tycker att där Ls banan ska va kommer å bli super bra plant å fint å mycket yta........sen till nån klubb.. vilken klubb ska man vända sig till......hoppas hoppas det blir en bana där för det finns LS åkare i Stockholm..... kommer banan å bli en lite hårdare bana typ jord bana eller nåt sånt då rullar ju bilarna lättare fördel med lösare material är att det går åt sladda/släta banan efter en massa körande lättare mvh jonash

stefan_valen
Posts: 221
Joined: 27 Oct 2015, 22:37
Location: Nynäshamn

Re: Nynäshamns RC

Post by stefan_valen » 19 Jun 2016, 15:21

Jonash wrote:
Doorcracker wrote:Schyssta grejer

Skickat från min SM-N910F via Tapatalk
Jonas här fina bilder kommer och bli riktigt kul med en bana där jag har varit å flygit på flygklubben där förut så jag vet om anläggningen tycker att där Ls banan ska va kommer å bli super bra plant å fint å mycket yta........sen till nån klubb.. vilken klubb ska man vända sig till......hoppas hoppas det blir en bana där för det finns LS åkare i Stockholm..... kommer banan å bli en lite hårdare bana typ jord bana eller nåt sånt då rullar ju bilarna lättare fördel med lösare material är att det går åt sladda/släta banan efter en massa körande lättare mvh jonash
Kul att du gillar det. Banan kommer att byggas och användas som just Large scale bana.
Någon klubb kommer det inte att bli i första hand utan det är jag själv som står på arrendet och bygger banan helt själv förutom till hjälp av några sponsorer som stöttar mig därav tar det lite tid.
Heineken baja g320rc
Losi 5ive g320rc såld
Elcon imp4ct xl MRS 26cc

Jonash
Posts: 14
Joined: 05 Jun 2016, 19:01

Re: Nynäshamns RC

Post by Jonash » 19 Jun 2016, 23:18

stefan_valen wrote:
Jonash wrote:
Doorcracker wrote:Schyssta grejer

Skickat från min SM-N910F via Tapatalk
Jonas här fina bilder kommer och bli riktigt kul med en bana där jag har varit å flygit på flygklubben där förut så jag vet om anläggningen tycker att där Ls banan ska va kommer å bli super bra plant å fint å mycket yta........sen till nån klubb.. vilken klubb ska man vända sig till......hoppas hoppas det blir en bana där för det finns LS åkare i Stockholm..... kommer banan å bli en lite hårdare bana typ jord bana eller nåt sånt då rullar ju bilarna lättare fördel med lösare material är att det går åt sladda/släta banan efter en massa körande lättare mvh jonash
Kul att du gillar det. Banan kommer att byggas och användas som just Large scale bana.
Någon klubb kommer det inte att bli i första hand utan det är jag själv som står på arrendet och bygger banan helt själv förutom till hjälp av några sponsorer som stöttar mig därav tar det lite tid.[/ tack för infon igen... bygga själv kommer nog ta en stund finns det inga ls åkare eller andra som som har maskiner dina sponsorer å känningar kanske har maskiner.....senare sen kanske behövs krattas å plockas sten göra en annons om frivilliga vill komma å hjälpa till...själv tycker jag det är kul å bygga bana.... bra jobbat

stefan_valen
Posts: 221
Joined: 27 Oct 2015, 22:37
Location: Nynäshamn

Re: Nynäshamns RC

Post by stefan_valen » 21 Jun 2016, 21:47

Väl medveten att det kommer ta tid eller rättare sagt har tagit tid, dels all kontakt med kommun och att fått reda på att det inte finns nått tillgängligt arrende, till att åka runt och hitta ett lämpligt ställe och när jag väl hittar ett läggs mitt ärende på is pga att dom är underbemannade. När väl det tas upp igen och jag äntligen får ett kontrakt skrivet är det snö och kärle i backen. Men men själva banbygget fortskrider och förartornet kommer på plats under nästa vecka det är transporterat till området med hjälp av lastbil med kran dock var backen för mjuk för att köra ut sista biten men i nästa vecka kommer en hjullastare och kör boden dom sista 150 meterna. Även markduk och två lastbilar med asfaltskross kommer nästa vecka då dras vägen samt parkeringen är tanken. Däck till banmarkering körs ut regelbundet hela denhär veckan samt avspärrningsnät kring depån är beställt. Jord till hopp etc kommer såfort vägen är klar.
Det som kvarstår är att ringa runt till idrottsplaner och höra om dom ska byta ut sitt konstgräs samt hitta någon billig lösning till banmarkering av typ slang.
Heineken baja g320rc
Losi 5ive g320rc såld
Elcon imp4ct xl MRS 26cc

Jonash
Posts: 14
Joined: 05 Jun 2016, 19:01

Re: Nynäshamns RC

Post by Jonash » 22 Jun 2016, 20:37

stefan_valen wrote:Väl medveten att det kommer ta tid eller rättare sagt har tagit tid, dels all kontakt med kommun och att fått reda på att det inte finns nått tillgängligt arrende, till att åka runt och hitta ett lämpligt ställe och när jag väl hittar ett läggs mitt ärende på is pga att dom är underbemannade. När väl det tas upp igen och jag äntligen får ett kontrakt skrivet är det snö och kärle i backen. Men men själva banbygget fortskrider och förartornet kommer på plats under nästa vecka det är transporterat till området med hjälp av lastbil med kran dock var backen för mjuk för att köra ut sista biten men i nästa vecka kommer en hjullastare och kör boden dom sista 150 meterna. Även markduk och två lastbilar med asfaltskross kommer nästa vecka då dras vägen samt parkeringen är tanken. Däck till banmarkering körs ut regelbundet hela denhär veckan samt avspärrningsnät kring depån är beställt. Jord till hopp etc kommer såfort vägen är klar.
Det som kvarstår är att ringa runt till idrottsplaner och höra om dom ska byta ut sitt konstgräs samt hitta någon billig lösning till banmarkering av typ slang.
Jonash här Nice ser ifram mot å få prova banan du hade väl någon skiss på nån Bandragning där själv när man kör får man köra upp en slinga tycker det är mycket mer givande å köra bana själv har jag en losi 5t med original drevning banan kan ju vara lång men kanske inte så snabb min slung koppling håller jätte bra för bilen är rätt växlad mvh Jonash

stefan_valen
Posts: 221
Joined: 27 Oct 2015, 22:37
Location: Nynäshamn

Re: Nynäshamns RC

Post by stefan_valen » 21 Jul 2016, 22:53

Händer lite iaf. Förartornet har hamnat på den plats där den ska vara, massor av däck har tillkommit och hela banan är nu utlagd kommer att behöva minst tredubbla mängden däck (ca 1500 st) ligger ute nu. Även införskaffat en ny leksak för att kunna harva/sladda banan. Fick ett grymt pris då förgående ägare inte visste hur man skruvade och felsökte. Visade sig vara ett litet kabelbrott som låg och jordade tändningen. Nu är den igång och nästa vecka blir det påställning samt besiktning.
Även fått en hel del tryckt virke för att bygga iordning förartornet/boden. Trappa byggs samt förstärkning i taket även räcken kommer inom kort.
Nu till det tråkiga en försening av leveransen på markduken har gjort att jag fått skjuta på leveransen av asfaltskross till vägen samt parkeringen.
Även hela marken är nu mera förstörd/uppbökad av alla vildsvin så 1 km långt fårnät införskaffades. Så nu är hela arrendet mer eller mindre inhängnat.
En av mina sponsorer kör drönare så han kommer upp och filmar framstegen för motivation dock var det ett tag sedan han var där filmer länkas inom kort.
Over and out
Attachments
2016-07-21 22.28.37-1-1-1.jpg
2016-07-21 22.27.59.jpg
2016-07-21 22.27.21.jpg
Heineken baja g320rc
Losi 5ive g320rc såld
Elcon imp4ct xl MRS 26cc

User avatar
Dave
Site Admin
Posts: 11635
Joined: 11 Feb 2010, 21:10
Phone Number: 0706318394
Location: Falköping

Re: Nynäshamns RC

Post by Dave » 21 Jul 2016, 22:57

Grymt bra jobbat!

stefan_valen
Posts: 221
Joined: 27 Oct 2015, 22:37
Location: Nynäshamn

Re: Nynäshamns RC

Post by stefan_valen » 21 Jul 2016, 22:57



Heineken baja g320rc
Losi 5ive g320rc såld
Elcon imp4ct xl MRS 26cc

User avatar
Lusse
Posts: 9355
Joined: 30 Oct 2009, 21:10
Location: Göteborg

Re: Nynäshamns RC

Post by Lusse » 22 Jul 2016, 08:49

Jäkligt bra gjort. :thumbsup:
HPI BAJA 5B SS.Nu Kraken class1 True Scale Kit, Styr med Sanwa MT-4S

fredrikf
Posts: 901
Joined: 09 Aug 2013, 14:37
Phone Number: 0767649995
Location: Falköping

Re: Nynäshamns RC

Post by fredrikf » 22 Jul 2016, 09:22

finfint.. :) lite tråkigt med fyrbenta jordfräsar dock.
Maverick blackout MT L 29cc DTE
Hpi baja 5T kraken 32cc
Hpi baja 5T 30.5cc X2e
30°n DBN buggy 29cc

Post Reply

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 8 guests