thunderbolt 2

Specifika frågor om Nutech
n30
Posts: 582
Joined: 15 Feb 2016, 21:08
Location: Knislinge
Contact:

Re: thunderbolt 2

Post by n30 » 06 Mar 2016, 06:50

stora drevet = 42
lilla drevet = 37

gällande framdäckens lutning (camber setup har jag för mig det heter)... om jag tar tumstock och mäter på bordet där bilen står till ovandelen på fälgen ... hur stor differans bör där vara? jag tycker jag har extrem lutning på mina framdäck får vänta tills tanten vaknat här så jag kan gå ner och mäta

Sponsor

Sponsor
 

User avatar
Mats B
Posts: 5248
Joined: 30 Oct 2009, 21:53
Location: Reftele...Sveriges faktiskta mittpunkt ;)

Re: thunderbolt 2

Post by Mats B » 06 Mar 2016, 11:47

Byter du plats på dreven så får du mer acc & lägre toppfart.
MCD UltimateCarbon K600 TWIN

n30
Posts: 582
Joined: 15 Feb 2016, 21:08
Location: Knislinge
Contact:

Re: thunderbolt 2

Post by n30 » 06 Mar 2016, 11:52

mmm får nog prova de... men får kolla så man inte övervarvar den .... den varvar ut relativt lätt redan nu tycker jag ... :P

n30
Posts: 582
Joined: 15 Feb 2016, 21:08
Location: Knislinge
Contact:

Re: thunderbolt 2

Post by n30 » 06 Mar 2016, 17:23

nu har jag varit ute i snöandet o provat bilen med lilla drevet på motorn och stora drevet till diffen .... och jag säger..... bara..... din SÖTE rackare vilket acc där va i bilen ..... den river loss som inget nu ... frågan är hur man ska göra ...

märker att den driver mer på framhjulen än den gör på bakhjulen .... vilket gör att den blir lite svårstyrd när man accelererar riktigt....

och nu förstår jag vad ni menar med att jetpro pipan har effekten i högre register... man märkte riktigt ordentligt när den kickar in ... :P

n30
Posts: 582
Joined: 15 Feb 2016, 21:08
Location: Knislinge
Contact:

Re: thunderbolt 2

Post by n30 » 08 Mar 2016, 22:01

har kört en del här nu med drevningen på så vis att lilla drevet sitter på motorn och stora på axeln till diffen... antingen får jag nåla om den så den går lite fetare för det känns som den varvar ut så friskt så den börjar gå på ånger eller vad man ska säga... eller så blir de för klen utväxling så den varvar ut för lätt.... får nog prova lite med sätta stora drevet på motorn och lilla drevet på axeln till diffen o se hur den beter sig då ...

n30
Posts: 582
Joined: 15 Feb 2016, 21:08
Location: Knislinge
Contact:

Re: thunderbolt 2

Post by n30 » 14 Mar 2016, 07:22

Alltså den varvar ut åt skogen för lätt med lilla drevet på motorn o den går nog lite för tungt med stora drevet på motorn. Ett mellanting hade nog varit lämpligt. Men frågan är. Var hittar jag drev till denna bil som passar? Stora drevet har 42t o lilla 37t

Skickat från min SM-T805 via Tapatalk

User avatar
Dave
Site Admin
Posts: 11635
Joined: 11 Feb 2010, 21:10
Phone Number: 0706318394
Location: Falköping

Re: thunderbolt 2

Post by Dave » 14 Mar 2016, 08:36

Ett alternativ kan ju vara att byta hjul på den.
Annars rekommenderar jag att köra med högre toppfart.

User avatar
Dave
Site Admin
Posts: 11635
Joined: 11 Feb 2010, 21:10
Phone Number: 0706318394
Location: Falköping

Re: thunderbolt 2

Post by Dave » 14 Mar 2016, 08:36

Ett alternativ kan ju vara att byta hjul på den.
Annars rekommenderar jag att köra med högre toppfart.

n30
Posts: 582
Joined: 15 Feb 2016, 21:08
Location: Knislinge
Contact:

Re: thunderbolt 2

Post by n30 » 14 Mar 2016, 08:41

Toppfarten ökar mycket när ja har de stora drevet på motorn men tycker den går för tungt.

Skickat från min SM-T805 via Tapatalk

n30
Posts: 582
Joined: 15 Feb 2016, 21:08
Location: Knislinge
Contact:

Re: thunderbolt 2

Post by n30 » 14 Mar 2016, 11:26

dave så jag förstår dig rätt med att du hade haft stora drevet på motorn och lilla på axeln till mitt diffen? dvs så den går lite trögare men får en högre toppfart ?


n30
Posts: 582
Joined: 15 Feb 2016, 21:08
Location: Knislinge
Contact:

Re: thunderbolt 2

Post by n30 » 14 Mar 2016, 12:58

Okok... du hade med haft en sån nutech thunderbolt 2... minns/vet du om där ska vara olja eller fett i diffarna?

Skickat från min SM-T805 via Tapatalk

n30
Posts: 582
Joined: 15 Feb 2016, 21:08
Location: Knislinge
Contact:

Re: thunderbolt 2

Post by n30 » 16 Apr 2016, 11:38

Har tryckt i olja i diffarna nu. Men undrar om de inte blev för tjockt i mitt diffen, 30k i mitten.. den låste nästan mitt diffen helt sjuuukt seg att snurra runt... 5k fram o 10k bak.. tycker motorn känns seg o trög nu... känns lite som den boggar ihop när man kastar upp den på riktigt ställ o den får jobba.

Skickat från min SM-T805 via Tapatalk

n30
Posts: 582
Joined: 15 Feb 2016, 21:08
Location: Knislinge
Contact:

Re: thunderbolt 2

Post by n30 » 16 Apr 2016, 11:39

Mestadels av driften kommer bak nu, innan gick all kraft ut fram, nu e det mer bak o en del fram... så den känns lite tröttare..

Skickat från min SM-T805 via Tapatalk

n30
Posts: 582
Joined: 15 Feb 2016, 21:08
Location: Knislinge
Contact:

Re: thunderbolt 2

Post by n30 » 19 Apr 2016, 22:50

Har precis slaktat halva bilen pga mitt diffen låste sig helt sen jag fyllade den med 30k silikon. Folk tipsade om att diffen ska inte vara helt full... så rev den o tömde ut lite... nu när jag skruvade ihop den igen så får jag samma fenomen, tanken är väl inte att skruvarna ska sitta löst då kan dom väl ändå vibrera loss? Nu e jag helt lost o vet inte vad jag ska göra....

Skickat från min SM-T805 via Tapatalk

Post Reply

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 6 guests