Hur är tex en Kyosho Mini-Z Monster bil?
Lite enklare RC-bil till grabben
- J.A racing
Lite enklare RC-bil till grabben
Jo jag letar efter en lite enklare El-bil till grabben, men jag hittar inte det jag letar efter. Och tänkte kolla om ni har nått bra att rekomendera. Det jag söker är, när jag var ung/liten så hade jag en jeep & en buggy. Det som var bra med dom var ju att dom var hållbara och hade hög & låg växel. Detta var i början till mitten av 80-talet kommer inte ihåg märket på dom, men det var såna som såldes i vanliga leksaksaffärer. Det var inte Nikko eller Tamiya men det var nått liknande känt märke då. Det jag söker är nån typ jeep eller buggy som går att ställa topfarten så han hinner med i svängarna, då han bara har ett läge på gasfingret (fullt) samt att den bör funka utomhus också. Det jag testat nu är typ Jula/biltema liknande bilar men det är mest sopor, dessa orkar ju knappt över mattkanten i vardagsrummet. Om man kikar på en så kallad riktigt radiostyrd bil med elektroniskt fart reglage kan man ställa ner gasen på dom tex, är helt lost på elbilar numera. När jag körde elbil sist så hade jag 3-stegs mekaniskt fartreglage som brann på löpandeband.
PORSCHE GT3 RSR "Projektet".
Re: Lite enklare RC-bil till grabben
Kyosho Mini-Z funkar bara inomhus och på släta ytor, men är väl rätt kul. Den är dock bara 2WD så framkomlighet över trösklar och tjocka mattor är inget vidare.
Jag köpte en beggad Tamiya Twindetonator (1:10 monster) till dottern när hon var två. Hon gillar den skarpt men det stora problemet är att alla sändarna är för stora, hon fixar inte att hålla och gasa med samma hand och sen är det ju ingen inomhusbil förstås.
Hanteringsmässigt så funkar 1:24 stridsvagnarna bättre, de är som gjorda för små barnhänder med den enkla kontrollen med bara knappar. Tyvärr funkar de inte utomhus.
Vet inte om du blev något klokare av det
Kanske skulle du testa ett monster i 1:18 - 1:20, det kan vara lagom inomhus och funkar väl hjälpligt utomhus.
Med en vettig radio är det ju inga problem att justera toppfarten.
Jag köpte en beggad Tamiya Twindetonator (1:10 monster) till dottern när hon var två. Hon gillar den skarpt men det stora problemet är att alla sändarna är för stora, hon fixar inte att hålla och gasa med samma hand och sen är det ju ingen inomhusbil förstås.
Hanteringsmässigt så funkar 1:24 stridsvagnarna bättre, de är som gjorda för små barnhänder med den enkla kontrollen med bara knappar. Tyvärr funkar de inte utomhus.
Vet inte om du blev något klokare av det
Kanske skulle du testa ett monster i 1:18 - 1:20, det kan vara lagom inomhus och funkar väl hjälpligt utomhus.
Med en vettig radio är det ju inga problem att justera toppfarten.
Handbyggd Dodge WC52 1:6
Mina ungar har Mini-Z Overland och Monster. Som TEN säger är det inomhusbilar, men dom är riktigt roliga. Overland klarar lite terräng (mattkanter och låga trösklar) men Monster klättrar riktigt bra trots 2wd. Den går att köra i ganska avancerade banor av mattor, kuddar och bokramper. Det går att spärra diffen för bättre drivning.
Annars är nog någon 1:18 ett bättre alternativ. Typ Accociated RC18B el. MT
Mini-Z Overland och Monster

Annars är nog någon 1:18 ett bättre alternativ. Typ Accociated RC18B el. MT
Mini-Z Overland och Monster

HPI Baja 5b SS med OBR/Zenoah 30,5 och Victory ProPipe. Styr med 3PM-2.4G
- J.A racing
Ja mini Z monster var mer ett exempel på en typ lämplig modell. Synd att jag ej kommer ihåg vad det var för märke på min jeep som jag hade, den var riktigt rolig. Den fanns som en grön Willys och som en blå pickup och hade typ bigfoot hjul samt 4wd.
Mini-z:an finns ju även som awd, driver på lite bättre på parketten än dom vanliga =)
LRP har ju lite intressanta alternativ oxå
Den här kanske
http://shop.textalk.se/se/article.php?i ... rt=2289284" onclick="window.open(this.href);return false;
LRP har ju lite intressanta alternativ oxå
Den här kanske
http://shop.textalk.se/se/article.php?i ... rt=2289284" onclick="window.open(this.href);return false;
- Lotus
- Phone Number: 0709998877
Köp nåt lite större. Det blir ju roligare om även grabben vara med och sprätta lite grus i nåt hörn när pappa kör i grustaget! Satsa på en 1:18 eller 1:10 el, då har han ju även lite att växa i, när han blir större är det ju bara att kasta i borstlöst!
- J.A racing
Lotus wrote:Köp nåt lite större. Det blir ju roligare om även grabben vara med och sprätta lite grus i nåt hörn när pappa kör i grustaget! Satsa på en 1:18 eller 1:10 el, då har han ju även lite att växa i, när han blir större är det ju bara att kasta i borstlöst!
Jo det var enbart mini Z monster somjag undrade om, annars lite större vore nog bra vill kunna ha den ute också.
Denna kanske kan vara något! Hint, Hint!!
Bara i med batterier i sändaren och ladda acken som följer med och börja gasa!
viewtopic.php?f=33&t=371
Bara i med batterier i sändaren och ladda acken som följer med och börja gasa!
viewtopic.php?f=33&t=371
1:18 Xray M18 Pro
1:10 Kyosho Spider TF-2 Ford F150 | 1:10 Schumacher Cougar 2 / Storm
1:8 BL Nanda NRT-3 | Robitronic Protos
1:5 FG Porsche GT3 RSR | MCD RR Evo3 Sport m.m.
1:10 Kyosho Spider TF-2 Ford F150 | 1:10 Schumacher Cougar 2 / Storm
1:8 BL Nanda NRT-3 | Robitronic Protos
1:5 FG Porsche GT3 RSR | MCD RR Evo3 Sport m.m.
- Lotus
- Phone Number: 0709998877
Ok, fattade inte att du ville ha en renodlad innebil. Sorry.. 
- J.A racing
Va nej jag vill ha en utebil som går att ha inne.Lotus wrote:Ok, fattade inte att du ville ha en renodlad innebil. Sorry..
Har du kollat nåt på Thunder Tiger AT-10 ES RacingTruck? Thunder Tiger brukar ju göra bra grejer och jag vet en på jobbet som köpte två till sina söner. Går hur bra som helst.
Letar Baja 5B
- MrKnopfler
- Phone Number: 0705919847
Den här funkar ute på grus å asfalt. Men i gräs är det stopp.

"A car is just fast enough when you stand in front
of it in the morning and are afraid to unlock it."
-Walter Röhrl
of it in the morning and are afraid to unlock it."
-Walter Röhrl
Tozze wrote:Denna kanske kan vara något! Hint, Hint!!![]()
Bara i med batterier i sändaren och ladda acken som följer med och börja gasa!![]()
viewtopic.php?f=33&t=371
Denna verkar ju faktiskt klockren (om du frågar mig).
MCD UltimateCarbon K600 TWIN