spektrum båt mottagare
spektrum båt mottagare
vad skilljer en båt mottagare från en bil mottagare ?
är den vattentät ?
är den vattentät ?
- sideburn80
Re: spektrum båt mottagare
Om den är helt vatten-tät vet jag inte, men den ska tåla lite fukt vad jag har förstått.jebogren wrote:vad skilljer en båt mottagare från en bil mottagare ?
är den vattentät ?
Sen berättade Micke att mottagningen inte är lika känslig för komma i radio-skugga.
Sen har jag läst att reflektionerna från vattnet stör radio-vågorna, men det kanske är typ samma sak?
Testade med bil mottagaren till min båt och båten ballade ur ute på sjön, det gör jag inte igen
då blir att skaffa sig en riktig båt mottagare hade planer på att bara slänga i en bil mottagare i den
- sideburn80
Är nog säkrast det. Glömde skriva, det stod oxå att spectrum har haft problem tidigare med mottagare i båt, men att mottagaren MR3000 ska vara lösningen på det problemet, fick en sådan till min båt men min radio går inte att binda till den, radion är ett år och redan för gammal...jebogren wrote:då blir att skaffa sig en riktig båt mottagare hade planer på att bara slänga i en bil mottagare i den
låter ju väldigt konstigt att den inte funkar har kollat på spektrums mr200 mottagare 2 kanals ska funka att binda med alla sändare verkar billig ocksåsideburn80 wrote:Är nog säkrast det. Glömde skriva, det stod oxå att spectrum har haft problem tidigare med mottagare i båt, men att mottagaren MR3000 ska vara lösningen på det problemet, fick en sådan till min båt men min radio går inte att binda till den, radion är ett år och redan för gammal...jebogren wrote:då blir att skaffa sig en riktig båt mottagare hade planer på att bara slänga i en bil mottagare i den
finns det inte kompletta båt sändare med mottagare ?
så som det verkar så är min spektrum sändare också för gammal för att funka med båt mottagare
så som det verkar så är min spektrum sändare också för gammal för att funka med båt mottagare
- sideburn80
Kollade i min bok för radion när det inte gick att binda, då visade det sig att så var fallet, inga marina mottagare iaf inte 3000 modellen. Men köper man en DX3s idag så ska den vara uppgraderad och funka.jebogren wrote:låter ju väldigt konstigt att den inte funkar har kollat på spektrums mr200 mottagare 2 kanals ska funka att binda med alla sändare verkar billig ocksåsideburn80 wrote:Är nog säkrast det. Glömde skriva, det stod oxå att spectrum har haft problem tidigare med mottagare i båt, men att mottagaren MR3000 ska vara lösningen på det problemet, fick en sådan till min båt men min radio går inte att binda till den, radion är ett år och redan för gammal...jebogren wrote:då blir att skaffa sig en riktig båt mottagare hade planer på att bara slänga i en bil mottagare i den
Just MR200 kommer jag inte ihåg, måste kollas upp.. Vilken tur att du nämnde den, nu är det bara att hoppas.
- sideburn80
Inte en aning..jebogren wrote:finns det inte kompletta båt sändare med mottagare ?
Nej, vilken osis...
- Lotus
- Phone Number: 0709998877
De äldre Spektrum tex. DX3S kan bara hantera DSM. De nya mottagarna har DSM2 teknik.
Däremot fungerar det åt andra hållet, en DSM2 radio fungerar med DSM mottagare. Den nya billiga DX3E klarar båda teknikerna, så den kan ju vara ett alternativ för dig.
Däremot fungerar det åt andra hållet, en DSM2 radio fungerar med DSM mottagare. Den nya billiga DX3E klarar båda teknikerna, så den kan ju vara ett alternativ för dig.