Page 2 of 3

Re: hjälp...

Posted: 13 Nov 2015, 20:25
by Dave
ers wrote:Ja, 2.0 har samma diff som SS, det har min iaf Image


Skickat via Tapatalk
Köpte du den ny?

Re: hjälp...

Posted: 13 Nov 2015, 21:01
by ers
Nä, men den var köpt ny i våras av förra ägarn. Helt orginal när jag köpte den.


Skickat via Tapatalk

Re: hjälp...

Posted: 13 Nov 2015, 21:07
by Dave
ers wrote:Nä, men den var köpt ny i våras av förra ägarn. Helt orginal när jag köpte den.


Skickat via Tapatalk
:thumbsup:

Re: hjälp...

Posted: 13 Nov 2015, 21:25
by Mats B
Då var det bekräftat :thumbsup:

Anledningarna till att köpa SS krymper..

2.0 bilarna känns mer & mer prisvärda :clap2:

Re: hjälp...

Posted: 13 Nov 2015, 21:35
by ers
Nja, det är en speciell känsla att bygga sin bil. Nästen roligare än att köra, bara nästan


Skickat via Tapatalk

Re: hjälp...

Posted: 13 Nov 2015, 21:57
by Dave
Mats B wrote:Då var det bekräftat :thumbsup:

Anledningarna till att köpa SS krymper..

2.0 bilarna känns mer & mer prisvärda :clap2:
Skulle säga precis tvärtom!
:lol2:

SS har ju trots allt en 26cc motor och betydligt rejälare drivlina....
Dessutom verkar 2.0 dyrare?
Hur blir dom mer prisvärda?

HPI skriver ju inget om att det sitter en aludiff i 2.0 eller 2.0 RTR, men i SS är den med i specen.... :hmm:
Vad är skillnaden på 2.0 RTR och 2.0 isåfall?
Båda är ju RTR med 23cc motorer och samma spec. för övrigt?
Den ena ha fuskbox, men mer då?

Re: hjälp...

Posted: 14 Nov 2015, 10:41
by Mats B
Alla 2.0 är ju RTR , alla levereras ju med radioutrustning mm

Re: hjälp...

Posted: 14 Nov 2015, 13:50
by ers
Finns väl bara 2.0 och SS idag där 2.0 är RTR och SS är byggsats med 26cc och bara styrservo ingår.

Övrigt är de väl samma?


Skickat via Tapatalk

Re: hjälp...

Posted: 14 Nov 2015, 14:58
by Dave
Det finns ju 3 olika 5B med bensinmotor...
2.0 RTR, RTR och SS.
Den enda skillnaden jag hittar på 2.0 är att det sitter en d-box i den.... :hmm:

RTR Baja 5B 2.0
Image

Baja 5B SS
Image

Baja 5B RTR
Image

Re: hjälp...

Posted: 14 Nov 2015, 16:21
by Mats B
Det jag menar med att 2.0 är mer prisvärd nu än tidigare då den har nästan samma spec som en SS nu (med vissa undantag)

Alla de tidigare RTR bajorna har ju varit klenare tilltagna & inte lika prisvärda som nu.

& att dessutom säga att SS är billigare är ju direkt ljug , 2.0 kostar nu 9845:- hos maffian & är då komplett.

Medans SS modellen måste kompletteras med sedvanlig radioutrustning & all elektronik ( utan styrservot) & kostar 9995:-

Visst en komplett SS är en bättre bil men 2.0 har kommit betydligt närmre & är en stark instegsmodell för en som är helt grön på LS & det är inte alla som tycker att det bästa som finns är att skruva med bilen ( vilket du borde veta ).

& en helt "stock" 2.0 kommer ju hålla otroligt bra för många roliga timmars körning..

Re: hjälp...

Posted: 14 Nov 2015, 17:12
by Dave
Mats B wrote:Det jag menar med att 2.0 är mer prisvärd nu än tidigare då den har nästan samma spec som en SS nu (med vissa undantag)

Alla de tidigare RTR bajorna har ju varit klenare tilltagna & inte lika prisvärda som nu.

& att dessutom säga att SS är billigare är ju direkt ljug , 2.0 kostar nu 9845:- hos maffian & är då komplett.

Medans SS modellen måste kompletteras med sedvanlig radioutrustning & all elektronik ( utan styrservot) & kostar 9995:-

Visst en komplett SS är en bättre bil men 2.0 har kommit betydligt närmre & är en stark instegsmodell för en som är helt grön på LS & det är inte alla som tycker att det bästa som finns är att skruva med bilen ( vilket du borde veta ).

& en helt "stock" 2.0 kommer ju hålla otroligt bra för många roliga timmars körning..
Japp.
Om det nu sitter en aluminiumdiff i 2.0 är det ett steg åt rätt håll.
Jag tänkte nog mer på HPI's riktpriser på dessa modeller där 2.0 RTR är dyrare än SS, men skit samma.
En SS blir lite dyrare än 2.0, men prisskillnaden är långt ifrån vad de betydligt bättre delarna kostar.
Därav mitt råd att sikta på en SS, precis för att slippa skruva i onödan.
Jag vet mer än väl att folk som tvingas skruva mycket i början av sitt LS-liv kan tröttna och lägga ner istället, men tack för attityden Mats....

Re: hjälp...

Posted: 14 Nov 2015, 17:47
by Mats B
Har ingen attityd david utan syftade på att du skruvar bilar åt andra & det ser jag inte som en attityd utan ren fakta.
Vissa tycker inte om att skruva medans andra stormtrivs med det.
Ursäkta om min mening misstolkades negativt det var inte menat så.

Re: hjälp...

Posted: 14 Nov 2015, 20:53
by nalle_8009
Oj... tack för alla tips!
Har haft fullt upp idag med att köra in motor på min nya baja 2.0 :clap2:
Jajemen de blev en sån... köpte av hobby fabriken i Nacka/stockholm, han va den ända som hade nått hemma.

Vill ha ss först men den hade han precis sålt, men ångrar inte att jag tog 2.0

Va även inne på ddm å beställde 990 förgasaren å 30,5 cc kittet och pipa nu.
Inte för att jag tyckte den gick dåligt, men mest för att man e gammal moppe trimmare haha

Känns mycket rejäl å SHIT VA KUUL DE EE!!

Inte kört på över 15 år :)

åå frågar gumman så kosta den 4500 ;-)

Re: hjälp...

Posted: 14 Nov 2015, 21:03
by nalle_8009
känslan att packa upp ny leksaker i stora kartonger ee ju fantastisk haha

Sett på forumet att många verkar hålla till söder ut i landet.
Har vi nå stockholms gäng som brukar hänga å köra?

Re: hjälp...

Posted: 15 Nov 2015, 10:30
by huginen
Det e nog lite inaktivitet som råder på sthlm's gänget inklusive mig själv, jag tror inaktiviteten började när vi förlorade stället i Danderyd där vi körde


Vars i sthlm bor du?

Skickat från min SM-G920F via Tapatalk