Perkaan's Kraken

Alla Offroad-projekt
Post Reply
User avatar
Perkaan
Posts: 8
Joined: 22 Dec 2019, 09:43

Perkaan's Kraken

Post by Perkaan » 21 Mar 2020, 15:14

Hello everybody! :rock2:
Lite info och bakgrund och vad som har hänt.
Då bilen är i princip klar nu, så får jag försöka komma ihåg det som har gjorts (Lång text varning) :lol2:

Tänkte köra en liten tård med min bil och vad som görs på den!
Det kommer nog inte bli dom bästa bilderna, kanske inte dom korrekta uttalen på delar eller dylik då jag är fortfarande väldigt görn på området! ;)

Intresset har inte funnit så jättelänge, fick tag i min första Large scale December 2019 och det var en HPI Baja 5B från Dave.
Redan första gången jag fick se bilen var det som att en helt ny värld öppnades!
Med det sagt så fanns det ingen återvändo... Det blev en till bil snart där efter för att få tag på lite reservdelar.. Så jag köpte mig en HPI Baja 5T.
Så helt plötsligt hade man två bilar att leka med (Sambon tog över min 5B)
Allt gick bra och vi kunde köra och leka på ett sätt som när man var en liten kille och tyckte att det var jätteskoj med radiostyrt!
Men jag hade alltid ett öga för just Kraken, det var något med den som såg så rått och brutalt ut med den! En sådan måste jag ha!
Fick möjligheten att köpa en och det gjorde jag! Så ja, nu står jag här med 3 bilar :lol2:

Men bilen (Kraken) såg inte ut så som jag ville. Så snabbt började vi (jag och min sambo) att kolla efter hur man skulle kunna göra den mer till våran stil.
Efter en del funderingar kom vi på att man måste väl kunna använda dekorplast? Det fungerar ju i princip som foliering.
Drog till närmsta Bauhaus för att kika på olika dekorplaster. Hittade de färgerna vi ville ha på den. Hade tänkt att det skulle bli DeadPool tema på den (Rött och svart)
Så det köptes och for hem för att börja montera plasten. Lyckligt lottad som man är så har man en sambo med tålamod (Vilket jag inte har alls) så hon löste allt som hade med att montera plast att göra!
Det funkar hur bra som helst att montera det på originalplasten om någon är intresserad utav att använda det.

Men så blev det inte, utan jag bestämde mig för att det blir Kraken tema på bilen med lite bläckfiskar och loggor från Kraken.

Före bild
Image
Image
Image

Bild under foliering
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image

Efter bild
Image
Image
Image
Image


Allt detta är just nu bara kosmetiska grejer, men ska försöka uppdatera så mycket jag kan när jag gör något.
Har även införskaffat en 3D Skrivare för att kunna tillverka lite roliga grejer till bilen!

VStack till luftfilter (Ännu inte testad och behöver finslipning)

Image
Image

Lock till radiolåda med on/off switch + Lampa

Test 1
Image
Image

Test 2
Image
Image
Image


Lock med motiv
Image


Sorry för lång post :crazy: Har säkert glömt hur mycket som helst. Ville mest komma igång med en tråd! :happy:
HPI Baja 5T/TeamChase
HPI Baja 5T/Kraken
HPI Baja 5T/Kraken
Traxxas Xmaxx 8s
Losi 5ive T 2.0

Sponsor

Sponsor
 

User avatar
Emanuel21
Sponsor
Posts: 330
Joined: 14 May 2016, 20:32
Phone Number: 0706663943

Re: Perkaan's Kraken

Post by Emanuel21 » 21 Mar 2020, 17:57

Välkommen till galenskapen.

Det är är nog den brutalaste Bajan om jag måste välja :)

Do k har du postat i Onroad men admin kan säkert flytta till offroad :D
MCD RR5 XL ULTIMATE TEAM EDITION.
MCD XR5 MAX PRO
FG GT 2017

User avatar
tesla
Posts: 959
Joined: 23 Jul 2015, 22:54
Location: Västervik

Re: Perkaan's Kraken

Post by tesla » 21 Mar 2020, 19:23

Snygga färger!

Skickat från min SM-G960F via Tapatalk

MCD RR5-E Petrol KILLER 2.0 !
MCD RR5 2wd
Drakhammarn!
Pocket Losin
+ En massa annan "Mini RC", B.la Arrma Nero Bigrock, Mugen 1/8 truggy o buggy, Traxxas summit, Slash 4x4, Xray buggy, + några till!

User avatar
Perkaan
Posts: 8
Joined: 22 Dec 2019, 09:43

Re: Perkaan's Kraken

Post by Perkaan » 21 Mar 2020, 21:27

Emanuel21 wrote:
21 Mar 2020, 17:57
Välkommen till galenskapen.

Det är är nog den brutalaste Bajan om jag måste välja :)

Do k har du postat i Onroad men admin kan säkert flytta till offroad :D
Oj jäklar! Det missade jag att fanns två olika!
Hoppas någon vänlig själ kan fixa det :)
HPI Baja 5T/TeamChase
HPI Baja 5T/Kraken
HPI Baja 5T/Kraken
Traxxas Xmaxx 8s
Losi 5ive T 2.0

User avatar
Dave
Site Admin
Posts: 11635
Joined: 11 Feb 2010, 21:10
Phone Number: 0706318394
Location: Falköping

Re: Perkaan's Kraken

Post by Dave » 22 Mar 2020, 21:43

Kul!
Alltid trevligt med projekttrådar!
Flyttade tråden btw.
Ett tips för bilderna är att ladda upp dem på forumet direkt i inläggen istället för att länka in dem.
Det funkar fint så länge länkarna funkar och bilderna ligger kvar, men det finns många gamla jättebra trådar där länkarna är borta tyvärr.
:thumbsup:

User avatar
Perkaan
Posts: 8
Joined: 22 Dec 2019, 09:43

Re: Perkaan's Kraken

Post by Perkaan » 23 Mar 2020, 19:36

Dave wrote:
22 Mar 2020, 21:43
Kul!
Alltid trevligt med projekttrådar!
Flyttade tråden btw.
Ett tips för bilderna är att ladda upp dem på forumet direkt i inläggen istället för att länka in dem.
Det funkar fint så länge länkarna funkar och bilderna ligger kvar, men det finns många gamla jättebra trådar där länkarna är borta tyvärr.
:thumbsup:
Tack Dave!
Jag tänkte jag laddar upp på en säker källa som jag inte tror ska läggas ner och har funnits i många år! Men man vet aldrig, så ska tänka på det tills nästa gång :rock:
HPI Baja 5T/TeamChase
HPI Baja 5T/Kraken
HPI Baja 5T/Kraken
Traxxas Xmaxx 8s
Losi 5ive T 2.0

Post Reply

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 23 guests