Dave's SlideFinder ☆SX5☆ WE.
Re: Dave's Sidewinder ☆SX5☆
Haha.. har också golvbrunn i mekrummet, grejor vill gärna studsa däråt
Super fina saker som du får dit nu, hur damm/sand känsliga är kulorna? vill ju alltid leta sig in lite i damaskerna på nått sätt..
Super fina saker som du får dit nu, hur damm/sand känsliga är kulorna? vill ju alltid leta sig in lite i damaskerna på nått sätt..
Maverick blackout MT L 29cc DTE
Hpi baja 5T kraken 32cc
Hpi baja 5T 30.5cc X2e
30°n DBN buggy 29cc
Hpi baja 5T kraken 32cc
Hpi baja 5T 30.5cc X2e
30°n DBN buggy 29cc
- Dave
- Site Admin
- Posts: 11643
- Joined: 11 Feb 2010, 21:10
- Phone Number: 0706318394
- Location: Falköping
Re: Dave's Sidewinder ☆SX5☆
Damaskerna är lika viktiga som luftfiltret numera.
2:
Nästan iaf....balldriven överlever nog lite grus, men det lär göra en helt annan skada på dessa prylar jämfört med traditionella varianter.
2:
Nästan iaf....balldriven överlever nog lite grus, men det lär göra en helt annan skada på dessa prylar jämfört med traditionella varianter.
- Dave
- Site Admin
- Posts: 11643
- Joined: 11 Feb 2010, 21:10
- Phone Number: 0706318394
- Location: Falköping
Re: Dave's Sidewinder ☆SX5☆
Hehe....ja det blev en liten facelift...
Har även fått dit en TR servoräddare och IRP's turnbuckles.... ikväll.
Har även fått dit en TR servoräddare och IRP's turnbuckles.... ikväll.
- Dave
- Site Admin
- Posts: 11643
- Joined: 11 Feb 2010, 21:10
- Phone Number: 0706318394
- Location: Falköping
Re: Dave's Sidewinder ☆SX5☆
Provkört ikväll och prylarn lirar fint!
Damaskerna verkar sitta kvar, och styrningen lirar!
Kopplingen verkar funka bra med standardjusteringen också!
Ska bli intressant att se hur den beter sig på tävling när det frestar grejerna lite hårdare!
Damaskerna verkar sitta kvar, och styrningen lirar!
Kopplingen verkar funka bra med standardjusteringen också!
Ska bli intressant att se hur den beter sig på tävling när det frestar grejerna lite hårdare!
- Dave
- Site Admin
- Posts: 11643
- Joined: 11 Feb 2010, 21:10
- Phone Number: 0706318394
- Location: Falköping
Re: Dave's Sidewinder ☆SX5☆
Så var finalen i cupen avklarad och nu fick prylarna verkligen bekänna färg!
Två gånger slog buren av slankopplingen på stötdämparen VB.
Asjobbigt att fylla om och lufta dessa i fält!
Dessutom släppte de inre drivaxeldamaskerna på båda sidorna under dagen!
Också bökigt att pilla med!
Trots att kopparna var fulla med grus fanns ingen tendens till slitage eller påverkan alls av det!
Kvalitet!
Märktes extremt tydligt att konkurrensen var en helt annan nu i sista deltävlingen!
Har aldrig varit tvungen att verkligen plåga bygget till gränsen innan, men nu blev det en helt annan körning, och med detta också många timmars mekande!
En stor del av att jag lyckades lirka hem alla heaten även i finalen är utan tvekan Viper däcken.
Ju sämre underlaget är, desto bättre bettar dom!
På den blöta mattan hade jag samma grepp som med slicks på torr asfalt!
Tendensen blev snarare att den understyrde hejdlöst istället för att bli en hysterisk ballerina med piruetter hela tiden!
Jag gillar ju att köra överstyrt och trög diff, där jag balanserar stället med gaspådraget, men det kan man bara glömma med Vipers.
Den skjuter på rakt fram!
Med cupen i backspegeln och samtliga 6 pokaler från deltävlingarna är det bara att konstatera att det inte bara handlar om spakföringen.
Nu stod Kraketen för en vinst, men helt klart är att dessa båda varit fantastiska verktyg för att lyckas.
Nånting säger mig att det är min skalp som är målet nästa säsong....och med detta också ett antal vinterprojekt som kommer att bli rejält besvärligt motstånd.
Det är bara positivt!
Då måste jag skärpa till mig!
Två gånger slog buren av slankopplingen på stötdämparen VB.
Asjobbigt att fylla om och lufta dessa i fält!
Dessutom släppte de inre drivaxeldamaskerna på båda sidorna under dagen!
Också bökigt att pilla med!
Trots att kopparna var fulla med grus fanns ingen tendens till slitage eller påverkan alls av det!
Kvalitet!
Märktes extremt tydligt att konkurrensen var en helt annan nu i sista deltävlingen!
Har aldrig varit tvungen att verkligen plåga bygget till gränsen innan, men nu blev det en helt annan körning, och med detta också många timmars mekande!
En stor del av att jag lyckades lirka hem alla heaten även i finalen är utan tvekan Viper däcken.
Ju sämre underlaget är, desto bättre bettar dom!
På den blöta mattan hade jag samma grepp som med slicks på torr asfalt!
Tendensen blev snarare att den understyrde hejdlöst istället för att bli en hysterisk ballerina med piruetter hela tiden!
Jag gillar ju att köra överstyrt och trög diff, där jag balanserar stället med gaspådraget, men det kan man bara glömma med Vipers.
Den skjuter på rakt fram!
Med cupen i backspegeln och samtliga 6 pokaler från deltävlingarna är det bara att konstatera att det inte bara handlar om spakföringen.
Nu stod Kraketen för en vinst, men helt klart är att dessa båda varit fantastiska verktyg för att lyckas.
Nånting säger mig att det är min skalp som är målet nästa säsong....och med detta också ett antal vinterprojekt som kommer att bli rejält besvärligt motstånd.
Det är bara positivt!
Då måste jag skärpa till mig!
Re: Dave's Sidewinder ☆SX5☆
Vem vill ha din skalp? Den är juh hårlös.. Bitvis... [FACE WITH TEARS OF JOY] [FACE WITH TEARS OF JOY]
Skickat från min D6503 via Tapatalk
Skickat från min D6503 via Tapatalk
- Dave
- Site Admin
- Posts: 11643
- Joined: 11 Feb 2010, 21:10
- Phone Number: 0706318394
- Location: Falköping
Re: Dave's Sidewinder ☆SX5☆
Haha!Robban wrote:Vem vill ha din skalp? Den är juh hårlös.. Bitvis... [FACE WITH TEARS OF JOY][FACE WITH TEARS OF JOY]
Skickat från min D6503 via Tapatalk
Trodde inte du nådde så högt att du sett det.....ärthjärna.
När ska du köpa LS igen då?
Re: Dave's Sidewinder ☆SX5☆
Det blir nog ingen mer.
Skickat från min D6503 via Tapatalk
Skickat från min D6503 via Tapatalk
- Dave
- Site Admin
- Posts: 11643
- Joined: 11 Feb 2010, 21:10
- Phone Number: 0706318394
- Location: Falköping
Re: Dave's Sidewinder ☆SX5☆
Har inte ens tittat på den här sedan senaste körningen 10/10....
Less som fan på att 5SC damaskerna på utgående diffkoppar krängde av hela tiden bestämde jag mig för att se om gråa hostile går på istället.
För att enklast förklara hur besvärligt det blev, är det fullt jämförbart med att knöla ett nytt Hostile MXT genom venturit på en 990....
Alltså, ganska jobbigt.
Nu sitter dom där, och om dom släpper lika lätt igen, ska jag svära högt och hötta med näven!
Länge!
Vände rezzarna och bytte avgaspackning också.
Kanske blir det en rengöring också.
Jag tömde ju två fulla IRC Bigbores olja över hela bakvagnen under finalen i cupen....och det är ingen som gjort det åt mig än....
Less som fan på att 5SC damaskerna på utgående diffkoppar krängde av hela tiden bestämde jag mig för att se om gråa hostile går på istället.
För att enklast förklara hur besvärligt det blev, är det fullt jämförbart med att knöla ett nytt Hostile MXT genom venturit på en 990....
Alltså, ganska jobbigt.
Nu sitter dom där, och om dom släpper lika lätt igen, ska jag svära högt och hötta med näven!
Länge!
Vände rezzarna och bytte avgaspackning också.
Kanske blir det en rengöring också.
Jag tömde ju två fulla IRC Bigbores olja över hela bakvagnen under finalen i cupen....och det är ingen som gjort det åt mig än....
- Dave
- Site Admin
- Posts: 11643
- Joined: 11 Feb 2010, 21:10
- Phone Number: 0706318394
- Location: Falköping
Re: Dave's Sidewinder ☆SX5☆
Slutbash på Nosringen i Valdemarsvik idag!
Har hela säsongen kört med TR servoräddare utan problem.
Lyckades räta ut den redan första varvet på banan idag!
Gick ju hjälpligt att ta sig runt ändå, men till slut kände jag bara att det inte fanns nåt alternativ, utan att det bara var att bita i det sura äpplet och byta.
Det är ju en hel del pyssel och det blev stor skillnad med en ny fjäder monterad.
Första varvet med den nya fjädern monterad, rätade jag ut den också!
Lyckades dessutom skrota pipan, knäcka en nedre länkarm fram och knäcka lexanpanelerna på Kraken buren.
Buren höll, men idag fick den stryk på riktigt.....
Banan i Valdemarsvik bjuder på väldigt tekniska partier och snäva böjar, och där passade SX5'an "som en stol i en säck"
Den är definitivt inte byggd för denna typ av bana, men utmaningen att bryta runt den på Nosringen fick mig att fundera på hur jag ska få den snabbare i tekniska partier.....där blir väl en del att pilla med i vinter....
Nu ska bilen plockas ner och gås igenom, och jag ska testa en idé jag fick idag med en "quick-release" på servoräddaren.
Fjädern ska kunna bytas på 3 minuter!
Har hela säsongen kört med TR servoräddare utan problem.
Lyckades räta ut den redan första varvet på banan idag!
Gick ju hjälpligt att ta sig runt ändå, men till slut kände jag bara att det inte fanns nåt alternativ, utan att det bara var att bita i det sura äpplet och byta.
Det är ju en hel del pyssel och det blev stor skillnad med en ny fjäder monterad.
Första varvet med den nya fjädern monterad, rätade jag ut den också!
Lyckades dessutom skrota pipan, knäcka en nedre länkarm fram och knäcka lexanpanelerna på Kraken buren.
Buren höll, men idag fick den stryk på riktigt.....
Banan i Valdemarsvik bjuder på väldigt tekniska partier och snäva böjar, och där passade SX5'an "som en stol i en säck"
Den är definitivt inte byggd för denna typ av bana, men utmaningen att bryta runt den på Nosringen fick mig att fundera på hur jag ska få den snabbare i tekniska partier.....där blir väl en del att pilla med i vinter....
Nu ska bilen plockas ner och gås igenom, och jag ska testa en idé jag fick idag med en "quick-release" på servoräddaren.
Fjädern ska kunna bytas på 3 minuter!
Re: Dave's Sidewinder ☆SX5☆
Hur kör du egentligen människa?
Losi 71cc Rcmax
Skopod 62cc Kraken vekta 5
Outlaw hybrid 32cc
Losi 5b
HPi baja
Skopod 62cc Kraken vekta 5
Outlaw hybrid 32cc
Losi 5b
HPi baja
Who is online
Users browsing this forum: No registered users and 41 guests