Dave's Losi 5ive-T 46cc
Re: Dave's Losi 5ive-T 46cc
Bara prova fram tills hitta bra drevet.
Min Losi med rcmax som har 56/22 och finns inget annat drevet pga blackbone har sluta göra drevet.
Min Losi med rcmax som har 56/22 och finns inget annat drevet pga blackbone har sluta göra drevet.
- Dave
- Site Admin
- Posts: 11644
- Joined: 11 Feb 2010, 21:10
- Phone Number: 0706318394
- Location: Falköping
Re: Dave's Losi 5ive-T 46cc
Jag hade tänkt köra 29/58 men nu blir det nog 31/58 istället....
Re: Dave's Losi 5ive-T 46cc
Dave wrote:En jämförelse med motorn portad, men utan varken filter eller burk.
Registret är ett helt annat med pipan, och frågan är nu bara vilken drevning man kan köra....
Skulle man inte vilja ha lite mer toppvarv från pipan? botten verkar ju finnas ändå lite bredare register och lägre drevning borde väl också spara grejorna lite. Eller tänker jag helt galet nu ?
Maverick blackout MT L 29cc DTE
Hpi baja 5T kraken 32cc
Hpi baja 5T 30.5cc X2e
30°n DBN buggy 29cc
Hpi baja 5T kraken 32cc
Hpi baja 5T 30.5cc X2e
30°n DBN buggy 29cc
- Dave
- Site Admin
- Posts: 11644
- Joined: 11 Feb 2010, 21:10
- Phone Number: 0706318394
- Location: Falköping
Re: Dave's Losi 5ive-T 46cc
Jag trodde nog att det skulle varva lika mycket som innan, men den stendör efter 12000rpm.
Nu kommer pipan att bli någon cm kortare av alla skarvar som kommer att krävas för att knöla ner den i Losin, men jag håller med om att 15000 hade varit trevligt....
Nu kommer pipan att bli någon cm kortare av alla skarvar som kommer att krävas för att knöla ner den i Losin, men jag håller med om att 15000 hade varit trevligt....
- Rallyfinnen
- Posts: 4003
- Joined: 01 Nov 2009, 22:45
- Location: Sollebrunn
Re: Dave's Losi 5ive-T 46cc
Grattis att du äntligen fått den bänkad!
En fundering: den röda kurvan är alltså oportad med pipa, och den blå portad utan pipa? Du får väl vara lite mer pedagogisk i dina inlägg?
Tycker nog du kunde korta ner pipan ganska mycket, så toppen hamnar uppåt 15k.
En fundering: den röda kurvan är alltså oportad med pipa, och den blå portad utan pipa? Du får väl vara lite mer pedagogisk i dina inlägg?
Tycker nog du kunde korta ner pipan ganska mycket, så toppen hamnar uppåt 15k.
- Dave
- Site Admin
- Posts: 11644
- Joined: 11 Feb 2010, 21:10
- Phone Number: 0706318394
- Location: Falköping
Re: Dave's Losi 5ive-T 46cc
Nja, de röda är portad med pipa, de blå är bara portad utan burk eller nåt...Rallyfinnen wrote:Grattis att du äntligen fått den bänkad!
En fundering: den röda kurvan är alltså oportad med pipa, och den blå portad utan pipa? Du får väl vara lite mer pedagogisk i dina inlägg?
Tycker nog du kunde korta ner pipan ganska mycket, så toppen hamnar uppåt 15k.
Ja, den skulle nog må bra av att varva lite lite mer....
- Dave
- Site Admin
- Posts: 11644
- Joined: 11 Feb 2010, 21:10
- Phone Number: 0706318394
- Location: Falköping
Re: Dave's Losi 5ive-T 46cc
När jag kontrollmätte headern och pipan insåg jag att pipan blev 50mm för lång!
Nu är det kapat och ny bänkning sker så snart det går!
Nu är det kapat och ny bänkning sker så snart det går!
- Rallyfinnen
- Posts: 4003
- Joined: 01 Nov 2009, 22:45
- Location: Sollebrunn
- Dave
- Site Admin
- Posts: 11644
- Joined: 11 Feb 2010, 21:10
- Phone Number: 0706318394
- Location: Falköping
Re: Dave's Losi 5ive-T 46cc
Bänkad igen.
Inomhus denna gången!
Grön graf är medelvärdet på resultatet häromdagen.
Svart är medel på pipan med rätt längd.
Den blå kurvan är en 320 jag portade åt Bikerbuz, som numera Pastorn har i sin Losi Hybrid.
När temperaturen i pipan blev rätt, hade jag ett par svep som passerade 7hp också.....men jag tror återigen att det är kopplingen som bråkar med mig.
Såg ju annars helt ok ut med 7,1hp och 4 Nm vid 12200rpm!
Man ser tydligt skillnaden mot den kortade pipan.
Nästan lika stark som innan där den vände ner igen, men nu fortsätter den att dra ytterligare nästan 2000rpm.
Frågan är om man ska våga kapa mer i den......
Inomhus denna gången!
Grön graf är medelvärdet på resultatet häromdagen.
Svart är medel på pipan med rätt längd.
Den blå kurvan är en 320 jag portade åt Bikerbuz, som numera Pastorn har i sin Losi Hybrid.
När temperaturen i pipan blev rätt, hade jag ett par svep som passerade 7hp också.....men jag tror återigen att det är kopplingen som bråkar med mig.
Såg ju annars helt ok ut med 7,1hp och 4 Nm vid 12200rpm!
Man ser tydligt skillnaden mot den kortade pipan.
Nästan lika stark som innan där den vände ner igen, men nu fortsätter den att dra ytterligare nästan 2000rpm.
Frågan är om man ska våga kapa mer i den......
Re: Dave's Losi 5ive-T 46cc
GrymtDave wrote:Bänkad igen.
Inomhus denna gången!
Grön graf är medelvärdet på resultatet häromdagen.
Svart är medel på pipan med rätt längd.
Den blå kurvan är en 320 jag portade åt Bikerbuz, som numera Pastorn har i sin Losi Hybrid.
När temperaturen i pipan blev rätt, hade jag ett par svep som passerade 7hp också.....men jag tror återigen att det är kopplingen som bråkar med mig.
Såg ju annars helt ok ut med 7,1hp och 4 Nm vid 12200rpm!
Man ser tydligt skillnaden mot den kortade pipan.
Nästan lika stark som innan där den vände ner igen, men nu fortsätter den att dra ytterligare nästan 2000rpm.
Frågan är om man ska våga kapa mer i den......
Re: Dave's Losi 5ive-T 46cc
Kapa! Fegis!
Skickat från min D5803 via Tapatalk
Skickat från min D5803 via Tapatalk
Re: Dave's Losi 5ive-T 46cc
Kapa den!
Den går att svettsa dit igen om det inte blir bättre
Den går att svettsa dit igen om det inte blir bättre
- Rallyfinnen
- Posts: 4003
- Joined: 01 Nov 2009, 22:45
- Location: Sollebrunn
Re: Dave's Losi 5ive-T 46cc
Tycker också du ska testa med kortare pipa! Du verkar ju ändå ha mer moment i botten än kopplingen klarar av.
Funkar det så har du dessutom mindre pipa att klämma in i det begränsade utrymmet.
Funkar det så har du dessutom mindre pipa att klämma in i det begränsade utrymmet.
- Dave
- Site Admin
- Posts: 11644
- Joined: 11 Feb 2010, 21:10
- Phone Number: 0706318394
- Location: Falköping
Re: Dave's Losi 5ive-T 46cc
Ja, jag vet ju bara att pipan också kommer att bli nån cm kortare med alla kapningar för att knöla in den i Losin....
Men ok!
Jag kapar fanskapet!
Men ok!
Jag kapar fanskapet!
- Dave
- Site Admin
- Posts: 11644
- Joined: 11 Feb 2010, 21:10
- Phone Number: 0706318394
- Location: Falköping
Re: Dave's Losi 5ive-T 46cc
Ja, jag vet ju bara att pipan också kommer att bli nån cm kortare med alla kapningar för att knöla in den i Losin....
Men ok!
Jag kapar fanskapet!
Men ok!
Jag kapar fanskapet!
Who is online
Users browsing this forum: No registered users and 55 guests