MCD Evo 3 sport (Projekt)
Re: MCD Evo 3 sport (Projekt)
Jag tror att dit problem är det lilla hålet i förgasan och som skall gå i genom plast biten som sen går in i cylindern. Om det inte är fritt så uppstår det du har råkat ut för motron går inte att starta. det du får göra är att kolla så det är i linje hela vägen.Använder du nåt klet på packningarna ,se till att det inte täpper till hållen.Det är viktigt....
HPI BAJA 5B SS.Nu Kraken class1 True Scale Kit, Styr med Sanwa MT-4S
Tyckte jag kollade så alla hål var fria... men jag ska dubbelkolla det imorgon... använder inte klet på packningen.
Går inte att vända packningen fel heller eftersom den är lika åt båda hållen.. men nu när du säger det så ska jag faan kolla det grundligt o se vad det är för fel som är trasigt.. men jag gillar endå inte att det står ROVAN på cyllen...
Går inte att vända packningen fel heller eftersom den är lika åt båda hållen.. men nu när du säger det så ska jag faan kolla det grundligt o se vad det är för fel som är trasigt.. men jag gillar endå inte att det står ROVAN på cyllen...
MCD Evo 3 Sport
Walbro 990, 29cc Big Bore, Jetpro V2
Den skall ju ändå fungera , trots att det står rovan på den. Men tänk på att mellan läget i plast så vinklas hålet åt sidan , och det är där problemet upp står.så var noga där..
Jag ska ta bort förgasaren imorgon o kolla upp detta.. är det så att packningen inte stämmer så tar jag håltången o gör ett hål där det ska vara så kanske det funkar.. 
MCD Evo 3 Sport
Du måste kolla att hålen i denna del komme rätt .http://www.davesmotors.com/s.nl/c.88503 ... /id.849/.f" onclick="window.open(this.href);return false; Det är här den byter riktning..
Jadå.. jo jag förstår hur det ska vara..
, ska kolla det mycket noga imorgon o se hur det ligger till... hålet går ju enda in till cylinderloppet.. o är det inte fria vägar så kan det gå åt skogen..
Har i bakskallen nu att packningen inte stämmer som ska sitta där... känns så iaf.. men jag kan ha fel..
Har i bakskallen nu att packningen inte stämmer som ska sitta där... känns så iaf.. men jag kan ha fel..
MCD Evo 3 Sport
Det är det som är bensin pumpen, det som går genom det lilla hålet.
- huSSe
- Hedersmedlem
- Phone Number: 0706663366
om det går knass med packning så har jag nya packningar här.
Bash hard 0r die trying the more you eat, the hungrier you get.
nytt bygge på G :)
vi finns på Facebook oxå!
haters Hate, Bashers Bash!
Husse---> Perfekt... då vet jag vart jag ska ringa om jag sabbar en packning eller så... jag tror att jag har en eller två i reserv åxå om jag inte har helt fel.. ska kolla imorgon o se hur det går.. 
MCD Evo 3 Sport
Problemet löst
Packningen jag fick med ROVAN kittet till förgasaren fanns det inga hål i... så jag gjorde ett eget hål och vips så gick den igång... nu står den här ute o puttar på tomgång... den låter ganska vass faktiskt... men jag gillar inte att det står ROVAN på den....
Orginalcyllen stog det ZENOAH på... känns lite bättre det iaf.. men på tok för lite cc på den... och den såg ganska sliten ut faktiskt..
Ska den stå nu o puttra en hel tank så lär det ta ett antal timmar kan jag säga....
Efter första tanken har jag tänkt köra på vanlig 4% bränsle och slänga på Jetpropipan åxå...
Packningen jag fick med ROVAN kittet till förgasaren fanns det inga hål i... så jag gjorde ett eget hål och vips så gick den igång... nu står den här ute o puttar på tomgång... den låter ganska vass faktiskt... men jag gillar inte att det står ROVAN på den....
Orginalcyllen stog det ZENOAH på... känns lite bättre det iaf.. men på tok för lite cc på den... och den såg ganska sliten ut faktiskt..
Ska den stå nu o puttra en hel tank så lär det ta ett antal timmar kan jag säga....
Efter första tanken har jag tänkt köra på vanlig 4% bränsle och slänga på Jetpropipan åxå...
MCD Evo 3 Sport
- huSSe
- Hedersmedlem
det löste sig till slut. fan va gött!
så jävla skönt när man får till det.
nu kliar det i gasfingret??
så jävla skönt när man får till det.
nu kliar det i gasfingret??

NU har den stått i lite mer än 45 minuter... o det är fortfarande lite under halv tank kvar...
den kan ju verkligen inte dra speciellt mycket när den puttrar på tomgången heller... hehe..
Ja jag får se om jag har tålamod att låta den stå en hel tank... den lär väl ska få puttra ur det mesta av det som är kvar i tanken iaf... lika bra det så det blir riktigt gjort..
Men sen åker Jetpropipan på och fylla upp med vanlig 4% soppa.. o köra lungt första tankarna..
Ja jag får se om jag har tålamod att låta den stå en hel tank... den lär väl ska få puttra ur det mesta av det som är kvar i tanken iaf... lika bra det så det blir riktigt gjort..
Men sen åker Jetpropipan på och fylla upp med vanlig 4% soppa.. o köra lungt första tankarna..
MCD Evo 3 Sport
- huSSe
- Hedersmedlem
hör du någon skillnad på tomgången om du jämnför mot den gamla cyllen?
Om jag jämför med orginalcyllen så går denna lite jämnare och stabilare tycker jag... kanske inte så mycket men helt klart märkbart iaf..
Den känns avsevärt mycket vassare åxå om man gasar till lite manuellt på gasreglaget... nu har den som sagt snart stått en timma o puttrat...
Den känns avsevärt mycket vassare åxå om man gasar till lite manuellt på gasreglaget... nu har den som sagt snart stått en timma o puttrat...
MCD Evo 3 Sport
- huSSe
- Hedersmedlem
du kommer nog märka en otrolig skillnad iallafall.