Biltemas 2t olja
Biltemas 2t olja
Jag upptäkte i manualen till min 5t idag att 2t olja skal vara av typen självblandande, ej av typen "i separat tank" ej heller olja avsedd för bådadera! alltså som fungerar i båda fallen. Jag har precis blandat upp en hel dunk med biltemas helsyntetiska och 98 oktan. Bör jag inte köra på detta?
mvh
mvh
Baja 5T OBR 30,5 VRC BigBore
Baja 5T G320 Dominator
3PM-X
Baja 5T G320 Dominator
3PM-X
Re: Biltemas 2t olja
Jag vet att Rallyfinnen kört sina motorer på det, och de har inte skurit. Ha lite koll så kvaliteten innehåller minst API-TC.
En stock motor är inte så himla känslig vad man kör på, men börjar man trimma och få lite fjutt i puffran kanske man bör kolla på lite finare prylar ex. Panolin, Castrol eller Motul.
En stock motor är inte så himla känslig vad man kör på, men börjar man trimma och få lite fjutt i puffran kanske man bör kolla på lite finare prylar ex. Panolin, Castrol eller Motul.
Billös expertkommentator..
Amèn......Bjuggen wrote:Jag vet att Rallyfinnen kört sina motorer på det, och de har inte skurit. Ha lite koll så kvaliteten innehåller minst API-TC.
Jan-Erik
http://www.pro-racing.no
http://www.pro-racing.no
Det är ju deras bästa olja; http://biltema.se/sv/Bil---MC/MC/Olja-o ... yntetisk1/Bjuggen wrote:Jag vet att Rallyfinnen kört sina motorer på det, och de har inte skurit. Ha lite koll så kvaliteten innehåller minst API-TC.
Baja 5T G320 Dominator
3PM-X
Baja 5T G320 Dominator
3PM-X
Om du har en trimmad motor, så hade jag satsat på en bättre olja.Men kör du o trimmat så duger den oljan bra...
HPI BAJA 5B SS.Nu Kraken class1 True Scale Kit, Styr med Sanwa MT-4S
OK. ingen verkar tycka om den. Priset per körning är ju obefintligt så jag köper "dyrare" nästa gång. Priset säger ju dock inget om kvaliteten. Oljor tillverkas ju enligt normer och jag har svårt att se varför någon tillverkare skulle tillverka en bättre olja än normen anger. Detta går ju inte att värdesätta då det inte kan anges... Körde på den idag då jag redan blandat en dunk och jag märkte ingenting iaf...
Baja 5T G320 Dominator
3PM-X
Baja 5T G320 Dominator
3PM-X
Håller den bara API-TC kan du köra på den som du tycker luktar goast
Har sett mackolja som håller API-TC++ för skitpengar.
Sen finns ju specialoljor för 250:-/litern som ändå inte håller mer än API-TC.
Biltema oljan är en skitbra "bruksolja". Den duger gott till grusgropen på söndagarna.
Har sett mackolja som håller API-TC++ för skitpengar.
Sen finns ju specialoljor för 250:-/litern som ändå inte håller mer än API-TC.
Biltema oljan är en skitbra "bruksolja". Den duger gott till grusgropen på söndagarna.
Hur kan man snåla på oljan när man har så här dyra saker??? Lite dyrare att byta motor än att lägga någon krona mer på oljan! Min åsikt!
- huSSe
- Hedersmedlem
- Phone Number: 0706663366
nån måste ju sponssa cylle tiverkarna oxå!

Bash hard 0r die trying the more you eat, the hungrier you get.
nytt bygge på G :)
vi finns på Facebook oxå!
haters Hate, Bashers Bash!
nytt bygge på G :)
vi finns på Facebook oxå!
haters Hate, Bashers Bash!
Hehehe... har du ju rätt i!huSSe wrote:nån måste ju sponssa cylle tiverkarna oxå!
Jag använda klotz R50! Alla olja nästan produkt samma alla från kom olja.
Som fabrik bara göra lite bättre!
Jag kom ihåg min pappa hade bil med V8 trimmad måste ha bättre olja
Så en dag min pappa kör bil tills sluta byta olja så märkt olja var produkt slut aldrig kom.
Så min pappa köpa biltema olja funkar bättre än förut!
Mig tycker ok olja lika bra alla olja kan inte vilken bäst olja
Som fabrik bara göra lite bättre!
Jag kom ihåg min pappa hade bil med V8 trimmad måste ha bättre olja
Så en dag min pappa kör bil tills sluta byta olja så märkt olja var produkt slut aldrig kom.
Så min pappa köpa biltema olja funkar bättre än förut!
Mig tycker ok olja lika bra alla olja kan inte vilken bäst olja
Det hänger på hur mycket du varvar... har du en jänk V8 så varvar ju den som en disel! Men i min racebil som varavar 8500 rpm som också är en V8 skulle jag ALDRIG lägga i Biltema olja.
Ja förstå det, min pappa har köra i 1år ca inget problem men jag ALDRIG hört om varv som diesel,S 500 R wrote:Det hänger på hur mycket du varvar... har du en jänk V8 så varvar ju den som en disel! Men i min racebil som varavar 8500 rpm som också är en V8 skulle jag ALDRIG lägga i Biltema olja.
Jag har en vattenskoter den trimmad så jag använda crastol eller special beror saker jag ska hård kör och race,
Samma mig aldrig häll biltema i mina motorer Men min pappa gör det
Bara lugn Burnout. S 500 R har nog bara 400-500 hk i sin "racebil"Burnout wrote:Ja förstå det, min pappa har köra i 1år ca inget problem men jag ALDRIG hört om varv som diesel,S 500 R wrote:Det hänger på hur mycket du varvar... har du en jänk V8 så varvar ju den som en disel! Men i min racebil som varavar 8500 rpm som också är en V8 skulle jag ALDRIG lägga i Biltema olja.
Jag har en vattenskoter den trimmad så jag använda crastol eller special beror saker jag ska hård kör och race,
Samma mig aldrig häll biltema i mina motorer Men min pappa gör det
Ungefär samma som en standard Chrysler 440 Sixpack som närmar sig 40år.
426 Hemi snackar vi betydligt mer vid samma varvtal. UTAN TRIM.

650hk om jag får beBjuggen wrote:Bara lugn Burnout. S 500 R har nog bara 400-500 hk i sin "racebil"Burnout wrote:Ja förstå det, min pappa har köra i 1år ca inget problem men jag ALDRIG hört om varv som diesel,S 500 R wrote:Det hänger på hur mycket du varvar... har du en jänk V8 så varvar ju den som en disel! Men i min racebil som varavar 8500 rpm som också är en V8 skulle jag ALDRIG lägga i Biltema olja.
Samma mig aldrig häll biltema i mina motorer Men min pappa gör det![]()
Ungefär samma som en standard Chrysler 440 Sixpack som närmar sig 40år.
426 Hemi snackar vi betydligt mer vid samma varvtal. UTAN TRIM.