SMK LSOR Helsingborg 29/2

Sveriges alla LS träffar
Post Reply
User avatar
Smurfen
Posts: 1063
Joined: 11 Aug 2010, 22:35
Location: Nyköping

SMK LSOR Helsingborg 29/2

Post by Smurfen » 28 Dec 2019, 10:20

Mer info har dom på Facebook

Springbreak indoor mayhem race
29Feb - 1Mars 2020 Åstorp Ridhus Kl 10.00
Missa inte detta!
Frågor Kontaka oss via mejl
Heggesmejl@gmail.com
Willeholmis01@gmail.com
Attachments
ridhus.jpg
Fg GT Bmw M3 Martini
FG Leo 2020
Elcon Traxx

Sponsor

Sponsor
 

User avatar
tesla
Posts: 959
Joined: 23 Jul 2015, 22:54
Location: Västervik

Re: SMK LSOR Helsingborg 29/2

Post by tesla » 28 Dec 2019, 10:31

Kommer aldrig åka på nåt de killarna arrangerar....
Så som de drygade sig förra gången de var igång.
Spelar ingen roll att jag faktiskt tycker att de har rätt i en hel del avseenden när de konstant använder en retorik i diskussionerna som går ut på att de kör på "en högre nivå " att de som inte vågar köra med dem är "fega", att alla andras bilar är traxxas mm konstant. Gått ur deras fb grupp och blockat deras inlägg på fb från mitt flöde.

Skickat från min SM-G960F via Tapatalk


MCD RR5-E Petrol KILLER 2.0 !
MCD RR5 2wd
Drakhammarn!
Pocket Losin
+ En massa annan "Mini RC", B.la Arrma Nero Bigrock, Mugen 1/8 truggy o buggy, Traxxas summit, Slash 4x4, Xray buggy, + några till!

User avatar
Emanuel21
Sponsor
Posts: 330
Joined: 14 May 2016, 20:32
Phone Number: 0706663943

Re: SMK LSOR Helsingborg 29/2

Post by Emanuel21 » 28 Dec 2019, 12:05

Karl, alla har rätt till en 2a chans.
Dem verkar förstå att det inte riktigt funkar att köra efra stuket i Sverige då intresset för det är för litet...dem verkar anpassa sig nu å det är ju roligt.
MCD RR5 XL ULTIMATE TEAM EDITION.
MCD XR5 MAX PRO
FG GT 2017

User avatar
Emanuel21
Sponsor
Posts: 330
Joined: 14 May 2016, 20:32
Phone Number: 0706663943

Re: SMK LSOR Helsingborg 29/2

Post by Emanuel21 » 28 Dec 2019, 12:05

Jag och Robin kommer :drive:
MCD RR5 XL ULTIMATE TEAM EDITION.
MCD XR5 MAX PRO
FG GT 2017

User avatar
tesla
Posts: 959
Joined: 23 Jul 2015, 22:54
Location: Västervik

Re: SMK LSOR Helsingborg 29/2

Post by tesla » 28 Dec 2019, 12:26

Emanuel21 wrote:Karl, alla har rätt till en 2a chans.
Dem verkar förstå att det inte riktigt funkar att köra efra stuket i Sverige då intresset för det är för litet...dem verkar anpassa sig nu å det är ju roligt.
För mig handlar detta inte om att de vill arrangera efra tävlingar. Det får de gärna göra för min del. Det handlar om sättet att föra diskussioner som Håkan och i synnerhet Ulf har. Total avsaknad av respekt för att andra har andra mål med hobbyn och ett konstant behov av att framhäva sig som bättre eller lägga dryga kommentarer.

Är det något här i världen jag klarar mig utan så är det sånna människor.
Så nej tack. Jag sparar mig mödan att ens diskutera med dem nånsin igen.





Skickat från min SM-G960F via Tapatalk

MCD RR5-E Petrol KILLER 2.0 !
MCD RR5 2wd
Drakhammarn!
Pocket Losin
+ En massa annan "Mini RC", B.la Arrma Nero Bigrock, Mugen 1/8 truggy o buggy, Traxxas summit, Slash 4x4, Xray buggy, + några till!

User avatar
Dave
Site Admin
Posts: 11635
Joined: 11 Feb 2010, 21:10
Phone Number: 0706318394
Location: Falköping

Re: SMK LSOR Helsingborg 29/2

Post by Dave » 29 Dec 2019, 00:34

Tycker det är jättekul att dom är igång och kör igen!
Det är huvudsaken!
Hoppas min tid räcker för att åka ner och träffas.

Tror inte du vinner speciellt mycket på att dra ner diskussionen här Tesla...
Sånt skit kan hållas på Facebook!
Forumet kan bättre än så...

User avatar
tesla
Posts: 959
Joined: 23 Jul 2015, 22:54
Location: Västervik

Re: SMK LSOR Helsingborg 29/2

Post by tesla » 29 Dec 2019, 04:45

Dave wrote:Tycker det är jättekul att dom är igång och kör igen!
Det är huvudsaken!
Hoppas min tid räcker för att åka ner och träffas.

Tror inte du vinner speciellt mycket på att dra ner diskussionen här Tesla...
Sånt skit kan hållas på Facebook!
Forumet kan bättre än så...


Var nog onödigt att dra upp detta igen.
Ska inte dra denna diskussion längre här.


Sånt här tar bara onödig energi.
Faktiskt så mycket energi att tjafsandet med dem för 2 år sen var det som fick mig att helt tappa sugen på att över huvud taget köra eller engagera mig i mer seriös LSOR racing i Sverige över huvud taget och riktat energi mer mot 1/8 åkandet o EL projekt/ bash.
Tyvärr vet jag att jag var inte den enda som kände så då.
Men du har rätt hemma här så jag ska inte skriva ett ord mer i denna tråd eller på forumet om dem.

Skickat från min SM-G960F via Tapatalk


MCD RR5-E Petrol KILLER 2.0 !
MCD RR5 2wd
Drakhammarn!
Pocket Losin
+ En massa annan "Mini RC", B.la Arrma Nero Bigrock, Mugen 1/8 truggy o buggy, Traxxas summit, Slash 4x4, Xray buggy, + några till!

User avatar
connysvensson
Posts: 249
Joined: 18 Apr 2015, 10:21
Location: Alingsås

Re: SMK LSOR Helsingborg 29/2

Post by connysvensson » 29 Dec 2019, 23:48

Emanuel21 wrote:
28 Dec 2019, 12:05
Jag och Robin kommer :drive:
Om bilen är iordning så åker jag ner, annars kanske bara för att kolla och "hänga".

De skötte kanske inte allt så smidigt förra gången och flera saker sas på båda sidorna som var onödiga. Men folk ändrar sig, man kan inte låta historien styra framtiden. Vi lever i ett allt för polariserat samhället redan och vår community är inte stor nog för att vi ska ha massa onödiga konflikter.

LSOR ftw!
Team Pixits Racing, Losi 5ive-B, Zenoah 290, VRC pipa, Sanwa MT-4s

hegge
Posts: 9
Joined: 22 Oct 2017, 19:04
Phone Number: 0709998877

Re: SMK LSOR Helsingborg 29/2

Post by hegge » 04 Mar 2020, 13:25

Hej. äntligen hittat hit! ser hur tongångarna varit! Ledsen för detta! Men vi var nog lika goda kålsupare är jag rädd ;) beredd att lägga det gamla bakom oss... o sikta framåt!
Vidare kan jag konstatera att VI tillsammans är på väg in i SBF. O då kommer efra regler gälla, ett SM osv. med uttagningar för bla em mm. Sporten växer o har växt en hel del. O är beredd att snacka om regelverk (kanske nästa år?!) o ta detta som mellan år. Och som jag föreslagit förr, var en separat klass "outlaw" eller likn. så att alla kan vara med! ... vill vår sport det bästa o sikta framåt! ser framemot åsikter o kommentarer!

Och stort tack till alla er som kom o tävlade i vårt indoor event:) super trevligt!!!/ MVH Håkan lsor smk hbg

User avatar
tesla
Posts: 959
Joined: 23 Jul 2015, 22:54
Location: Västervik

Re: SMK LSOR Helsingborg 29/2

Post by tesla » 04 Mar 2020, 20:06

Kan absolut köpa att det blivit onödigt vasst från både mig själv och vissa andra i diskussioner med er. Detta är säkert lite av Facebook grupps syndromet där åsikter lätt polariseras när diskussioner enbart förs i inläggsform mellan personer som inte känner varandra och språkets nyanser och t.ex ironier försvinner lätt.
Just du Håkan har inte heller varit den som haft den hårdaste tonen i dessa diskussioner av Helsingborgsgänget.
Jag delar på sätt och vis många av era åsikter om reglementen rent generellt och kör även aktivt i andra skalor t.ex 1/8 buggy på klubbnivå så jag vad fördelarna med att köra en 100% officiell klass är.

Jag är dock inte 100% säker på att det fullt ut är rätt väg att gå att sikta mot 100% EFRA regler i Sverige då det reglementet innehåller några specifika detaljer som kan krångla till det lite(mer än i t.ex 1/8), där verkar ju DMSUs kompromiss dock rimligare om man vill göra det rimligt för nya åkare att delta.

Men jag ska inte lägga mig i de diskussionerna alltför mkt då jag främst kör 1/5 som en basher/projekt skala och gör mitt tävlande i andra skalor nuförtiden.
Min motvilja mot att 1/5 styrs upp allt mer mot officiella tävlingar på bekostnad av t.ex bash träffar har nog ibland lyst igenom i vissa diskussioner och det har i sak väldigt lite med just er klubb eller regel diskussioner över huvud taget att göra då den utvecklingen började flera år innan ni kom in "på banan".
Jag har också sedan tjafsandet för 2 år sedan insett att officiella tävlandet inte utesluter träffar i typ nuvarande omfattning då de är en av de viktigaste vägarna in LS i hobbyn och det oavsett regelverk alltid kommer finnas ett gäng som inte kör för att tävla och bygger sina egna bilar med alla möjliga motorer, drivlinor mm, inte minst då det dyker upp allt fler elbilar runtom i landet som knappast lär ha en sbf klass på 10 år i denna skala(titta bara på 1/8 el vad svårt det varit att få till officiell rejsing där trots att både klass och bra bilar finns).

Begraver gärna stridsyxan.
Men det förutsätter förstås respekt från båda håll. Man kan ju ha väldigt olika syften och intressen inom samma hobby.

Mvh Tesla/Karl Alkstedt

Skickat från min SM-G960F via Tapatalk

MCD RR5-E Petrol KILLER 2.0 !
MCD RR5 2wd
Drakhammarn!
Pocket Losin
+ En massa annan "Mini RC", B.la Arrma Nero Bigrock, Mugen 1/8 truggy o buggy, Traxxas summit, Slash 4x4, Xray buggy, + några till!

hegge
Posts: 9
Joined: 22 Oct 2017, 19:04
Phone Number: 0709998877

Re: SMK LSOR Helsingborg 29/2

Post by hegge » 04 Mar 2020, 22:03

Well spoken! Yes. DMSU är en väg att gå, o bra sådan!!! Tror o hoppas att oavsätt, så finns intresset för de utanför den sk. efra/dmsu regeln. o vi kan kompromissa o komma fram till bästa lösning. all the best from down south/ Håkan

Post Reply

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 12 guests